Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 maart 2004, 11:48   #21
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JoeQpublic
allez, Israel wilde nog es in het nieuws komen zeker?
zelfs een blinde ziet aankomen wat er de volgende weken te gebeuren staat: 't begint met zelfmoord- en het rijmpt op appelsienenkist...
Daar hoeven ze geen terroristenleider voor neer te schieten hoor? Israel heeft de laatste weken tientallen would-be zelfmoordterroristen weten tegenhouden. En vorige maand is een bus ontploft. Met of zonder liquidatie van die oude zot bleef Hamas gewoon voortdoen met hun gruwel.

Ik zou zeggen : opgeruimd staat netjes.
ik heb er gemengde gevoels bij. Enerzijds inderdaad "opgeruimd staats netjes". Deze man is immers verantwoordelijk voor de dood van talooze Israelische burgers én onwetende Palestijnse jongelui die zichzelf opblazen.
Anderzijds is het tactisch gezien een zeer domme zet van Israel. Dit zal sowieso tot meer agressie en wraakzucht bij de Palestijnen leiden, onvermijdelijk. En dan zullen Sharton en co. uiteraard weer beginnen over het Palestijnse terrorisme bij de volgende aanslag....
de enigste reële oplossing blijft volgens mij een neutrale VN-troepenmacht
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2004, 11:48   #22
eigeeltje
Burgemeester

eigeeltje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PlastiekBeertje
Het was in ieder geval goed nieuws vanochtend.
Hamas kan er enkel gedestabiliseerd door geraken.

Ik ergerde me ook gewoon dood aan dat miezerige mannetje met de piepstem die steeds opriep tot dood en verderf zaaien.
Goed nieuws? zult u dat gaan meedelen aan de familie van de doden die uit deze nieuwe spiraal van geweld zullen komen????
Oud 22 maart 2004, 11:53   #23
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eigeeltje
Citaat:

Ik ergerde me ook gewoon dood aan dat miezerige mannetje met de piepstem die steeds opriep tot dood en verderf zaaien.
Goed nieuws? zult u dat gaan meedelen aan de familie van de doden die uit deze nieuwe spiraal van geweld zullen komen????
Nieuw spiraal van geweld? Is het geweld van Hamas dan ooit opgehouden?
Oud 22 maart 2004, 11:59   #24
PlastiekBeertje
Partijlid

PlastiekBeertje's schermafbeelding

Standaard

Men kan die Palestijnse stenengooiers en bommenleggers toch niet laten doen. Hamas en consoorten ontwrichten.
Als de Palestijnse overheid al drie dagen nationale rouw afkomdigt na de dood van de nationale terrorist NR1 is het toch duidelijk wat de intenties zijn?

Men kan die muur maar beter doortrekken langs de hele N-Afrikaanse kust tot aan de Bosporus.
PlastiekBeertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2004, 12:02   #25
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eigeeltje
Antoon, je zal toch moeten inzien dat deze actie onvermijdelijk nieuw geweld van de Palestijnse zijde zal uitlokken...
Oud 22 maart 2004, 12:06   #26
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:

Antoon, je zal toch moeten inzien dat deze actie onvermijdelijk nieuw geweld van de Palestijnse zijde zal uitlokken...
Ik verwacht in ieder geval geen stopzetting van het palestijns geweld. Het is wat geluwd, dankzij de Israelische invallen en de muur.

Wat ik wel verwacht is dat het Israelisch leger nog andere terroristenleiders (terecht) elimineert. Ik zou bijvoorbeeld wedden op ene Rantsini als volgende op de lijst.
Oud 22 maart 2004, 13:17   #27
skippy
Burger

Standaard

Hamas hamas, yassin in den as.
skippy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2004, 13:35   #28
Joriske
Gouverneur

Joriske's schermafbeelding

Standaard

Yassin was zonder twijfel een smeerlap die honderden doden op zijn geweten had. Maar wat gebeurt is, is verkeerd van strategisch standpunt. Als spirituele leider van Hamas zal zijn afwezigheid weinig uitmaken op gebied van organisatie en activiteit; de man had vooral een symboolfunctie die hij tussen haakjes (zoals bv. Khomeini) na zijn dood ook zonder veel moeite zal kunnen uitvoeren.

Zijn moord zal enkel de radicalisatie onder de Palestijnse bevolking versterken. Ik zie hier het nut niet van in.

De Palestijnse/Israëlische kwestie zal slechts opgelost geraken wanneer zowel Sharon als Arafat weggaan en de VS deze kwestie eindelijk au sérieux neemt. Zo kan het in ieder geval niet verder.
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT."
Joriske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2004, 13:45   #29
Karel Hendrik
Gouverneur

Standaard

Het gaat hier om een pure moord.
Voor Israël en Sharon in het bijzonder zijn rechtbanken overbodig.
Sharon, zelf een oorlogsmisdadiger die in 1953 Kybia heeft uitgemoord treedt op als rechter, spreekt het vonnis uit en de soldaten van de staat Israël voeren uit.
Internationaal recht bestaat niet voor Israël noch voor de USA.
Als een aantal mensen toch meent deze moord te moeten verdedigen, dan is dat hun zaak. Men kan maar de hersenen gebruiken die men heeft.
Oud 22 maart 2004, 13:53   #30
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

moord valt niet goed te praten maar deze sjeik verdiende dit dus ook wel. Boontje komt voor iedereen wel om zijn loontje. Nu sharon nog en al de anderen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2004, 14:01   #31
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hamas heeft reeds lang geleden de oorlog verklaard tegen Israel, en heeft tijdens deze oorlog via terroristische aanslagen honderden onschuldige burgers doelbewust verminkt en vermoord.

Wanneer de spirituele leider en gezagdrager van Hamas in zijn eigen oorlog wordt gedood door het Israëllisch leger, dan kun je moeilijk van een moord spreken.

Sharon en het Israëlisch leger verdienen eerder felicitaties voor deze geslaagde militaire operatie.
Oud 22 maart 2004, 14:04   #32
Joriske
Gouverneur

Joriske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sharon en het Israëlisch leger verdienen eerder felicitaties voor deze geslaagde militaire operatie.
Waaw. Het doden van een verlamde geestelijke getuigt inderdaad van militaire moed en politieke vooruitziendheid.

En wat heeft Israël nu hiermee gewonnen? Minder aanslagen?
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT."
Joriske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2004, 14:05   #33
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik geloof niet dat die immobiele, aan zijn rolstoel gebonden oude man hét brein is achter alle aanslagen. Ik denk dat zijn dood alleen maar zal worden vertaald in meer fanatisme, in een neerwaartse spiraal van geweld gerechtvaardigd door ander geweld. Als Yassin alleen maar het imago of uithangbord van Hamas was, dan is het doden van hem de grootste stommiteit die de Israëlies konden maken. Of hebben ze daar werkelijk nog nooit van martelaars gehoord?
Let wel op, ik keur hier NIET het geweld van Hamas en andere extremisten aan de andere zijde goed. Zij moeten bestreden worden, bijvoorbeeld door het gras voor hun voeten weg te maaien, duurzame échte oplossingen voor het conflict te zoeken. Niet de makkelijkste weg, maar wel de énige.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2004, 14:15   #34
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
maken. Of hebben ze daar werkelijk nog nooit van martelaars gehoord?
Let wel op, ik keur hier NIET het geweld van Hamas en andere extremisten aan de andere zijde goed. Zij moeten bestreden worden, bijvoorbeeld door het gras voor hun voeten weg te maaien, duurzame échte oplossingen voor het conflict te zoeken. Niet de makkelijkste weg, maar wel de énige.
Het liquideren van haatpredikende moordenaars alla yassin sluit jouw voorstel tot het oplossen van het conflict niet uit.

Ik geloof wel dat heel dat vredesproces (of wat ervan overblijft) er beter bij zal varen zonder die oude gek.
Oud 22 maart 2004, 14:26   #35
Karel Hendrik
Gouverneur

Standaard

Eerst en vooral: Israël is nog steeds in oorlog met de Palestijnen.
Vandaar ook dat de Palestijnen bezet worden.
Zeker bij een bezetting die 30 jaar duurt blijkt de onwil van de bezetter om een einde te maken aan het conflict.
Israël is DE ENIGE STAAT van wie de USA aanvaarden dat ze over massavernietigingswapens beschikken.
Alle argumenten die u aanvoert Antoon zijn dus naast de kwestie.
Als u een pure moord wil steunen, dan doet u maar.
Ik heb een ander normbesef.
Oud 22 maart 2004, 14:27   #36
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joriske
Yassin was zonder twijfel een smeerlap die honderden doden op zijn geweten had. Maar wat gebeurt is, is verkeerd van strategisch standpunt. Als spirituele leider van Hamas zal zijn afwezigheid weinig uitmaken op gebied van organisatie en activiteit; de man had vooral een symboolfunctie die hij tussen haakjes (zoals bv. Khomeini) na zijn dood ook zonder veel moeite zal kunnen uitvoeren.

Zijn moord zal enkel de radicalisatie onder de Palestijnse bevolking versterken. Ik zie hier het nut niet van in.

De Palestijnse/Israëlische kwestie zal slechts opgelost geraken wanneer zowel Sharon als Arafat weggaan en de VS deze kwestie eindelijk au sérieux neemt. Zo kan het in ieder geval niet verder.
hier ga ik 200% met akkoord.
.
Antoon:
Citaat:
Ik geloof wel dat heel dat vredesproces (of wat ervan overblijft) er beter bij zal varen zonder die oude gek.
denk nu eens na. Denk je nu echt dat het vredeproces hierbij wel zal varen? Verwacht je niet dat de wraakzucht van de Palestijnen alleen maar zal toenemen en er bijgevolg meer aanslagen zullen volgen? Ook al geef ik geen moer om die man zijn leven (hij had de dood van 100- jongemannen en SIraelische burgers op z'n geweten), zoals Joris al zei is dit vanuit strategisch oogpunt gezien zeer slecht van Israel. De haat zal alleen maar aanwakkeren en structureel zal er niets maar dan ook niets veranderen. Als je dat niet wil inzien ben je stekeblind volgens mij
Oud 22 maart 2004, 14:30   #37
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Hendrik
Eerst en vooral: Israël is nog steeds in oorlog met de Palestijnen.
Dat is ook mijn punt. In een oorlog vallen doden, zeker zij die zelf de oorlog voeren. yassin was er zo ene, hij was een van de hoofdverantwoordelijken voor het stuk 'terroristische aanslagen'.
Oud 22 maart 2004, 14:34   #38
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Hendrik
Het gaat hier om een pure moord.
Voor Israël en Sharon in het bijzonder zijn rechtbanken overbodig.
Sharon, zelf een oorlogsmisdadiger die in 1953 Kybia heeft uitgemoord treedt op als rechter, spreekt het vonnis uit en de soldaten van de staat Israël voeren uit.
Internationaal recht bestaat niet voor Israël noch voor de USA.
Als een aantal mensen toch meent deze moord te moeten verdedigen, dan is dat hun zaak. Men kan maar de hersenen gebruiken die men heeft.
de situatie in het midden-oosten is te gecpliceerd om over recht te beginnen zwammen. Indien men het éénzijdig bekijkt zoals u is ISrael in fout omdat het bepaalde regels aan z'n laars lapt, die regels zijn echter opgesteld rekening houdend met min of meer normale omstandigheden en ISrael lapt het goortste deel ervan aan z'n laars omdat het anders zou overrompeld worden door Arabisch-Palestijnse agressie.
Oud 22 maart 2004, 14:34   #39
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Antoon:
Citaat:
denk nu eens na. Denk je nu echt dat het vredeproces hierbij wel zal varen? Verwacht je niet dat de wraakzucht van de Palestijnen alleen maar zal toenemen en er bijgevolg meer aanslagen zullen volgen? Ook al geef ik geen moer om die man zijn leven (hij had de dood van 100- jongemannen en SIraelische burgers op z'n geweten), zoals Joris al zei is dit vanuit strategisch oogpunt gezien zeer slecht van Israel. De haat zal alleen maar aanwakkeren en structureel zal er niets maar dan ook niets veranderen. Als je dat niet wil inzien ben je stekeblind volgens mij
Die man was een van de hoofdschuldigen voor de honderden vrouwen en kinderen die in Israel zijn vermoord. En hij bleef maar haat spuien, opdracht geven voor nieuwe aanslagen, het volk opruien. Zijn dood is het minste kwaad. Het is alleszins beter dan zijn bestaan.

Op korte termijn zal het weer wat onrustiger zijn (alsof het nu rustig was), maar op langere termijn is heel de regio beter af zonder yassin.
Oud 22 maart 2004, 14:38   #40
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Antoon:

Die man was een van de hoofdschuldigen voor de honderden vrouwen en kinderen die in Israel zijn vermoord. En hij bleef maar haat spuien, opdracht geven voor nieuwe aanslagen, het volk opruien. Zijn dood is het minste kwaad. Het is alleszins beter dan zijn bestaan.

Op korte termijn zal het weer wat onrustiger zijn (alsof het nu rustig was), maar op langere termijn is heel de regio beter af zonder yassin.
zijn dood op zich is inderdaad het minste kwaad, geen twijfel daarover.

Het zal echter geen bal verschil maken voor de regio met of zonder Yassin: morgen staat er een nieuwe klaar en bovendien is de wraakzucht alleen maar toegenomen. De balans helt in het nadeel van Israel bij deze actie.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be