![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Philippe De Backer (Jong VLD) (forumsessie 30 juni t.e.m. 6 juli) Voorzitter Jong VLD, wetenschappelijk medewerker UG (biotechnologie), voorheen LVSV, Liberales, ... |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#22 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Tja...
"Hallo, Pot? Dit is Ketel. Jij bent zwart!" Wat kom jij hier eigenlijk zoeken? Een ernstig debat duidelijk niet... Laatst gewijzigd door Patsy Stone : 1 juli 2008 om 22:09. |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat ze de helft verkopen.
![]() |
#25 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Idd, trouwens hebzucht en gulzigheid zijn hoofdzonden, nietwaar beste Preuße ?
![]() |
#27 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gij zegt: "Jamaar, de Kerk moet dan ook al haar eigendommen terug krijgen," --- ik veronderstel van voor de Revolutie? Gaat ge er dan ook mee akkoord dat de noordertoren van de kathedraal van Antwerpen, die historisch gezien eigendom is van de stad (daarom werd-ie ook voltooid), volkomen als eigendom van de stad zou worden gezien. Dat zou bijvoorbeeld kunnen impliceren dat de stad de mogelijkheid zou hebben om de klokken eruit te laten verwijderen.
Citaat:
Kijk naar moskeeën. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#28 | |||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De RKK stoort bovendien toch werkelijk niemand, die personen die hier oproepen tot brood- en godsdienstroof zijn paradoxaal genoeg dan juist diegenen nog het minst van al last hebben van christelijke moraal en van waarden. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik zal me alvast excuseren voor mijn warrigheid.
![]() |
![]() |
#30 | |||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Overigens valt die 'historische schuld' zwaar te nuanceren. Akkoord, je hebt een punt wanneer je zegt dat de RKK en de staat een deal gesloten hebben, financiering in ruil voor de eigendommen van de RKK. Laten we even kijken hoe die RKK destijds aan die eigendommen gekomen is en we ontwaren twee duidelijke tendensen: 1) een groot deel van de rijkdommen van de RKK waren het gevolg van de standenmaatschappij waarbij de clerus onnoemelijk veel voordelen kreeg en zo zijn macht en rijkdom kon uitbreiden 2) een ander deel hebben ze door middel van chantage en oneigenlijk gebruik van hun functie weten te bemachtigen; door te dreigen met de hel en de gesel Gods werden zowat alle grootgrondbezitters afgedreigd en gedwongen bij overlijden een groot deel van hun goederen aan de kerk te laten, vandaar ook dat we nog steeds met het archaïsche successierechten systeem zitten Een overgangsmaatregel is eventueel een kirchensteuer systeem te realiseren in Belgie. Geef de belastingbetaler de keuze waar z'n geld naartoe gaat. Een of andere erkende godsdienst, de georganiseerde vrijzinnigheid of gewoonweg niets. Mijn geld gaat alvast naar de georganiseerde vrijzinnigheid. Citaat:
Citaat:
Voorts storen de standpunten van de RKK inzake abortus, euthanasie en andere ethische thema's mij. Het feit dat men die standpunten ook wil opleggen (d.m.v. zijn zuilen caritas, vrij onderwijs, CM etc) aan niet-gelovigen is mij meer dan één brug te ver. Vrij onderwijs kán en mág, maar dan zonder staatsfinanciering, quoi. Voorts moet dat gezwets over de loge nu eens eindelijk stoppen. Er is geen staatsfinanciering naar de loge toe, u kunt niet bewijzen dat die er is en u kunt geen van de andere grote loge-complot theorieën die u hier aanhaalde bewijzen. Laatst gewijzigd door Gastspreker : 2 juli 2008 om 23:34. |
|||
![]() |
![]() |
#31 | ||
|
![]() Citaat:
De standpunten van de Kerk storen mij ook soms (oké, dikwijls), maar van mij mogen ze gerust geuit worden hoor. Citaat:
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 3 juli 2008 om 01:26. |
||
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De discussie is drievoudig
1° van enkele EUROpartners is de Kirchensteuer een alternatieve financiering van de kerk die uit de belastingen gelicht wordt. Een vrijwillige bijdrage aan te vinken op uw belastingformulier Gezien onze economie zou moeten evolueren naar een Europese standaard is dat eentje om voor ogen te houden. Je kunt nog veronderstellen als elkeen die een bepaald jaar zijn kind moet dopen, een trouw moet doen, of een begrafenis voorziet zal dus bereid moeten zijn kerkabonnement te betalen. Aan de kerk om de Kerkkaart als ingangscontrole te gebruiken... en het abonnement te innen op het moment dat je wilt genieten van een kerkdienst. 2° Alternatieve geloven worden op die manier ook gefinancieerd. Gezien het meer dynamische van die geloven, zitten we indirect de financiele basis te leggen voor organisaties die feitelijk antidemocratisch werken vanuit hun geloof... 3° en de begroting wordt lichter...
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 3 juli 2008 om 08:54. |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat het teruggeven van landerijen aan de RKK betreft: dat zou men onmiddellijk moeten doen. Ook alle kerken zouden terug voor de volle 100% eigendom van de RKK moeten worden. Idem voor alle andere religies. En hoe ze zich bedruipen is hun probleem. In dit kader zou ik zelf ook een vraag willen stellen: weet er iemand hoeveel kerken er geclasseerd zijn als monument en wat de criteria zijn die daarbij gehanteerd worden? Of is dat niet meer dan een achterpoortje om gebouwen die amper gebruikt worden op kosten van de belastingbetaler te laten renoveren? |
|
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||||||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Trouwens, wat denkt U dan wel niet over moslims en joden- wiens standpunten over de door U aangereikte thema's nog véél verder gaan dan die van de RKK? Daarover hoor ik weer niets. Nochtans gaan er miljoenen van de Belgische staat naar verschillende islamitische verenigingen en moskeeën. Citaat:
![]() |
![]() |
#37 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De overheid is een onrechtmatige instelling die haar financiën verkrijgt door middel van geweld. Hoe minder geld zij uitgeeft, hoe beter. Dealtje: we schrappen de uitgaven aan alle Godsdiensten, culturele subsidies en partijen. Onmiddellijk daarna al de rest.
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De dancing conversie blijkt nog de meest lucratieve toepassing: gegarandeerd 3dagen per week dat jongeren terug naar de kerk gaan.
![]() 600M euro = 24Miljard is niet precies schraperig zijn. Het gaat dus over 60euro per Belg, waarvan 50% geen belastingplicht heeft, of dus 120euro per belasting betalende belg, of 240euro per gezin. Het is precies de som die ik nog extra zou willen beleggen voor mijn pensioen. En het is de som die ik zou betalen om de priester de trouwmissen van mijn kinderen te doen. Dus de priester zou precies nog 6 keer zijn kerkabonnement kunnen verkopen, en welgeteld voor d eplechtige communie van mijn dochter, en voor 3 trouwfeesten van mijn kinderen. En finaal om mijn vader te begraven, deze zal dan een onvoorzien abonnement zijn, en eentje voor mijzelf te begraven... De meeste kerktorens worden nu gebruikt als basis voor GSM masten in te stoppen, en daarvoor ontvangt de kerk royale huursommen. Dus ergens is de KERK OOK HYPOCRIET BEZIG, ze vergeet de staat een korting te geven dankzij die meerinkomsten.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 3 juli 2008 om 15:08. |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN