Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 maart 2004, 23:38   #1
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Doordat alle tegenstanders van het VB hier telke malen komen verkondigen dat de moslims in belgie niet allemaal slecht zijn en dergelijke, en ik deze mening ook niet deel zou ik willen vragen aan al deze linkse mensen om ipv al deze negatieve berichten ook eens positieve berichten en onderwerpen te posten.

Indien het merendeel toch positief ingestelde moslims zijn in ons land zou dit normaal gezien geen enkel probleem mogen zijn.
Misschien moeten we het over heel de wereld bekijken...is misschien beter.

Dus laten we een soort van wedstrijdje houden, alle positieve en negatieve dingen die natuurlijk feiten zijn en gebeuren vanaf nu met moslims moeten gepost worden. Eens kijken hoeveel positieve dingen erbij zitten. Ga je gang iedereen maar kom niet af met gisteren heb ik een marokaan een oud vrouwtje de weg zien helpen oversteken hé. Positieve en negatieve dingen in de actualiteit é mensen, binnen en buitenland.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2004, 23:45   #2
Werkslaaf
Burgemeester

Standaard

Hawel, gisteren heb ik eens een Marokkaan niet kwaad naar mij zien kijken.

Da's toch al een goed begin, he?!

Hahahaha, gij kunt ook met de bloemekes en de bijtjes van anciaux gaan spelen. Wuahahaha.

En ondertussen schuift Ahmed zijne lul in de 12de griet dit jaar, samen met 7 andere "Mohammedanen" tijdens de zoveelste groepsverkrachting in ons land.

Dat meisje verstijft van angst, krijgt op 10 minuten tijd zomaar 4 lullen in haar xxx geduwt, 3 gasten spuiten erop los en komen in haar klaar, de vierde komt er niet toe en moet met z'n lukl uit z'n broek gaan lopen.

Dat meisje blijft met een natte broek, levenslang traume, fysieke kwetsuur (rara waar?) en enorm schuldgevoel achter. Een leven dat geen leven meer is.

... de zoveelste groepsverkrachting door migranten: 1 per week enkel alleen al in Brussel.

Uit De Gazet van Antwerpen:

22/03 Algemene vechtpartij op proces Black Demolition
Maandagmorgen is het in het hof van beroep in Brussel tot een algemene vechtpartij gekomen. Kort na 11 elf uur, nadat celstraffen van 4 tot 6 jaar waren uitgesproken tegen een 10-tal leden van Black Demolition, kwam het tot een handgemeen tussen beklaagden en politieagenten. Een aantal familieleden in de zaal schoot de bendeleden te hulp die vervolgd werden voor collectieve verkrachtingen.
Er vielen talrijke en rake klappen. De politie, die met veel manschappen ter plaatse was, kon de kalmte herstellen. Er viel bij dit hoogst ongewone incident geen enkele zwaar gewonde.
Het hof schorste de zitting, in de hoop over enkele minuten in een meer serene atmosfeer de voorlezig van het arrest te hervatten.

Harde post, he? De werkelijkheid is nog harder, hypocriet!
Werkslaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2004, 00:15   #3
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Allez vooruit... Ik zal maar eens beginnen met de spelregels te overtreden, maar het is een positief verhaal.

Zo'n twaalf jaar geleden deed ik m'n legerdienst (ja ik was één van die sukkels die dat nog moesten doen en die "uit principe" niet wilden sjoemelen om eronder uit te geraken, maar dat terzijde). En toen we na onze "opleiding" uiteindelijk in Brussel terechtkwamen stond daar in de rij in de "mess troupe" een milicien van marrokaanse origine aan te schuiven. Grote consternatie, d�*t hadden we nog nooit gezien... Normaal zou je als allochtoon toch wel volslagen gek moeten zijn om de belgische nationaliteit aan te nemen, want dan krijg je die vervloekte legerdienst er nog eens bovenop... Enfin, wij schuiven ons bij die gast aan tafel en stellen hem de vraag "op de man af"... Antwoordt die kerel ons met het verhaal dat hij vanaf zijn vijftiende genaturaliseerd was (toen nog geen "snel-belg wet") en ook van thuis uit steeds gepushed werd om zich volledig te integreren en dat zijn vader en hijzelf de mening waren toegedaan dat het zijn plicht was om "net zoals alle andere belgen in het leger te dienen". Kort daarvoor was de afschaffing van de legerdienst aangekondigd en was er droogjes meegedeeld dat er toch sowieso slechts 1/3 van de mannen die in theorie zouden moeten dienen uiteindelijk onder de wapens gingen (de anderen sjoemelden er zich op één of andere manier wel onderuit). Het werd even heel stil aan die tafel, d�*t kan ik jullie wel verzekeren. Voor zo'n kerels doe ik dus wel m'n hoed af...
Oud 23 maart 2004, 10:13   #4
headinajar
Banneling

headinajar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Positieve en negatieve dingen in de actualiteit é mensen, binnen en buitenland.
Erm... een moslim die gaat werken, zijn belastingen betaalt en 's morgens zijn kinderen aan de buurtschool afzet, haalt volgens mij niet echt het nieuws. Je "enquete" is dus eigenlijk compleet subjectief.

Ik stel een andere "domme" enquete voor :
- Hoeveel moslims ken je persoonlijk?
- Hoeveel van die moslims die je kent, hebben criminele feiten gepleegd?

Ik weet het, het is een even domme enquete, maar het is tenminste een stuk objectiever.
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2004, 10:46   #5
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Citaat:
Erm... een moslim die gaat werken, zijn belastingen betaalt en 's morgens zijn kinderen aan de buurtschool afzet, haalt volgens mij niet echt het nieuws. Je "enquete" is dus eigenlijk compleet subjectief.

Ik stel een andere "domme" enquete voor :
- Hoeveel moslims ken je persoonlijk?
- Hoeveel van die moslims die je kent, hebben criminele feiten gepleegd?

Ik weet het, het is een even domme enquete, maar het is tenminste een stuk objectiever.
Het is de bedoeling wanneer je in dit land woont dat je werkt en belastingen betaald en....het gaat erom dat een groot deel dit niet doet!
Autochtonen die gaan werken en belastingen betalen halen het nieuws ook niet. Maak een eigen topic en ik zal antwoorden op jou enquete anders gaan we hier weer alles foor elkaar halen. Tja en jou dingen zijn natuurlijk altijd beter é.
Oud 23 maart 2004, 11:20   #6
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is de bedoeling wanneer je in dit land woont dat je werkt en belastingen betaald en....het gaat erom dat een groot deel dit niet doet!
Neen, deze thread ging toch over "de goei dingen" of gaat hij nu plots toch over "de slechte dingen" ???
Je moet eens leren onthouden wat het onderwerp van je eigen threads is, Illwill.

Citaat:
Autochtonen die gaan werken en belastingen betalen halen het nieuws ook niet.
Inderdaad... Je bewijst mijn punt!

Citaat:
Maak een eigen topic en ik zal antwoorden op jou enquete anders gaan we hier weer alles foor elkaar halen.
Misschien had je het niet echt door, maar "mijn enquete" was eigenlijk een spot met de jouwe.

Citaat:
Tja en jou dingen zijn natuurlijk altijd beter é.
Welke dingen?
Oud 23 maart 2004, 11:22   #7
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Het meest positieve met de grootste invloed op mijn dagelijks leven zijn wellicht kebap en nachtwinkels. (hoewel, misschien vooral mijn nachtelijk leven)[/list]
Oud 23 maart 2004, 11:32   #8
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Neen, deze thread ging toch over "de goei dingen" of gaat hij nu plots toch over "de slechte dingen" ???
Je moet eens leren onthouden wat het onderwerp van je eigen threads is, Illwill.

Citaat:
Autochtonen die gaan werken en belastingen betalen halen het nieuws ook niet.
Inderdaad... Je bewijst mijn punt!

Citaat:
Maak een eigen topic en ik zal antwoorden op jou enquete anders gaan we hier weer alles foor elkaar halen.
Misschien had je het niet echt door, maar "mijn enquete" was eigenlijk een spot met de jouwe.

Citaat:
Tja en jou dingen zijn natuurlijk altijd beter é.
Welke dingen?
De topic blijft inderdaad nog hetzelfde waarom niet? Ik zeg gewoon dat de autochtonen ook belastingen en dergelijke verplichte dingen maar toch hoor je minder slechte dingen over hen, wat toch normaal zou moeten zijn omdat er meer autochtonen zijn dan migranten é. Kerel doe nu niet zo belachelijk é, ik heb de topic geplaatst maar doordat jij weer een ander soort reactie moest geven zijn we er al enkele posting vanaf gegaan é. En ja ik weet inderdaad niet meer waar mijn eigen topic over ging

Maar goed indien je het zo moeilijk en niet eerlijk vind om goeie dingen over de moslims of migranten in ons land te vinden dan bewijst dat al genoeg é.
Oud 23 maart 2004, 11:35   #9
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik wil je gerust helpen hoor. Headijanar.

Rob rapport dit weekend, de wisselactie tussen 3 moslims en 3 christenen om eens in de kerk en in de moskee gaan kijken. Gaf een positief beeld van moslims en christenen. Toch positief of niet? En dat had niets te maken met belastingen betalen of te gaan werken.
Oud 23 maart 2004, 11:40   #10
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

iets langer geleden in het nieuws toen hadden enkele agenten een moslim man uit een brandend huis geholpen (antwerpen of brussel...weet het niet meer), de vrouw wou een dag later percé op tv komen vertellen dat dus niet alle agenten rascisten zijn en dat er dus ook goeie tussen zitten. Ze heeft toen ook heel het korps getrakteerd op koekjes of iets dergelijks.

Toch fantastisch vind je niet?

Het probleem is dat jij denkt dat ik vind dat alle moslims slecht zijn, dat is niet zo maar door jou blinde haat merk je dat gewoonweg niet meer op. Ik wil enkel zeggen dat er te veel problemen zijn met migranten, daar kan ik niks aan doen, jij niet en het VB niet, maar zolang men deze feiten blijft ontkennen worden de problemen ermee erger en het echte rescisme versprijd zich over de mensen die het eigenlijk niet zijn.
Oud 23 maart 2004, 11:41   #11
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werkslaaf

Hij had blijkbaar uw skinheadkopje en hakenkruis op je vest niet gezien!
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2004, 12:28   #12
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doordat alle tegenstanders van het VB hier telke malen komen verkondigen dat de moslims in belgie niet allemaal slecht zijn en dergelijke, en ik deze mening ook niet deel zou ik willen vragen aan al deze linkse mensen om ipv al deze negatieve berichten ook eens positieve berichten en onderwerpen te posten.

Indien het merendeel toch positief ingestelde moslims zijn in ons land zou dit normaal gezien geen enkel probleem mogen zijn.
Misschien moeten we het over heel de wereld bekijken...is misschien beter.

Dus laten we een soort van wedstrijdje houden, alle positieve en negatieve dingen die natuurlijk feiten zijn en gebeuren vanaf nu met moslims moeten gepost worden. Eens kijken hoeveel positieve dingen erbij zitten. Ga je gang iedereen maar kom niet af met gisteren heb ik een marokaan een oud vrouwtje de weg zien helpen oversteken hé. Positieve en negatieve dingen in de actualiteit é mensen, binnen en buitenland.
zoals uit de reacties hierbovern blijkt blijft het inderdaad bij individuele gevallen! Van de buitenlanfders als groep kan ik niets positiefs terugvinden nochthans krijgen journalisten die een positief artikel over de multikul kunnen schrijven een grote geldprijs van het centrum Leman ( maar misschien is die ondertussen al afgeschaft aan gebrek aan kandidaten? 8) )
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2004, 12:48   #13
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Chill Effect
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werkslaaf

Hij had blijkbaar uw skinheadkopje en hakenkruis op je vest niet gezien!
Oud 23 maart 2004, 14:16   #14
franke fritz
Schepen

franke fritz's schermafbeelding

Standaard

och ik ken er een aantal.
ik ben eens op trektocht geweest in marokko en ik moet eerlijk zeggen dat dat een van de meest gastvrije volkeren zijn die ik in mijn leven ben tegen gekomen.
overal werden we uitgenodigd voor een kopje thee en hadden we zelden moeite om een lift of een slaapplaats te vinden. Daar kunnen Belgen, Fransen of zelfs Ieren een redelijk puntje aan zuigen.
Oud 23 maart 2004, 14:30   #15
DHT
Vreemdeling

DHT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Erm... een moslim die gaat werken, zijn belastingen betaalt en 's morgens zijn kinderen aan de buurtschool afzet, ....
Dit is toch een Utopie???
Of meende gij da nu?
DHT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2004, 14:35   #16
DHT
Vreemdeling

DHT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door franke fritz
och ik ken er een aantal.
ik ben eens op trektocht geweest in marokko en ik moet eerlijk zeggen dat dat een van de meest gastvrije volkeren zijn die ik in mijn leven ben tegen gekomen.
overal werden we uitgenodigd voor een kopje thee en hadden we zelden moeite om een lift of een slaapplaats te vinden. Daar kunnen Belgen, Fransen of zelfs Ieren een redelijk puntje aan zuigen.
aah ja, want al het uitschot hebben ze naar Belgie en andere landen gestuurd.
Weet ge dat die marokkanen in Marokko zich schamen voor de mensen die daar "vertrokken" zijn.

Nie moeilijk, als ge ziet wa die soort allemaal uitricht!
Maar geen probleem, wij hier in MEchelen geven hen nog jaarlijks 6miljoen BEF aan subsidies voor 1 jeugdhuis, terwijl de rest van de jeugdhuizen niets krijgt.
Officieel is dit jeugdhuis (rzoezie) een neutraal jeugdhuis waar iedereen welkom is, maar ze krijgen wel subsidies om intregatieprojecten te doen, terwijl de andere niet-marokkaanse jeugdhuizen dit niet krijgen.

Of hoe de regering wikt en weegt....want het is de Vlaming EN Mechelaar die betaald....

Dank uwel Koen Anciaux/Verhofstadt/Somers...
Nu weten we waarvoor we werken.
EN dan verschiet men ervan dat het imago van de VLD onder 0 zakt
Oud 23 maart 2004, 14:37   #17
DHT
Vreemdeling

DHT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wil je gerust helpen hoor. Headijanar.

Rob rapport dit weekend, de wisselactie tussen 3 moslims en 3 christenen om eens in de kerk en in de moskee gaan kijken. Gaf een positief beeld van moslims en christenen. Toch positief of niet? En dat had niets te maken met belastingen betalen of te gaan werken.
en zoals ik reeds eerder zei.
Waarom is rob niet naar Antwerpen of Mechelen gekomen voor die moslims???

Slimme zet, want hij weet dat die limburgse allochtonen zich goed hebben geintegreerd.
Terwijl dat "scum" hier in het centrum van het land, niet eens deftig tot 10 kan tellen..
Of hoe de VRT de beelden kan verdraaien....
Oud 23 maart 2004, 14:39   #18
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHT
Citaat:

Erm... een moslim die gaat werken, zijn belastingen betaalt en 's morgens zijn kinderen aan de buurtschool afzet, ....
Dit is toch een Utopie???
Of meende gij da nu?
Ja ik meen dat! En dat is helemaal geen utopie.
Zorg dat die mensen dezelfde kansen krijgen, zonder discriminatie (zowel negatief als positief), dat ze een job hebben en kunnen leven zoals wij en ik denk dat ge al veel minder problemen gaat hebben.

Oei, maar nu ben ik weer politiek correct propaganda aan het uitspuwen...
Oud 23 maart 2004, 14:41   #19
franke fritz
Schepen

franke fritz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHT

aah ja, want al het uitschot hebben ze naar Belgie en andere landen gestuurd.
Weet ge dat die marokkanen in Marokko zich schamen voor de mensen die daar "vertrokken" zijn.
dat "uitschot hebben wij zelf in de jaren 60-70 naar hier gehaald omdat de "werklustige" vlaming te lui was om zelf in de mijnen te kruipen.
Oud 23 maart 2004, 14:50   #20
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
zoals uit de reacties hierbovern blijkt blijft het inderdaad bij individuele gevallen! Van de buitenlanfders als groep kan ik niets positiefs terugvinden nochthans krijgen journalisten die een positief artikel over de multikul kunnen schrijven een grote geldprijs van het centrum Leman ( maar misschien is die ondertussen al afgeschaft aan gebrek aan kandidaten? 8) )
Zoals ik in het begin van deze thread al aantoonde, is deze enquete puur subjectief. Hoe moet ik mij positieve berichtgeving over vreemdelingen in de media nu eigenlijk voorstellen?
"Items van de dag : Mohammed is naar de bakker geweest en heeft geen ouwde vrouwtje lastig gevallen. Abdoel is langs een juwelierswinkel gepasseerd en heeft hem niet overvallen. Ahmed heeft nog nooit een vrouw verkracht. Rachid heeft werk en leeft niet van een uitkering."
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be