![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Akkoord, hoog tijd dat BHV opgelost wordt maar niet ten koste van mensen die nu al het water aan de lippen hebben staan op het einde van elke maand. Dat is mijn groot verwijt voor heel deze regering, ze gaan zo op in hun communautair gekibbel en verkopen dit aan de kiezer als hét allerbelangrijkste en de meeste kiezers zijn nog zo dom om erin te trappen ook. Intussen gaan we, tegen dat er min of meer een oplossing komt, 2 jaar verder zijn, is er niks gebeurd op economisch vlak terwijl er globaal juist vanalles gebeurd. Dan mogen we nog eens 2 jaar spenderen om de achterstand in te halen en wie gaat daar dan weer de klos van zijn...
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kan dat ontslag enkel toejuichen. Nu trekken we naar de stembus met een kiezerspubliek dat bijna elke dag van het laatste jaar geschoffeerd werd door Maingain, Le Soir, Het CGKR en de pseudo-burgemeesters. En het lijkt er niet op dat ze zullen stoppen. Niiice. Met dan nog daar bovenop de bonus van de verkiezingen van 2009 die als een zwaard van Damocles boven de onderhandelingstafel hangt. Neen, de franstaligen hebben, zoals de geschiedenis zal uitwijzen, een jaar lang hun best gedaan om België naar de kloten te helpen. Merci, en Salut, en De Kost, cher fachofrancos. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de eerste 4 jaar hebben ze wel goed gewerkt, nadien hebben ze niet gewerkt....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
daarenboven was er eindelijk eens een periode van meer ruimdenkendheid, oplossingen voor ethische problemen... maar ja, daar was vlaanderen nog niet klaar voor, dat voel ik nu ook wel, jammer genoeg
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
daarenboven wordt de vergrijzing totaal niet aangepakt.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Burgemeester
|
![]() zoals Leterme dus, jammer dat hij nu ineens weer als held word afgedaan, het was wel degelijk Leterme die een groot deel van Vlaanderen het hoofd op hol liet slaan met onverwezelijke beloftes. het merendeel had zijn vertrouwen in die beloftes gestoken maar Leterme had de impact ervan onderschat en kan nu enkel nog de slachtofferrol spelen wil hij zijn gezicht en dat van zijn partij niet verliezen.
![]() |
#29 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
het is een illusie dat je die problemen oplost door een splitsing
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Deze waren een zwak afgietsel van het 5 resoluties goedgekeurd in het Vlaams Parlement door alle partijen (buiten de Groenen?) dus ook door de ....VLD ! M.a.w. volgens de VLD : luister naar mijn woorden , maar kijk niet naar mijn daden. Laatst gewijzigd door Anselmo : 15 juli 2008 om 11:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Misschien kunnen we het eens proberen zonder franstaligen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
maw, de VLD wou wel meewerken aan hervormingen maar heeft nooit die hervormingen beloofd voor de verkiezingen om op die manier heel wat stemmen bij te winnen zoals Leterme dus wel heeft gedaan.
![]() |
![]() |
#33 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ze werden in 2004 opnieuw bekrachtigd. In het verkiezingsprogramma van Leterme waren ze in "light"-vorm verwerkt. (vergelijk) http://www.vlaamsparlement.be/vp/inf...resoluties.htm |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Gouverneur
|
![]() Het is nochtans nodig om ons 'België' door de strot te blijven duwen
![]() |
![]() |
#37 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mijn buren zijn echte Belgen.
Ze zijn oud en zijn uit Wallonië naar Brussel verhuisd. Ze doen de hele dag ongeveer niks. Ze zitten op hun luie gat, eten prei en koteletten 's avonds. En tussendoor doen ze een siësta. Nu is er een groot probleem in ons gebouw, en de gemeente (afdeling Milieu) zou moeten tussenkomen. Ik ben nooit thuis, en heb mijn buren gevraagd de mensen van de Gemeente toegang te geven tot het gebouw. Toen ik hun hierom vroeg zeiden ze: "Jaja, dat is goed. We zijn toch vaak thuis." Na twee weken krijg ik mailtje van de gemeente: "Ik ben al 3x bij uw buren langsgeweest, heb een kaartje met mijn nummer gelaten en het verzoek me te bellen, maar ik hoor niks." Hmm. Ik kwam ze gisteren tegen op straat, en vroeg eerst aan Meneer en daarna aan Mevrouw: "En, al iets van de gemeente gehoord?" En beide met een kop van ![]() Ik zie deze microcosmos als iets typisch Belgisch. Het is zelfs België ten voeten uit: het was ik niet, het was de ander. En laat de anderen maar de zooi opkuisen. Ik wacht wel en lach ondertussen in mijn vuistje (en spreek kwaad over iedereen). En maar stoefen over 'Compromis �* la belge'. Dat compromis is namelijk Belgisch in zoverre dat het niet bestaat. (Ik ga nu klikken op het knopje 'Snel afreageren'.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
dat we wat minder geld hebben omdat we Wallonie moeten ondersteunene, Noem jij dat problemen? ![]()
![]() |
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
![]() |