Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2008, 10:33   #21
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenIsaac Bekijk bericht
Jeruzalem is niet van hun, en zal het nooit meer worden.
Zeg ferm gastje, wat is dat hier van 'Jerusalem is niet van hun'? Iemand zijn eigendom afpakken is niet koosjer, hé jongen.
Linda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 10:37   #22
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Terreuraanslagen in Jeruzalem zijn dat ook niet. Ik zeg niet dat de Arabieren niet mogen leven in Jeruzalem, mij een zorg, maar ze moeten het niet opeens als hun hoofdstad gaan claimen. Laat ze dat doen in Amman of Damascus.
BenIsaac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 10:37   #23
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Bedankt voor de (al reeds bekende) geschiedenisles. Zelfs volgens het belachelijke plan van de VN om terug te gaan naar de grenzen van 1967, hoort West-Jeruzalem bij Israël.

Waar jij goed in bent is terreur relativeren, typische anti-Israëlische propaganda.
Lap! Als je mij uit mijn huis probeert te zetten zal ik jou ook eens terroriseren zie. En jammer dan maar: "Bwei!!! Ze pleegt anti-BenIsaacse propaganda."
Man, man, man!!! Wat zit jij hier toch allemaal te verkopen?!
Oud 24 juli 2008, 10:39   #24
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Palestijnen en Israeli's zijn, wat mij betreft, exact hetzelfde. Twee primitieve stammen van besneden half-apen die na 50 jaar nog altijd niet in vrede kunnen samenleven, en bovendien verslaafd zijn geraakt aan de wereldwijde media-aandacht. Gewoon negeren die handel. Er zijn wereldwijd wel een dozijn gelijkaardige conflicten, dus ik zie niet in waarom we moeten blijven gapen naar alles wat gebeurt in dat onbetekenend kaklandje.

Oud 24 juli 2008, 10:48   #25
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linda Bekijk bericht
Lap! Als je mij uit mijn huis probeert te zetten zal ik jou ook eens terroriseren zie. En jammer dan maar: "Bwei!!! Ze pleegt anti-BenIsaacse propaganda."
Man, man, man!!! Wat zit jij hier toch allemaal te verkopen?!
Die vent was niet uit zijn huis gezet, noch die andere terrorist.
Oud 24 juli 2008, 10:50   #26
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Terreuraanslagen in Jeruzalem zijn dat ook niet. Ik zeg niet dat de Arabieren niet mogen leven in Jeruzalem, mij een zorg, maar ze moeten het niet opeens als hun hoofdstad gaan claimen. Laat ze dat doen in Amman of Damascus.
En waarom zouden ze Amman of Damascus als hun hoofdstad moeten beschouwen? Ik beschouw Parijs, of Amsterdam toch ook niet als mijn hoofdstad. Die mensen hebben daar eeuwenlang gewoond, zijn heel waarschijnlijk voor het grootste deel de nakomelingen van de arme Joden die na de val van de tempel gebleven zijn. Jerusalem is altijd hun stek geweest, en nu komen daar een pak mensen de plak zwaaien, een etnische zuivering doorvoeren wiens hoofddstad Berlijn, of Parijs, of Brussel, of weet ik wat was.

Ik zeg niet dat Joden geen recht hebben op veiligheid, het behoort tot mijn belangrijkste prioriteiten, maar op een onrechtvaardige manier krijg je nooit veiligheid. En met al die antimoslimistische mythes die door zionisten de wereld in gestuurd worden, breng je je nog verder van huis.

Veiligheid voor Joden zeker en vast, maar daarom: Doe het rechtvaardig, en EERLIJK.
Oud 24 juli 2008, 10:53   #27
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Die vent was niet uit zijn huis gezet, noch die andere terrorist.
Ja, en je gaat mij wijsmaken dat Israël de hemel op aarde is voor de Palestijnen zeker. 'k Heb sommige Joden wel bezig gehoord. Er zijn er bij die aan het VB-discours een puntje kunnen zuigen.
Oud 24 juli 2008, 11:17   #28
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Nee, dat is het niet. Vooral Samaria & Judea niet, waar zij dood gaan aan hun eigen broederstrijd en corruptie. Wat Joden bij het Vlaams Belang te zoeken hebben snap ik niet, en heb ik ook geen kennis over, als jij dat zegt geloof ik je maar ik kan er niet echt inkomen waarom een Zionist, zowel de Joden als niet-Joden, iets te zoeken hebben bij die organisatie.
Oud 24 juli 2008, 11:20   #29
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Ja, en je gaat mij wijsmaken dat Israël de hemel op aarde is voor de Palestijnen zeker. 'k Heb sommige Joden wel bezig gehoord. Er zijn er bij die aan het VB-discours een puntje kunnen zuigen.
Werkelijk? Heb je diverse propalestijnse organisaties al eens gehoord?
Ik zwijg nog over de Palestijnen zelf...
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 11:23   #30
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, dat is het niet. Vooral Samaria & Judea niet, waar zij
Citaat:
dood gaan aan hun eigen broederstrijd
en corruptie. Wat Joden bij het Vlaams Belang te zoeken hebben snap ik niet, en heb ik ook geen kennis over, als jij dat zegt geloof ik je maar ik kan er niet echt inkomen waarom een Zionist, zowel de Joden als niet-Joden, iets te zoeken hebben bij die organisatie.
De strijd tussen Joden en Palestijnen is ook een broederstrijd. De strijd van katholieken tegen Joden is ook een broederstrijd. We moeten leren globaal denken. Maar aan het feit dat mensen dom zijn, en daardoor hun eigen ergste vijand is niets te veranderen. Zelfs niet met het beste onderwijs. Mensen die bekwaam zijn moeten goede structuren uitdenken, structuren die evenwichtig en rechtvaardig zijn.
Oud 24 juli 2008, 11:24   #31
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Werkelijk? Heb je diverse propalestijnse organisaties al eens gehoord?
Ik zwijg nog over de Palestijnen zelf...
En van wie zouden ze dat geleerd hebben, hé?
Oud 24 juli 2008, 11:25   #32
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Dat is utopisch gepraat, als iedereen zo zou denken dan hadden we wellicht een betere oplossing voor het hele conflict. De veiligheidsmuur is helaas de enige oplossing geweest tot nu toe om terreur in te perken.
Oud 24 juli 2008, 11:36   #33
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
En waarom zouden ze Amman of Damascus als hun hoofdstad moeten beschouwen? Ik beschouw Parijs, of Amsterdam toch ook niet als mijn hoofdstad. Die mensen hebben daar eeuwenlang gewoond, zijn heel waarschijnlijk voor het grootste deel de nakomelingen van de arme Joden die na de val van de tempel gebleven zijn. Jerusalem is altijd hun stek geweest, en nu komen daar een pak mensen de plak zwaaien, een etnische zuivering doorvoeren wiens hoofddstad Berlijn, of Parijs, of Brussel, of weet ik wat was.

Ik zeg niet dat Joden geen recht hebben op veiligheid, het behoort tot mijn belangrijkste prioriteiten, maar op een onrechtvaardige manier krijg je nooit veiligheid. En met al die antimoslimistische mythes die door zionisten de wereld in gestuurd worden, breng je je nog verder van huis.

Veiligheid voor Joden zeker en vast, maar daarom: Doe het rechtvaardig, en EERLIJK.
Kijk, de Palestijnen moeten nu maar es uitmaken van wie ze afstammen.
Want eerst wilden ze arabieren zijn en toen afstammelingen van de
philistijnen en nu zouden ze plotseling afstammelingen van arme joden
bekeerd tot Islam willen zijn. Ik DUIZEL.
Van wat ik gezien heb zijn de meesten Arabieren pur sang.
Ze hebben nooit een natie op dat grondgebied opgericht. En hoe dan ook
het volstaat niet dat je ergens een tent opslaat om te mogen brullen: 'het is
hier allemaal van mij.' Zeker niet als je bondgenoten links en rechts heel
vrolijk heel veel mensen uit hun huizen hebben verjaagd zonder dat een
kat daarom mijauwde.
Maar zoals ik al eerder gezegd heb: ik ben de hele discussie kotsbeu. Ik
suggereer voor de zoveelste keer dat we een zes miljoen of zo antizionistische moslims die nu leuk in Belgie en andere Europese landen de
Palestijnse zaak verdedigen terug naar hun thuislanden zenden en Israel
gewoon naar de azurenkunst laten verhuizen met al zijn hebben en houden.
Gek dat de reacties op dit voorstel uitblijven.
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 11:50   #34
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is utopisch gepraat, als iedereen zo zou denken dan hadden we wellicht een betere oplossing voor het hele conflict. De veiligheidsmuur is helaas de enige oplossing geweest tot nu toe om terreur in te perken.
Persoonlijk zie ik de Veiligheidsmuur als een voorlopige oplossing tot de volledige Westbank (Judea en Samaria) wordt samengevoegd met de rest van Israël. Dat dat op termijn zal gebeuren staat buiten kijf. Daarom ook dat er steeds nieuwe nederzettingen bijkomen en de volledige infrastructuur (wegen, water, electriciteit enz) verder wordt aangelegd en verbeterd. Iedereen weet dat, wanneer er ooit ernstig met de arabische landen over vrede wordt onderhandeld, dat de toekomst van de Westbank mee op tafel komt.
roskam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 12:10   #35
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dus, dan weet u ondertussen wel dat u nooit meer hier ten onrechte moet komen beweren dat Jeruzalem altijd van de Joden geweest is. Neen, u hebt Sion van een ander volk afgepakt door geweld. Tenminste volgens uw eigen Tor�*.

Als u het filmpje hebt gezien (alle filmpjes eigenlijk) dat weet ik wel wie terreur relativeert. Geïnstitutionaliseerd geweld noem dit. Geweld, goedgekeurd door de Israëlische overheid. Een schande is het wat de joden hier uitspoken, hoe men het ook draait of keert. En of men u voor of tegen Israel is, maakt hier geen moer uit!
Zijt gij zeker dat ge niet lichtjes naar antisemitisme neigt, of op zijn minst zwaar iets tegen joden hebt? Ik herinner u ook aan uw uitspraak dat de joden een wreed volk zijn...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 12:14   #36
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
En hoe kweek je zo'n eenzijdige kijk op de situatie zoals jij?

Ik zie Israëlisch geweld en Palestijns geweld. En het zijn altijd dezelfden (die met de Israëlische vlag komen wapperen) die duidelijk hun objectieve kijk kwijt zijn en enkel de rest proberen overtuigen van wat voor rotzakken die Palestijnen wel niet zijn.
Omgekeerd ook hoor. Pro-Israel adepten zijn niet objectief en pro-Palestijnen adepten zijn niet objectief. Dat is normaal. Maar om de een of andere reden verlangt men echter van de pro-Israel adepten dat ze objectief blijven, terwijl dit nooit van de pro-Palestijnen adepten verlangd wordt. Dat gegeven zelf is dus ook niet objectief. En daar wringt het schoentje bij Israel-Palestijnen - debatten...
Oud 24 juli 2008, 12:17   #37
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Palestijnen en Israeli's zijn, wat mij betreft, exact hetzelfde. Twee primitieve stammen van besneden half-apen die na 50 jaar nog altijd niet in vrede kunnen samenleven, en bovendien verslaafd zijn geraakt aan de wereldwijde media-aandacht. Gewoon negeren die handel. Er zijn wereldwijd wel een dozijn gelijkaardige conflicten, dus ik zie niet in waarom we moeten blijven gapen naar alles wat gebeurt in dat onbetekenend kaklandje.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Oud 24 juli 2008, 12:19   #38
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
En raad eens wie er heerst in de wapenindustrie, de olieindustrie en de financiële industrie...
Laat me raden: de klassieke zondebok, zijnde de geldinpikkende, machtswellustige, haakneusdragende jood...

Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 24 juli 2008 om 12:20.
Oud 24 juli 2008, 12:21   #39
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Ja watte! Dat is nog erger. 't Is wel dit soort reacties van terugplooien op zichzelf dat aan de basis ligt van dat conflict.
Welnee. Besteed er geen aandacht aan, investeer er niet in, en het hele conflict gaat vanzelf uit...
Oud 24 juli 2008, 12:23   #40
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
En van wie zouden ze dat geleerd hebben, hé?
Van het Veebee?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be