Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2008, 10:42   #21
Ongetemde Leeuw
Gouverneur

Ongetemde Leeuw's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ongetemde Leeuw
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Huylebeke Bekijk bericht
Mooi werk
Oud 15 juli 2008, 10:42   #22
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
de vlamingen en de walen zijn beide schuldig.
De vlamingen omdat ze blijven doordrammen, en de walen omdat ze niet wat water bij hun wijn willen doen..
Kdenk dat beste is dat we terug gaan naar een paarse regering,gelijk paar jaar terug, zodat deze communitaire zever eindleijk eens ophoudt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
de zaken uitstellen, dat was wat paars gedaan heeft, met de huidige gevolgen als resultaat.
nee, onder paars hebben we het economisch nog nooit zo goed gehad. Ik heb liever een regering die zich bezighoudt met de huidige economische crisis.
Akkoord, hoog tijd dat BHV opgelost wordt maar niet ten koste van mensen die nu al het water aan de lippen hebben staan op het einde van elke maand.

Dat is mijn groot verwijt voor heel deze regering, ze gaan zo op in hun communautair gekibbel en verkopen dit aan de kiezer als hét allerbelangrijkste en de meeste kiezers zijn nog zo dom om erin te trappen ook.
Intussen gaan we, tegen dat er min of meer een oplossing komt, 2 jaar verder zijn, is er niks gebeurd op economisch vlak terwijl er globaal juist vanalles gebeurd. Dan mogen we nog eens 2 jaar spenderen om de achterstand in te halen en wie gaat daar dan weer de klos van zijn...
Oud 15 juli 2008, 10:45   #23
Huylebeke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino Bekijk bericht
Wie draagt de verantwoordelijkheid voor het ontslag?
Je zegt dat alsof het ontslag van Leterme een slechte zaak is.

Ik kan dat ontslag enkel toejuichen.

Nu trekken we naar de stembus met een kiezerspubliek dat bijna elke dag van het laatste jaar geschoffeerd werd door Maingain, Le Soir, Het CGKR en de pseudo-burgemeesters. En het lijkt er niet op dat ze zullen stoppen. Niiice.

Met dan nog daar bovenop de bonus van de verkiezingen van 2009 die als een zwaard van Damocles boven de onderhandelingstafel hangt.

Neen, de franstaligen hebben, zoals de geschiedenis zal uitwijzen, een jaar lang hun best gedaan om België naar de kloten te helpen.

Merci, en Salut, en De Kost, cher fachofrancos.
Huylebeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2008, 10:47   #24
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mbeya Bekijk bericht
nee, onder paars hebben we het economisch nog nooit zo goed gehad. Ik heb liever een regering die zich bezighoudt met de huidige economische crisis.
Akkoord, hoog tijd dat BHV opgelost wordt maar niet ten koste van mensen die nu al het water aan de lippen hebben staan op het einde van elke maand.

Dat is mijn groot verwijt voor heel deze regering, ze gaan zo op in hun communautair gekibbel en verkopen dit aan de kiezer als hét allerbelangrijkste en de meeste kiezers zijn nog zo dom om erin te trappen ook.
Intussen gaan we, tegen dat er min of meer een oplossing komt, 2 jaar verder zijn, is er niks gebeurd op economisch vlak terwijl er globaal juist vanalles gebeurd. Dan mogen we nog eens 2 jaar spenderen om de achterstand in te halen en wie gaat daar dan weer de klos van zijn...
paars heeft geen enkele meerwaarde gehad aan de economische heropleving van de EU hé, wat ze wel hebben gedaan is de begroting laten ontsporen, te weinig gedaan op het vlak van werkgelegenheidsbeleid, de federale regering verarmen en de vergrijzing totaal niet aangepakt.

de eerste 4 jaar hebben ze wel goed gewerkt, nadien hebben ze niet gewerkt....
Oud 15 juli 2008, 10:54   #25
Ongetemde Leeuw
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Huylebeke Bekijk bericht
Je zegt dat alsof het ontslag van Leterme een slechte zaak is.

Ik kan dat ontslag enkel toejuichen.

Nu trekken we naar de stembus met een kiezerspubliek dat bijna elke dag van het laatste jaar geschoffeerd werd door Maingain, Le Soir, Het CGKR en de pseudo-burgemeesters. En het lijkt er niet op dat ze zullen stoppen. Niiice.

Met dan nog daar bovenop de bonus van de verkiezingen van 2009 die als een zwaard van Damocles boven de onderhandelingstafel hangt.

Neen, de franstaligen hebben, zoals de geschiedenis zal uitwijzen, een jaar lang hun best gedaan om België naar de kloten te helpen.

Merci, en Salut, en De Kost, cher fachofrancos.
Belgie barst en VLA radicaliseert in haar standpunten. En iedereen zoekt een schuldige, non?
Oud 15 juli 2008, 11:05   #26
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
paars heeft geen enkele meerwaarde gehad aan de economische heropleving van de EU hé, wat ze wel hebben gedaan is de begroting laten ontsporen, te weinig gedaan op het vlak van werkgelegenheidsbeleid, de federale regering verarmen en de vergrijzing totaal niet aangepakt.

de eerste 4 jaar hebben ze wel goed gewerkt, nadien hebben ze niet gewerkt....
de werkloosheid is historisch laag, de vlamingen hebben meer op hun spaarboekje staan dan ooit tevoren, nog nooit zoveel mensen hebben een eigen huis bezit en mijn belastingen zijn in elk geval gedaald
daarenboven was er eindelijk eens een periode van meer ruimdenkendheid, oplossingen voor ethische problemen... maar ja, daar was vlaanderen nog niet klaar voor, dat voel ik nu ook wel, jammer genoeg
Oud 15 juli 2008, 11:07   #27
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de werkloosheid is historisch laag, de vlamingen hebben meer op hun spaarboekje staan dan ooit tevoren, nog nooit zoveel mensen hebben een eigen huis bezit en mijn belastingen zijn in elk geval gedaald
daarenboven was er eindelijk eens een periode van meer ruimdenkendheid, oplossingen voor ethische problemen... maar ja, daar was vlaanderen nog niet klaar voor, dat voel ik nu ook wel, jammer genoeg
de armoede is nog nooit zo hoog geweest, de pensioenen zijn nog nooit zo laag geweest, er zitten meer en meer Belgen met schulden en het leefloon is nog altijd dramatisch laag.

daarenboven wordt de vergrijzing totaal niet aangepakt.
Oud 15 juli 2008, 11:10   #28
delcom
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grinderman Bekijk bericht
Grootste schuldigen zijn:

degene die voor de verkiezingen irreële beloftes deden, bijgevolg de verkiezingen wonnen en die na de verkiezingen in de verste verte niet konden waar maken wat ze beloofd hadden.
zoals Leterme dus, jammer dat hij nu ineens weer als held word afgedaan, het was wel degelijk Leterme die een groot deel van Vlaanderen het hoofd op hol liet slaan met onverwezelijke beloftes. het merendeel had zijn vertrouwen in die beloftes gestoken maar Leterme had de impact ervan onderschat en kan nu enkel nog de slachtofferrol spelen wil hij zijn gezicht en dat van zijn partij niet verliezen.
Oud 15 juli 2008, 11:18   #29
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
de armoede is nog nooit zo hoog geweest, de pensioenen zijn nog nooit zo laag geweest, er zitten meer en meer Belgen met schulden en het leefloon is nog altijd dramatisch laag.

daarenboven wordt de vergrijzing totaal niet aangepakt.
en wat heeft onze "regering" daar de voorbije 13 maanden aan gedan? niks, rien, njet, nul de botten, !
het is een illusie dat je die problemen oplost door een splitsing
Oud 15 juli 2008, 11:38   #30
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door delcom Bekijk bericht
zoals Leterme dus, jammer dat hij nu ineens weer als held word afgedaan, het was wel degelijk Leterme die een groot deel van Vlaanderen het hoofd op hol liet slaan met onverwezelijke beloftes. het merendeel had zijn vertrouwen in die beloftes gestoken maar Leterme had de impact ervan onderschat en kan nu enkel nog de slachtofferrol spelen wil hij zijn gezicht en dat van zijn partij niet verliezen.
Onverwezelijke beloftes !?!?!??

Deze waren een zwak afgietsel van het 5 resoluties goedgekeurd in het Vlaams Parlement door alle partijen (buiten de Groenen?) dus ook door de ....VLD !
M.a.w. volgens de VLD : luister naar mijn woorden , maar kijk niet naar mijn daden.

Laatst gewijzigd door Anselmo : 15 juli 2008 om 11:39.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2008, 11:39   #31
Huylebeke
Banneling

Standaard

Citaat:
en wat heeft onze "regering" daar de voorbije 13 maanden aan gedan? niks, rien, njet, nul de botten, !
Inderdaad, en de reden dat daar niks aan gedaan werd is omdat er franstaligen in de regering zaten.

Misschien kunnen we het eens proberen zonder franstaligen?
Huylebeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2008, 11:44   #32
delcom
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht

Deze waren een zwak afgietsel van het 5 resoluties goedgekeurd in het Vlaams Parlement door alle partijen (buiten de Groenen?) dus ook door de ....VLD !
M.a.w. volgens de VLD : luister naar mijn woorden , maar kijk niet naar mijn daden.
de VLD had bij voor de verkiezingen niet de beloftes gemaakt die Leterme wel heeft gemaakt, die resolutie waar jij het over hebt is na de verkiezingen gekomen, toen was de bal reeds aan het rollen en hebben alle partijen bekeken of ze er al dan niet wouden aan meewerken.

maw, de VLD wou wel meewerken aan hervormingen maar heeft nooit die hervormingen beloofd voor de verkiezingen om op die manier heel wat stemmen bij te winnen zoals Leterme dus wel heeft gedaan.
Oud 15 juli 2008, 11:54   #33
Ongetemde Leeuw
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Inderdaad, niets radicaal f extremistisch aan die punten :S Het was was nodig is om te zorgen dat Vlaanderen en Belgie kunnen blijven samengaan. Het zijn niet de Vlamingen die geweigerd hebben!
Oud 15 juli 2008, 12:24   #34
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door delcom Bekijk bericht
, die resolutie waar jij het over hebt is na de verkiezingen gekomen, toen was de bal reeds aan het rollen en hebben alle partijen bekeken of ze er al dan niet wouden aan meewerken.

.
Euh, deze resoluties dateren reeds van 1999 !
Ze werden in 2004 opnieuw bekrachtigd.
In het verkiezingsprogramma van Leterme waren ze in "light"-vorm verwerkt. (vergelijk)

http://www.vlaamsparlement.be/vp/inf...resoluties.htm
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2008, 12:30   #35
Grinderman
Vreemdeling

Grinderman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Euh, deze resoluties dateren reeds van 1999 !
Ze werden in 2004 opnieuw bekrachtigd.
In het verkiezingsprogramma van Leterme waren ze in "light"-vorm verwerkt. (vergelijk)

http://www.vlaamsparlement.be/vp/inf...resoluties.htm
Veranderd niks aan het feit dat een klein kind kon weten dat het nooit zou lukken om dat te verwezenlijken.
Grinderman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2008, 12:34   #36
Ongetemde Leeuw
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grinderman Bekijk bericht
Veranderd niks aan het feit dat een klein kind kon weten dat het nooit zou lukken om dat te verwezenlijken.
Het is nochtans nodig om ons 'België' door de strot te blijven duwen
Oud 15 juli 2008, 12:39   #37
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Mijn buren zijn echte Belgen.
Ze zijn oud en zijn uit Wallonië naar Brussel verhuisd.
Ze doen de hele dag ongeveer niks.
Ze zitten op hun luie gat, eten prei en koteletten 's avonds.
En tussendoor doen ze een siësta.

Nu is er een groot probleem in ons gebouw, en de gemeente (afdeling Milieu) zou moeten tussenkomen.
Ik ben nooit thuis, en heb mijn buren gevraagd de mensen van de Gemeente toegang te geven tot het gebouw.
Toen ik hun hierom vroeg zeiden ze: "Jaja, dat is goed. We zijn toch vaak thuis."

Na twee weken krijg ik mailtje van de gemeente: "Ik ben al 3x bij uw buren langsgeweest, heb een kaartje met mijn nummer gelaten en het verzoek me te bellen, maar ik hoor niks."

Hmm.

Ik kwam ze gisteren tegen op straat, en vroeg eerst aan Meneer en daarna aan Mevrouw: "En, al iets van de gemeente gehoord?"
En beide met een kop van "Nee nee, niks hoor. Ze zijn niet gekomen."

Ik zie deze microcosmos als iets typisch Belgisch.

Het is zelfs België ten voeten uit: het was ik niet, het was de ander. En laat de anderen maar de zooi opkuisen. Ik wacht wel en lach ondertussen in mijn vuistje (en spreek kwaad over iedereen).

En maar stoefen over 'Compromis �* la belge'. Dat compromis is namelijk Belgisch in zoverre dat het niet bestaat.

(Ik ga nu klikken op het knopje 'Snel afreageren'.)
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2008, 12:50   #38
Ongetemde Leeuw
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Mijn buren zijn echte Belgen.
Ze zijn oud en zijn uit Wallonië naar Brussel verhuisd.
Ze doen de hele dag ongeveer niks.
Ze zitten op hun luie gat, eten prei en koteletten 's avonds.
En tussendoor doen ze een siësta.

Nu is er een groot probleem in ons gebouw, en de gemeente (afdeling Milieu) zou moeten tussenkomen.
Ik ben nooit thuis, en heb mijn buren gevraagd de mensen van de Gemeente toegang te geven tot het gebouw.
Toen ik hun hierom vroeg zeiden ze: "Jaja, dat is goed. We zijn toch vaak thuis."

Na twee weken krijg ik mailtje van de gemeente: "Ik ben al 3x bij uw buren langsgeweest, heb een kaartje met mijn nummer gelaten en het verzoek me te bellen, maar ik hoor niks."

Hmm.

Ik kwam ze gisteren tegen op straat, en vroeg eerst aan Meneer en daarna aan Mevrouw: "En, al iets van de gemeente gehoord?"
En beide met een kop van "Nee nee, niks hoor. Ze zijn niet gekomen."

Ik zie deze microcosmos als iets typisch Belgisch.

Het is zelfs België ten voeten uit: het was ik niet, het was de ander. En laat de anderen maar de zooi opkuisen. Ik wacht wel en lach ondertussen in mijn vuistje (en spreek kwaad over iedereen).

En maar stoefen over 'Compromis �* la belge'. Dat compromis is namelijk Belgisch in zoverre dat het niet bestaat.

(Ik ga nu klikken op het knopje 'Snel afreageren'.)
Compromis a la Belgique = geen water bij de wijn, maar Vlaamse toegevingen zodat de Walen met een smile kunnen buitenkomen
Oud 15 juli 2008, 13:01   #39
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ongetemde Leeuw Bekijk bericht
Dus beter om problemen uit te stellen dan op te lossen? Nen echte Belg!
Wat problemen?
dat we wat minder geld hebben omdat we Wallonie moeten ondersteunene,
Noem jij dat problemen?
Oud 15 juli 2008, 13:07   #40
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Ik mis de optie iedereen
En ik de optie "België".
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be