![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1.031.215, volgens wikipedia op basis van de cijfers van 1 januuari 2007. Weinig, vind ik dat niet.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Brussel...edelijk_Gewest
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() Jajaja...en arrogant als stront bekeken worden zeker. Maak ik elke keer mee als ik weer eens naar Brussel moet, ik verfoei het namelijk ook maar één woord Frans te spreken daar. Ze zijn niet allemaal zo, maar een heel groot deel wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De ideale situatie zou zijn; ik spreek Nederlands, zij spreken Frans en we verstaan mekaar. Maar zelfs dat kan al niet...
![]() |
![]() |
#29 |
Burgemeester
|
![]() De Standaard is een goede krant: als ze goed over Nederland spreken en wij over Vlaanderen is dat een stap in de goede richting. Voor de Vlamingen hier: ik heb gisteren een artikel van de Dag gelezen waarin op de voorpagine als ENIGE artikkel een Vlaamse leeuw en een Nederlandse vlag stond met de titel WELKOM VLAANDEREN!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De klant is koning. Ze zou hen iets willen verkopen maar ook verplichten om jouw taal te spreken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Parlementslid
|
![]() Wat een onzin! Beschaafde mensen passen zich aan elkaar aan om de ander niet voor het hoofd te stoten. Zou er een Turkse of Marrokaanse medelander in mijn winkel komen die geen Nederlands spreekt dan is de kous af. Ze mag dan klant zijn, maar in mijn winkel wordt MIJN taal gesproken. De klant is namelijk op het moment dat hij bij mij binnen is mijn gast. Het zou wat zijn, wat je nu zegt, dan moet ik driehonderd talen gaan leren. Het is gewoon pure arrogantie ten top en een onbeschaafdheid die in deze tijd niet meer past. Maar Brussel is dan ook behoorlijk blijven hangen in het verleden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Parlementslid
|
![]() Akkoord klant is koning. Maar af en toe begin ik eens in het Nederlands, en dan eindigt ook het gesprek snel tenzij ik terug overschakel op het Frans. Meestal zijn dit zelf commercanten die een winkel hebben, dus moest ik klant bij hen zijn ben ik zeker geen koning.
![]() |
#34 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |