Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juli 2008, 13:14   #21
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Maes, stel je voor, een neger die nooit heeft leren werken, mogen we daarvan zeggen, die heeft nooit leren werken zeker?

Of heeft het feit dat hij nooit heeft leren werken er niets mee te maken?
Het gaat natuurlijk niet over het gedeelte 'hij heeft nooit leren werken'.
Daarover kan ik niet geloven dat er een veroordeling over is uitgesproken:
die beoordeling moet samengaan met een koppeling aan een "ras".

Ik heb zitten zoeken over welke zaak het concreet gaat om te kunnen zien wat de preciese strekking is...no luck so far; weet jij misschien van wanneer die zaak dateert. Dan kunnen we zien wat precies is gezegd door wie tegen wie.
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2008, 13:15   #22
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
ik denk niet dat die marokaan naar turkije wil, zelfs niet op vakantie

geen flauw idee in feite.

Alleen is dit een écht gebeurd verhaal, en werd die stoute vlaming zwaar gestraft voor zijn uitspraak. Volgens de rechter gaf het zelfs helemaal niet dat hij "Turk" tegen een "Marokkaan" had gezegd. Hij mocht gewoon niet zeggen dat ze terug naar huis moesten. Volgende keer zegt hij natuurlijk dat ze op een boot moeten gaan zitten waarvan de luiken dan in volle zee worden geopend zodat ze collectief verdrinken. Dat mag wèl.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 7 juli 2008 om 13:16.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2008, 13:48   #23
Vandeweeromstuit
Vreemdeling

Vandeweeromstuit's schermafbeelding

Standaard

Op de site van De Tijd hebben ze sinds enkele uren alle reacties op dit nieuws verwijderd, en kun je niet meer reageren...

http://www.tijd.be/nieuws/binnenland...858586-438.art
Vandeweeromstuit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2008, 14:05   #24
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Zoals verwacht heeft het CGKR aan Bart Dewever medegedeeld dat ze niks kunnen doen met zijn racisme-klacht.

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...24943119080707
-----------------------------------------------------------------------

a)Dus als Walen mogen zeggen: allez sales flamands, zet jullie op een schip zodat we hij kunnen laten zinken,

b)dan mogen wij toch ook tegen een marokkaan zeggen: allez, vuile turk, ga terug naar je eigen land?

Waarom mag a) wel en b) niet?
Of: b/ zet jullie op een schip dat we het kunnen laten zinken ?
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2008, 17:09   #25
Doedelzak
Banneling

Doedelzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Zoals verwacht heeft het CGKR aan Bart Dewever medegedeeld dat ze niks kunnen doen met zijn racisme-klacht.

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...24943119080707
-----------------------------------------------------------------------

a)Dus als Walen mogen zeggen: allez sales flamands, zet jullie op een schip zodat we hij kunnen laten zinken,

b)dan mogen wij toch ook tegen een marokkaan zeggen: allez, vuile turk, ga terug naar je eigen land?

Waarom mag a) wel en b) niet?
Het ging hier wel om de kiezertjes van de NV-A, maar megalomaan De Wever denkt dat dat alle zogenaamde Vlamingen zijn. Hij kan nog niet zo goed tellen.

En voor zover ik weet, is het kiesvee van de NV-A geen "volk", maar een ideologische groep. Die mag je wel bekritiseren, anders moet je de politiek afschaffen.
Doedelzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2008, 19:02   #26
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Djees , begrijpen jullie nu niks ? N-Va 'ers staat niet voor Vlamingen ! Je kiest om N-VA'er te zijn , je kiest niet om als Marokkaan of Vlaming of Litouwer of Peruviaan geboren te worden. Als ik zeg: "N-VA'ers zijn debielen" , dan heeft dat niks met haat of racisme te maken. Als ik zeg : "N-VA'ers moeten de zee in " , dan heb ik geen enkel commentaar geleverd over Vlamingen , maar wel over mensen die een bewuste keuze hebben gemaakt. Vergelijk het met zeggen dat communisten idioten zijn , dan heb je toch ook niet het Chinese volk beledigd???!

Jullie calimerocomplex is zo groot , dat de minste opmerking over iets Vlaams als haat wordt aanzien, maar de echte haat (waar velen van jullie een sport hebben van gemaakt) daar zijn jullie stekeblind voor. Doet me denken aan voetbalsupporters die bij het minste schreeuwen om een penalty , maar wanneer een speler van hun eigen ploeg de schenen van een tegenspeler door midden stampt en vervolgens rood krijgt roepen ze naar de scheids "omgekocht!"

Laatst gewijzigd door moser : 7 juli 2008 om 19:10.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2008, 19:10   #27
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Djees , begrijpen jullie nu niks ? N-Va 'ers staat niet voor Vlamingen ! Je kiest om N-VA'er te zijn , je kiest niet om Marokkaan of Vlaming of Litouwer of Peruviaan te zijn. Als ik zeg: "N-VA'ers zijn debielen" , dan heeft dat niks met haat of racisme te maken. Als ik zeg : "N-VA'ers moeten de zee in " , dan heb ik geen enkel commentaar geleverd over Vlamingen , maar wel over mensen die een bewuste keuze hebben gemaakt. Vergelijk het met zeggen dat communisten idioten zijn , dan heb je toch ook niet het Chinese volk beledigd???!

Jullie calimerocomplex is zo groot , dat de minste opmerking over iets Vlaams als haat wordt aanzien, maar de echte haat (waar velen van jullie een sport hebben van gemaakt) daar zijn jullie stekeblind voor. Doet me denken aan voetbalsupporters die bij het minste schreeuwen om een penalty , maar wanneer een speler van hun eigen ploeg de schenen van een tegenspeler door midden stampt roepen ze naar de scheids "omgekocht!"
dus als ik zeg moslims zijn idioten, dan is er geen enkel vuiltje aan de lucht. want die gasten kiezen er ook zelf voor!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2008, 19:13   #28
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
dus als ik zeg moslims zijn idioten, dan is er geen enkel vuiltje aan de lucht. want die gasten kiezen er ook zelf voor!
Dat doen jullie hele dagen , kijk maar in het sub-forum "immigratie en integratie"

Half Vlaanderen zou zo een proces aan zijn broek kunnen krijgen. Juridisch dus niet. Maar moreel ben je dan natuurlijk wel een eikel. Net zoals die gast met zijn N-VA opmerking.
Oud 7 juli 2008, 19:30   #29
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat doen jullie hele dagen , kijk maar in het sub-forum "immigratie en integratie"

Half Vlaanderen zou zo een proces aan zijn broek kunnen krijgen. Juridisch dus niet. Maar moreel ben je dan natuurlijk wel een eikel. Net zoals die gast met zijn N-VA opmerking.
met julie, wat bedoelt u daar mee?
in welk hokje gaat u mij plaatsen?
bij de eikels of bij de intelligente mosers?
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2008, 19:37   #30
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
met julie, wat bedoelt u daar mee?
in welk hokje gaat u mij plaatsen?
bij de eikels of bij de intelligente mosers?
Als je mij die vraag stelt , dan lijkt het wel of je mijn toestemming vraagt om te mogen zeggen dat: "moslims idioten zijn". Als je geen zin hebt om te stellen dat "moslims idioten zijn" , waarom vraag je het me dan of het kan of niet?

edit:typo

Laatst gewijzigd door moser : 7 juli 2008 om 19:37.
Oud 7 juli 2008, 22:46   #31
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Omdat het CGKR vindt dat Vlamingen niet beledigd noch gediscrimineerd kunnen worden. Wij zijn een superieur ras volgens hen, vermoed ik.

hahaha, voila dat ze dat maar eens drukken in de gazet, dan zal het cgkr wel rap uit zijn kot komen.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2008, 22:51   #32
PeterC
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
en het CGKR brengt weer wat stemmen aan rechts op. de idioten.

ofwel ben je consequent ofwel doe je niets.
Dat "Centrum" is totaal, maar dan ook totaal nutteloos.
PeterC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2008, 05:41   #33
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterC Bekijk bericht
bewering zonder argumenten.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2008, 07:44   #34
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterC Bekijk bericht
Het "centrum" is nu eenmaal opgericht om de Vlamingen te pesten. Dat was de hoofdreden.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2008, 08:02   #35
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
Mijn conclusie?
Dewever had beter klacht neergelegd voor een discriminatie op basis van politieke overtuiging...
Daar heeft dat niets mee te maken. Dewever heeft tegen LeSoir immers nooit een (juridische) klacht neergelegd. Het is de taak van het CGKR om na te kijken in hoeverre een (juridische) klacht mogelijk is, bij een melding van discriminatie.
Oud 8 juli 2008, 08:11   #36
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Djees , begrijpen jullie nu niks ? N-Va 'ers staat niet voor Vlamingen ! Je kiest om N-VA'er te zijn , je kiest niet om als Marokkaan of Vlaming of Litouwer of Peruviaan geboren te worden. Als ik zeg: "N-VA'ers zijn debielen" , dan heeft dat niks met haat of racisme te maken. Als ik zeg : "N-VA'ers moeten de zee in " , dan heb ik geen enkel commentaar geleverd over Vlamingen , maar wel over mensen die een bewuste keuze hebben gemaakt. Vergelijk het met zeggen dat communisten idioten zijn , dan heb je toch ook niet het Chinese volk beledigd???!
Citaat:
Verbod van discriminatie Art. 14

Het genot van de rechten en vrijheden die in dit Verdrag zijn vermeld, moet worden verzekerd zonder enig onderscheid op welke grond ook, zoals geslacht, ras, kleur, taal, godsdienst, politieke of andere mening, nationale of maatschappelijke afkomst, het behoren tot een nationale minderheid, vermogen, geboorte of andere status.
Dit begrijp ik; het is duidelijk; het komt uit de Europese verklaring van de rechten van de mens.

Het soort discriminatie-wet dat u ervan maakt, waarbij men vrijelijk mag oproepen tot haat tov politieke tegenstrevers omdat het nu eenmaal politieke tegenstrevers zijn, dat begrijp ik niet.
Oud 8 juli 2008, 08:16   #37
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Het "centrum" is nu eenmaal opgericht om de Vlamingen te pesten. Dat was de hoofdreden.
Bewijs?
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2008, 08:28   #38
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Daar heeft dat niets mee te maken. Dewever heeft tegen LeSoir immers nooit een (juridische) klacht neergelegd. Het is de taak van het CGKR om na te kijken in hoeverre een (juridische) klacht mogelijk is, bij een melding van discriminatie.
ja en als Dewever dan stelt in zijn klacht dat het ganse vlaamse volk zou zijn geviseerd door Le Soir (ook al was het slechts zijn partij), had hij dus inderdaad beter zijn klacht kunnen formuleren.
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2008, 08:32   #39
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
ja en als Dewever dan stelt in zijn klacht dat het ganse vlaamse volk zou zijn geviseerd door Le Soir (ook al was het slechts zijn partij), had hij dus inderdaad beter zijn klacht kunnen formuleren.
Nogmaals, en nu in het Nederlands: Dewever heeft geen klacht ingediend. Hij heeft enkel een boel artikelen die verschenen zijn in Le Soir gemeld aan het CGKR. Daar dient dat orgaan immers voor. In sommige van die artikelen werden alle Vlamingen zwartgemaakt, in andere enkel hemzelf, in nog andere alle N-VA'ers (en hun kiezers). Het is dan aan het CGKR om te beslissen of op basis van die meldingen, juridische stappen kunnen ondernomen worden.

Volgens mij is dat niet moeilijk om te snappen.
Oud 8 juli 2008, 10:23   #40
Sean
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Djees , begrijpen jullie nu niks ? N-Va 'ers staat niet voor Vlamingen ! Je kiest om N-VA'er te zijn , je kiest niet om als Marokkaan of Vlaming of Litouwer of Peruviaan geboren te worden.

Of je ergens al dan niet voor kiest doet voor mij niet ter zake.
Wat we nu zien is dat andere groepen in de maatschappij dezelfde eisen beginnen te stellen als sommige al deden, namelijk een verbod op spot, kritiek en beledigingen.
Het aantal klachten en de daarmee gepaard gaande verzuring zal de volgende jaren hoe dan ook fors toenemen.
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be