Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juli 2008, 01:04   #21
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Goed gezien Willem. 'k Peins dat gij een goed hart hebt.

Wat zegt ge? Zijt ge akkoord dat we hem veroordelen in dat geval tot het alleen maar mogen rijden met een auto van het tiepe polo, fiesta, enz. met max 1300 cc en genen turbo ..??
Boh lach er maar mee.

Gevangenisstraffen onder de drie jaar worden niet in werkelijkheid omgezet. Met een werkstraf lachen ze. Maar de heilige koe een tijdje wegnemen werkt wel hoor. Ik ben zelf al mijn rijbewijs voor een weekje kwijt geweest en dat is dus niet leuk, eh.

Ik vind trouwens dat voorstel overdone. Maar pas het eens toe voor lastige jongeren die al een rijbewijs hebben en die weten dat ze met hun handtaske-pikken en dergelijke toch nooit in de gevangenis geraken. Uitstekende stimulans zou zijn dat ze in het weekend (of in de week als ze dan ook geen legaal werk doen) hun BMW cabrio aan de kant mogen laten staan. Het idee is wel goed mits zoals voorheen werd gezegd, er een uitzondering is voor woon-werk verkeer.

Maar... de uitwerking? Als je al meer dan drie jaar cel moet krijgen om effectief 1 dag in de cel te raken en als je weet dat heel het land wordt volgezet met flitspalen die veel geld opleveren terwijl er amper burgerpatrouilles zijn om mensen die gevaarlijk rijgedrag vertonen op de weg aan de kant te zetten... wat zijn dan de kansen dat er iemand met zo'n rijverbod van "let's say" 3 weken ook eens effectief wordt gecontroleerd. Het hele plan valt en staat met controle. Dus je zou al een mannetje op post in de wijk van de veroordeelde moeten hebben. Laat dat nu net zijn wat ze niet willen. Ze willen geen moeite doen maar het vooral veel geld opbrengen.

Het ideetje is goed, maar ze willen het zelf niet. Kost geld, brengt geen geld op. Dus ik voorspel nu al dat het hele ding een stille dood zal sterven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 2 juli 2008 om 01:06.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2008, 01:22   #22
Dope
Gouverneur

Dope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Het hele plan valt en staat met controle.
dat weet die van zeverstraten ook
in het beste geval
Dope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2008, 06:00   #23
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Boh lach er maar mee.

Gevangenisstraffen onder de drie jaar worden niet in werkelijkheid omgezet. Met een werkstraf lachen ze. Maar de heilige koe een tijdje wegnemen werkt wel hoor. Ik ben zelf al mijn rijbewijs voor een weekje kwijt geweest en dat is dus niet leuk, eh.
Alsof de kans op controle zo groot is? Eneuh, wat gaan ze doen als crimineel X getrapeerd word op rijden zonder rijbewijs?Het afgenomen rijbewijs nog eens 2 maanden vasthouden?

Het bewijst wel dat U een wetsvrezend burger bent, U reed niet zonder dat roze vodje.
Oud 2 juli 2008, 06:40   #24
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Alsof de kans op controle zo groot is? Eneuh, wat gaan ze doen als crimineel X getrapeerd word op rijden zonder rijbewijs?Het afgenomen rijbewijs nog eens 2 maanden vasthouden?

Het bewijst wel dat U een wetsvrezend burger bent, U reed niet zonder dat roze vodje.

In ieder geval, en zolang we gevangen zitten met frankofonen die de kriminelen pamperen dat ze 't zelf niet geloven, gebeurt er veel te weinig.
Ieder alternatief is dus de moeite.

En als ze gepakt worden terwijl ze rijden tijdens een verbod:
als ik me goed herinner heeft die beruchte rechter Dhont enige maanden geleden al eens een auto van zo'n residivist laten verbeurd verklaren ...

ps: ik blijf me wel ergeren aan sommige reakties hier, zo van "echte kriminelen trekken zich daar niks van aan". Allez, het is toch zonneklaar dat een holdupper wel degelijk in den bak moet vliegen, maar dat we hier spreken over een kleiner soort kriminaliteit.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2008, 06:45   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Boh lach er maar mee.
Ik lach er zeker niet mee. Als iemand dat verkeerdelijk zou besluiten na het lezen van mijn post, dan zal ik dat volgende keer duidelijker trachten te stellen. (ik moet wel zeggen: ik zeg de dingen niet graag erg droog ...)

Citaat:
Maar de heilige koe een tijdje wegnemen werkt wel hoor. Ik ben zelf al mijn rijbewijs voor een weekje kwijt geweest en dat is dus niet leuk, eh.
Ik vind dit eigenlijk wel interessant om weten: wat moet een mens doen vooraleer hij een week rijverbod aan zijn teelb* sorrie, broek heeft.
Kom, vertel het ons, wij zullen het niet doorvertellen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2008, 08:07   #26
Anna List
Banneling

Standaard

zo nen inbreker met chauffeur, het heeft wel stijl hé

ik hoor het de Hollandse kakmadamekes in den bakker bij ons zo zeggen

'nou, ónze house-djekker die heb een chauffeurrrr'

'zóooo...'

chaaat lekkerrrr hé
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be