![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar de hoofddoek is niet het symbool om autochtone vrouwen aan te randen. ALs u dit zo ziet zegt het meer over u dan over mij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze moeten "iets" van hun doeken over zich laten hangen zodat ze herkenbaar zijn (als moslima) en zodat ze niet worden lastiggevallen. Niet moslima's mogen dus wel worden lastiggevallen
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Lees in onderstaand artikel maar waartoe het hoofddoekfundamentalisme kan leiden. http://www.standaard.be/Artikel/Deta...Q8QE&ref=front Ooit al gehoord van sikhsmeisjes die autochtone jongeren lastigvallen in het zwembad? Laatst gewijzigd door Pick Nick : 2 juli 2008 om 09:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit is absoluut het symbool om de autochtone niet moslim vrouw onder de islamvrouw te plaatsen ! Vandaar dat vele moslimas dit deksel willen dragen. De islam maakt onderscheid tussen gelovigen en ongelovigen. Vrouwen die ongelovig zijn en bovendien zich niet willen bedekken worden aanzien als vogelvrij en onrespectvol en handjes in bikinislipje als ze kunnen. walgelijk die islam zo weinig zelfbeheersing dat die venten hebben. Maar ja ze volgen dan ook een oorlogszuchtige veroveraar en pedo. Als u dat niet inziet dan zegt dit alles over u. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat ieder mens met gezond verstand weet dat het niet zo is. Idem voor de hoofddoek dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Dit gaat om sexueel gefrustreerde moslimjongeren die de islamitische maagdelijkheidsfixatie en -cultus waaraan hun zussen onderworpen zijn en die gesymboliseerd wordt door de hoofddoek, respecteren en volgens het voorbeeld van de profeet dan maar ongelovige, onbedekte meisjes lastig vallen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben vooral benieuw of dit een staartje krijgt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het ging over het schoolreglement, dat hoofddeksel allerlei verbiedt in de school.
Ik vermoed wel dat we een paar details mankeren, want als het vriest dat het kraakt, dan stuur je kindjes of studenten met een warme muts op de speelplaats toch niet naar de strafstudie. Maar terzake, mijn gedacht: Volgens onze grondwet hebben we een aantal vrijheden en een paar regeltjes, die erg belangrijk zijn. Maar soms botsen met mekaar. De vrijheid om je te kleden zoals je wenst, zolang je geen wetten overtreedt natuurlijk, is er om gerespekteerd te worden. De vrijheid van godsdienst: idem. Maar zo ook de scheiding van kerk en staat. En hier knelt voor mijn part het schoentje. De staatsscholen moeten oorden zijn waar een zeer strikte neutraliteit op godsdienstig vlak gelden. Dit betekent niet dat er helemaal geen tekenen van je godsdienst zouden mogen gedragen worden, maar ik zou het gepast vinden dat deze dan "diskreet" zouden zijn. Daarnaast moeten we ook oppassen voor sommige gevolgen van beslissingen. Wat zou er een 16-jarige aap in zijn puberteit tegenhouden, mocht hij op school beweren dat hij aanhanger geworden is van een supernieuwe en weinig verspreide godsdienst, die hem gebiedt van 't een of 't ander grappig maar belachelijk kledingstuk te dragen. Of altijd een dier (een wit muizeke vb.) bij zich te hebben ... Op basis van absolute vrijheid van klederkracht, zal die Hasseltse rechter hem hiervoor toestemming moeten geven ... of topik nog even: de hooddoek vind ik net nog iets ergers dan die tulband, omdat ik het niet kan nalaten die hoofddoek te linken aan een onderdrukking van de vrouw. Maar ja, ik vind dan ook dat de kalotenkerk in overtreding is, want zij stellen ambten, die betaald worden door de gemeenschap, alleen maar open voor mensen die teelballen hebben of hadden. (dat eerste, dat van die hoofddoek, dat zal tante nonneke Koolen van het Blok graag horen; dat tweede, dat van die teelballen, dat zal ze niet graag horen).
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een sociologische studie naar het verband tussen een gebrek aan logisch/consequent denkvermogen en moslimangst dringt zich op...
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is wel niet consistent met het verbieden van hoofddoeken in een klaslokaal. Niet dat de hele discussie rond hoofddoeken me interesseert, maar een minimum aan consistentie mag er toch wel zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Gouverneur
|
![]() Men moet gewoonweg consequent zijn; geen hoofddoeken, geen tulbanden of andere opzichtige "kenmerken" van een religie. Ik begin zo stilaan mijn buik vol te krijgen van dat religieus gezever... Dat soort van zaken behoort tot de privésfeer en aldus dienen deze gebruiken geweerd te worden uit het seculiere openbare leven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
geen interpretatie maar de pure harde realiteit. Kom jij eigenlijk ooit wel eens buiten? Laat je vrouw/dochter maar eens onbedekt wandelen lang antwerpse straten. Zelfs in Lier heb ik al prijs gehad. In herentals hebben ze al verschillende jongeren moeten weigeren in het zwembad. Je zal snel anders piepen. Katholieken gelijk stellen aan pedos redelijk ziekelijk die gedachtengang van u. Dit zegt uiteraard nogmaals alles over de pocos en hun kiesvee de islammieten. Ik ga uw posts laten lezen aan de man in de straat, zodat ze zien hoe minachtend de pocos spreken, dat ze alleen nog de islammieten nodig hebben. Ik ben gelukkig spiritueel gevorderd en heb de religie al lang geleden losgelaten. Mijn dochter van 13 kan ik zo bij katholieken achter laten bij de islammieten echter NO WAY !!!!!!! Onze 13 jarige meisjes worden ontmaagd op openbare toiletten door de rondhangmoslims de jongeren, doen ze dit niet dan worden ze verstoten uit de groep. De moslimas hun zusjes en co bedekken zich hierdoor onderscheiden ze zichzelf van de "hoeren". Ze doen niet meer dan hun oorlogszuchtige veroveraar onderdrukker en pedo mohammed volgen. Het is aan ons om dit niet langer te tolereren. Indien u dat niet inziet zegt dit alles over uw denken bbbbrrrr. Laatst gewijzigd door shaddy : 2 juli 2008 om 11:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Ach 1 cm buiten de school en hun doekje hangt al aan zo onderscheiden ze zich van de hoeren. Ik zie het dagelijks gebeuren. geen integratie nada die moslimas voelen zich beter dan de autochtone vrouwen. ze laten dat ook duidelijk merken. gesteunt door de imams en islamleraar. doe niet flauw en zie de realiteit onder ogen.
Laatst gewijzigd door shaddy : 2 juli 2008 om 11:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() we gaan eerst ijveren om kruisbeelden uit de klaslokalen te halen om dan de tulbands weer toe te laten????????????????????
Weer zo'n typische ivoren rechter ergens midden in het groen wiens neus niet voorbij het eigen ego raakt.
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 2 juli 2008 om 12:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De dag dat Sikhs hun tulband gaan opdringen aan andere mannen, dan moet men erop reageren. En daar zit het grote verschil.
Maar als de regelgeving zegt "hoofdeksel af in die of die omstandigheden" af met dat hoofdeksel in die en die omstandigheden. (ik zou wel uitzonderingen maken voor de ruimtehelm van een marsman, we willen geen doden nietwaar) Als de Sikhs daar een probleem mee hebben, in India is er plek genoeg voor hen.
![]() |
#38 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
degene die hier de hoofddoek willen verbieden maar de tulband niet... dat slaat nergens op
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Onze 13 jarige meisjes laten hun ontmaagden die worden niet allemaal verkracht zoals u insinueert. En Mohammed de oorlogszuchtige, we zullen maar zwijgen over de inquisitie en de kruistochten? Op zijn minst loop ik niet met oogkleppen op en moet ik niet iedereen over dezelfde kam te scheren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Aangezien het gaat over een religieus teken, is het zowiezo opgedrongen. Er is dus hoegenaamd geen verschil met andere opgedrongen religieuze klederdracht.