![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() "Shitinajear" :Zoals ik in het begin van deze thread al aantoonde, is deze enquete puur subjectief. Hoe moet ik mij positieve berichtgeving over vreemdelingen in de media nu eigenlijk voorstellen?
"Items van de dag : Mohammed is naar de bakker geweest en heeft geen ouwde vrouwtje lastig gevallen. Abdoel is langs een juwelierswinkel gepasseerd en heeft hem niet overvallen. Ahmed heeft nog nooit een vrouw verkracht. Rachid heeft werk en leeft niet van een uitkering." als jij dat onder positieve berichtgeving over migranten verstaat!? Tja, moet ik dan nog iets bijvoegen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wacht, kga nog een leukere vraag stellen : Geef mij eens in dezelfde context positieve berichtgeving uit de media over Vlamingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En nog iets je verwijt de kranten dat ze enkel de negatieve dingen laten zien, waarom vinden de marokanen en turken in belgie het dan zo noodzakelijk om hun van hun negatiefste kant te laten zien wanneer ze ergens niet mee akkoord zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Indien je het dan nog niet goed vind ok. Zal ik een andere topic starten indien jij denkt dat enkel de negatieve dingen in de krant komen dan zullen we de negatieve dingen van de autochtonen en migranten even naast elkaar leggen, is het dan goed? Of ga je nu beweren dat in kranten enkel de negatieve dingen van migranten staan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Positief nieuws is geen nieuws, dat verkoopt niet.
En ik zie zelden of nooit bijvoorbeeld de Chinezen in negative belangstelling in de kranten. En als het al eens per ongeluk gebeurt, dan blijkt het meestal recentelijke import, met over het algemeen vrij "vriendelijk" soorten van misdaad.
![]() |
#32 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb wel natuurlijk gezegt in de media é. Natuurlijk persoonlijke ervaringen van jou tellen niet mee é, omdat die niet aan te tonen zijn. Net zoals van alle mensen die te maken hebben gehad met allochtonen criminaliteit, die geloofd men ook niet, deze geloofd men zelfs niet wanneer het aantoonbare feiten zijn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
2) waarom tellen persoonlijke verhalen niet mee? die zijn nochthans oprecht en uit eerste hand. dat kan van een gazet nog niet gezegd worden. 3) ik geloof slachtoffers van geweld altijd. ook als die door allochtonen werd gepleegd. 4) ik ga zelfs niet beweren dat er geen problemen zijn met de allochtone gemeenschap (what ever that may be). ik ben het gewoon niet eens met de oorzaken en oplossingen die er hier worden aangeboden.
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.nieuwsblad.be/Nieuws/Deta...QO&cat=REG Wat is dit dan volgens jou? Ik heb nu 2 minuten gezocht. Toch straf é. Tzal wel aan mij liggen zeker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Positieve discriminatie is nog steeds discriminatie.
Het probleem schuilt hem in het verwerpelijke hokjes- en groepjesdenken en de daaraan verbonden ontkenning van het bestaan van het soevereine individu. Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) Hoe kom je erbij dat ik een rasechte vlaming ben? Dit is dus niet het geval maar ben wel benieuwd naar jou redenering naar dit besluit. 2) Persoonlijke verhalen tellen niet mee omdat zoals ik al zei niet aantoonbaar zijn. Wat denk je dat je hier gaat krijgen...allemaal straffe negatieve verhalen waarvan de helft niet waar zijn of waarvan iedereen begint te zeggen dat het VB propaganda is en andersom net hetzelfde. De feiten uit een krant kunnen moeilijk onwaar zijn é. 3) Tja is niet altijd de waarheid é. 4) Ik heb nog geen oorzaak of oplossing hier aangeboden, deze topic ging hier nm niet over. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
2) tis niet omdat het niet in de krant staat dat het niet is gebeurd 3) en als ze het tegen een journalist zeggen en die publiceert dat, dan is het plots wel waar? 4) gevoelens weergeven is niet zo moeilijk. constructieve oplossingen zijn veel waardevoller, maar vragen iets meer denkwerk.
![]() |
![]() |
#39 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) Beweer ik dat? 3) Misschien de artikels over Piet of Jan is gisteren in mekaar geslagen niet nee, maar ga me niet zeggen dat alle berichten over overvallen, verkrachtingen,... allemaal verzonnen zijn é. 4) Inderdaad maar nog steeds niet deze topic. Waarom denk je dat men vraagt om een titel te geven? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Schepen
|
![]() allez vooruit dan,
back on-topic: het is inderdaad moeilijk om positieve dingen te vinden over migranten in de media. maar dat wil echt niet zeggen dat dat niet gebeurd. ik betwijfel of dat zuiver aan de allochtoon ligt, want er zijn heel wat positieve signalen te vinden in die gemeenschap. zelf ben ik redelijk actief in het sociale milieu en zo'n dingen vallen echt op. alleen zij halen zelden het nieuws. jammer eigenlijk, want het zou tot een verdraagzamere samenleving kunnen leiden. Die verdraagzaamheid moet uiteraard langs twee kanten komen. maar een positieve berichtgeving zou het beeld over de migrant voor ons kunnen weizigen én een voorbeeld stellen naar andere allochtonen. de moslim-culuur is niet apriori een onverdraagzame cultuur (ook al is dat vaak moeilijk te geloven). en als je ze kansen geeft om dat te bewijzen grijpen ze die vaak (niet altijd dus). Moslims zijn opzich niet lui, willen niet profiteren en zijn gastvrij. Maar door het gebrek aan werk voor deze mensen wordt de ontgoocheling van ons vrije westen groot. Dat leidt tot frustratie en rellen. dat is puur menselijk en valt niet toe te schrijven aan ene of gene godsdienstovertuiging. ik hoop dat ik hiermee deze gepolariseerde discussie wat heb kunnen temperen.