Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juli 2008, 13:56   #21
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Benji_27 Bekijk bericht
29 % ??? Ik geloof dat niet...

Na de laaste verkizeingen, de RWF was onder 4%.

Ducarme is een domme extremist...
is hij niet de stichter van de MR?
Oud 10 juli 2008, 14:11   #22
Benji_27
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
is hij niet de stichter van de MR?
Hij was de voorzitter van de PRL van 1999 tot 2002.
Hij was zeer gekritiseerd (Van PRL lidden), als de minister president van Hoofstadt-Brussel (niet nederlanstalige) en voorzitter van de PRL.

Et nu dat hij heef kanker...
Benji_27 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2008, 14:17   #23
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Er is geen weg terug voor wie op de loop is.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2008, 14:49   #24
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Er is geen weg terug voor wie op de loop is.
De Walen mogen gaan ... er is in de EU immers vrijheid van personen ... maar het Grondgebied, daar blijven ze af hé Vlamingen zijn immers ook Belgen, niet ? dus dat grondgebied, dat kunnen ze niet meekrijgen.

als Wallonië wil beweren dat elke staatshervorming een stap naar secessie is, dan moet men van die leugen nu de gevolgen dragen : de Walen mogen naar Frankrijk gaan, maar het grondgebied Wallonië blijft Belgisch (Belgo-Flamand).
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2008, 14:54   #25
kroa
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
bron: http://www.lesoir.be/actualite/belgi...0-615017.shtml+ Halle-Vilvoorde + alle Vlaamse provincies die willen (!) mee te pakken naar Frankrijk, een Franstalig België als zoveelste provincie van Frankrijk.
Rijp voor het zothuis, stel u voor Affligem een stuk van Frankrijk :s, da is een buurgemeente van stad Aalst.
Wallonië bij Frankrijk, hoe rapper hoe liever, maar van Vlaams-Brabant blijven ze af!!!!!! Brussel mag van mij bestuurd worden door Europa maar nooit een stuk van Frankrijk of Wallonië worden.

Laatst gewijzigd door kroa : 10 juli 2008 om 14:54.
kroa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2008, 14:56   #26
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
De Walen mogen gaan ... er is in de EU immers vrijheid van personen ... maar het Grondgebied, daar blijven ze af hé Vlamingen zijn immers ook Belgen, niet ? dus dat grondgebied, dat kunnen ze niet meekrijgen.

als Wallonië wil beweren dat elke staatshervorming een stap naar secessie is, dan moet men van die leugen nu de gevolgen dragen : de Walen mogen naar Frankrijk gaan, maar het grondgebied Wallonië blijft Belgisch (Belgo-Flamand).
Uiteindelijk leuteren die maar wat af. Dat houdt de boel levendig en gezellig. Een mens is niet wat hij zegt, wel wat hij doet. Dat ze het doen. Doe het! Zeg het niet, doe het! En dan eens zien hoe groot hun mond nog is.

Ik vind dat allemaal jammer voor de gewone Waalse man en vrouw. Die mensen zien serieus af volgens mij. Kan je opmerken dat ze toch maar op die politici gestemd hebben. Dat is niet helemaal waar. Het enige wat kiezers in deze staat kunnen doen, is invloed hebben op de zetelverdeling. Maar niet op wie er op die zetel gaat zitten. Ik vind dat erg. Die manipulatie, die zever dat ze daar allemaal te horen en te lezen krijgen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2008, 14:58   #27
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Uiteindelijk leuteren die maar wat af. Dat houdt de boel levendig en gezellig. Een mens is niet wat hij zegt, wel wat hij doet. Dat ze het doen. Doe het! Zeg het niet, doe het! En dan eens zien hoe groot hun mond nog is.

Ik vind dat allemaal jammer voor de gewone Waalse man en vrouw. Die mensen zien serieus af volgens mij. Kan je opmerken dat ze toch maar op die politici gestemd hebben. Dat is niet helemaal waar. Het enige wat kiezers in deze staat kunnen doen, is invloed hebben op de zetelverdeling. Maar niet op wie er op die zetel gaat zitten. Ik vind dat erg. Die manipulatie, die zever dat ze daar allemaal te horen en te lezen krijgen.
nagels met koppen, gaat trouwens ook op voor deze kant van de taalgrens
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2008, 15:15   #28
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Frankrijk wil ze niet.

Goe weten.
daarom dat hij voorstelt om die Vlaamse provincies ineens mee te nemen, als kadootje om de pil wat te verzachten.

Kwestie van arrogantie..

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2008, 15:19   #29
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Het gaat trouwens niet om een Waal die dat zei, maar om een bruxo-belgisch imperialist, iemand die zowel anti-Vlaams als anti-Waals is (vraag hem maar eens of het Waals en het Picardisch officiële bestuurstalen mogen worden).
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2008, 16:04   #30
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

En wat als Vlaanderen nu eens hun appendix Wallonie aan Frankrijk zou schenken in ruil voor de teruggave van Frans-Vlaanderen? Voor wat hoor wat toch?

alleen beetje ambetant met die kerncentrales die dan ineens niet meer op de grens liggen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2008, 16:48   #31
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

waarom zouden wij Frankrijk iets moeten geven? Frankrijk moet zélf uiteenvallen, niet groter worden.
Oud 10 juli 2008, 17:02   #32
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bron: http://www.lesoir.be/actualite/belgi...0-615017.shtml

Wat die Ducarme voorstelt, tart echt alle verbeelding. hij stelt voor om Wallonië + Halle-Vilvoorde + alle Vlaamse provincies die willen (!) mee te pakken naar Frankrijk, een Franstalig België als zoveelste provincie van Frankrijk.

zijn plannen lijken zelf al vrij ver gevorderd, maar ik vraag me af of Frankrijk er Brussel wilt bijhebben en dat Frankrijk gaat akkoord gaan met de annexatieplannen van Wallonië??

Iemand als Sarkozy gaat direct akkoord om zijn Franstalig broedervolk te redden uit de handen van de Germaanse barbaren. Nordisten liggen in Frankrijk momenteel ook in de bovenste schuif.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2008, 17:03   #33
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kroa Bekijk bericht
Rijp voor het zothuis, stel u voor Affligem een stuk van Frankrijk :s, da is een buurgemeente van stad Aalst.
Wallonië bij Frankrijk, hoe rapper hoe liever, maar van Vlaams-Brabant blijven ze af!!!!!! Brussel mag van mij bestuurd worden door Europa maar nooit een stuk van Frankrijk of Wallonië worden.

Nogal een geluk dat de Franstaligen in Brussel rekening zullen houden met de wensen van de Vlamingen éénmaal de boel ontploft.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2008, 17:27   #34
Benji_27
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Iemand als Sarkozy gaat direct akkoord om zijn Franstalig broedervolk te redden uit de handen van de Germaanse barbaren. Nordisten liggen in Frankrijk momenteel ook in de bovenste schuif.
Broedervolk ? Met de franse ???
U kent vele Walen niet...

Dezelfde taal betekent niet dat we zijn broedervolk.
Er zijn enooorm vershillen tussen een Franse en een waal. (Asl tussen een franse en een Quebequois).

Als we zeggen in Wallonïe "Tout nous sépare, sauf la langue".

Et tussen de Vlamingen en de Waals "Tout nous réunit, sauf la langue".
Oud 10 juli 2008, 18:39   #35
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
we rekenen dus op u om het Waalse volk te helpen met het bestrijden van de Franse imperialisten
Oud 11 juli 2008, 09:19   #36
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Er zijn enooorm vershillen tussen een Franse en een waal. (Asl tussen een franse en een Quebequois).

als ik het forum van Le Soir lees, merk ik toch nog wat verschillen hoor.....
Oud 11 juli 2008, 10:53   #37
Benji_27
Vreemdeling

Standaard

Ja, Ik heb dat gezien.

De RWF is zeek actief, en heb de forum van "le soir" besmet. (Wel, Ik denk dat een paar rattachistes heeft veel pseudonimen op de forums, en "fake" discussien maken).

Maar de verraders van de RWF zijn een zeer kleine minderheid van de waals (2%?).
Oud 11 juli 2008, 11:00   #38
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, Ik heb dat gezien.

De RWF is zeek actief, en heb de forum van "le soir" besmet. (Wel, Ik denk dat een paar rattachistes heeft veel pseudonimen op de forums, en "fake" discussien maken).

Maar de verraders van de RWF zijn een zeer kleine minderheid van de waals (2%?).
wat vooral opvalt, zeker op het forum van Le Soir, maar ook in zaken die Franstalige politici zeggen en schrijven, is de haat en minachting tegen alles wat Vlaams is. uiteraard Maingain op kop, maar Reynders, Milquet en Onkelinckx kunnen er ook iets van.
Oud 11 juli 2008, 14:25   #39
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Daarom kijken de Walen heel veel naar TF1, France 2, enz......
Daarom zijn de "Télé-Moustique", "Ciné-Télé-Revue" en andere Franstalige dagbladen vol artikels rond de Franse artiesten, de Franse TV-vedetten, de Franse TV-uitzendingen.............
Daarom vindt men in de Frantalige hitparade bijna geen producties van eigen bodem. De overgrote meerderheid van de Franstalige liedjes die we er vinden, zijn FRANSE of in mindere mate CANADESE producties.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2008, 14:28   #40
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, Ik heb dat gezien.

RWF actief? Laat me lachen. Dat ze voor de aansluiting met Frankrijk pleiten, soit, ieder zijn/haar standpunten en ik respecteer die. Maar het probleem voor hen is dat ze helemaal niet geloofwaardig zijn. Dat is niet voor niets dat ze zo laag bij de verkiezingen zijn.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be