Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 maart 2004, 15:39   #21
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

kiele kiele kiele, Mieke

Ziede van hier dat ik dat ga doen. Want ik doe niks nie meer. 'k zijn der mee gestopt. Sinds ik egoist geworden ben.

Al doe ik af en toe wel een poging om sommige mensen individueel te helpen. En 'k ga geen voorbeelden noemen. Sommige mensen hier weten dat. 'k zou het zelfs kunnen bewijzen. Maar dat doe ik nie. As ge mij nie gelooft op mijn woord dan is het maar zo. Daar ga ik nie van wakker liggen.

'k zijn genen heiligen, 'k doe mij niet heilig voor. Maar als ik nood zie dan wil ik helpen op mijne eigen manier.
En ik wou niet over mijn goede werken praten, ik vroeg juist of de anderen hier goede werken deden. 'k vroeg dus juist het omgekeerde van wat gij dacht dat ik vroeg.

Waarom reageer je dan zo kribbig ? Of vergiste ik mij en was het goed bedoeld ? Excuses dan.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2004, 15:43   #22
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Ik vind trop nog altijd teveel...
Citaat van een Waal!!!
Die 'Waal' is een gedeeltelijk 'verbrusselde' Vlaming (die als ik me niet vergis) vroegtijdig terugkwam uit krijgsgevangenschap omdat hij naar eigen verklaring...Vlaming was.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2004, 15:57   #23
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
Citaat van een Waal!!!
Die 'Waal' is een gedeeltelijk 'verbrusselde' Vlaming (die als ik me niet vergis) vroegtijdig terugkwam uit krijgsgevangenschap omdat hij naar eigen verklaring...Vlaming was.
Brusselaar inderdaad, en aan de naam te zien ongetwijfeld Vlaamse roots, maar toch bij de PSC na de splitsing CVP/PSC in 1968! Bij de franstaligen dus...
Oud 25 maart 2004, 16:03   #24
luc broes

Standaard

Citaat:
En nog een vraag waar ik mee zit : hoeveel mensen die hier den helen solidairen uithangen kunnen met de hand op het hart verklaren dat ze uit eigen zak nog iedere maand iets doen voor een goed doel of voor goede werken en dat zonder dat er een fiscaal attest aan vasthangt ?
Ik ken er in iedergeval één.
Oud 25 maart 2004, 16:03   #25
Tegendradigaard

Standaard

'k zijn al blij dat Mieke weet dat er Vlamingen en Walen zijn.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2004, 16:05   #26
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Egoïst!
MEEEEEUh De stier nog altijd niet geweest en dus ben je nog altijd ontevreden
EEN EGOIST IS IEMAND DIE NIET AAN MIJ DENKT
juist ! liever nazist, fascist, racist dan "filo-zoof"
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2004, 16:16   #27
luc broes

Standaard

Citaat:
Ja, tegendradigaard, we moeten leren met weinig tevreden zijn!
Oud 25 maart 2004, 16:17   #28
Mieke 79
Minister

Standaard

Citaat:
Natuurlijk weet ik dat. Eerste les staatsrecht, Prof. Alen: Ons land, België, bestaat uit drie gewesten en gemeenschappen, bla bla bla... Tevens ergens in het begin van de grondwet, weet je wel?!
Oud 25 maart 2004, 16:21   #29
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Natuurlijk weet ik dat. Eerste les staatsrecht, Prof. Alen: Ons land, België, bestaat uit drie gewesten en gemeenschappen, bla bla bla... Tevens ergens in het begin van de grondwet, weet je wel?!
Al tijdens de eerste les de mist in, dat beloofd. 8)
Oud 25 maart 2004, 16:24   #30
Mieke 79
Minister

Standaard

Dat belooft. Bij de grammaticales kon ik wel volgen, hoor!
Oud 25 maart 2004, 16:26   #31
De Knut
Minister

De Knut's schermafbeelding

Standaard

Solidariteit dient te gebeuren op vrijwillige basis. De transfers naar wallonië hebben dus niets te maken met solidariteit doch met georganiseerde diefstal.
De Knut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2004, 16:30   #32
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oops. In mijnen tijd werd [size=2]dat met een d geschreven[/size][size=1], slecht excuus zeker ?[/size]
Oud 25 maart 2004, 16:30   #33
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
allee ge zijt al een ferme meid
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2004, 17:19   #34
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Rant modus
Citaat:
Er is de max-factuur, je betaald nooit meer dan 18.000 frank/jaar aan dokterskosten.
[size=2]Oh ja, daarom dat wij nu nog aan het afbetalen zijn voor de lening, die we moeten aangaan zijn om mijn moeder zaligers kankerbehandeling mee te betalen. Nu nog, een jaar na het overlijden komen er dokters en hospitaalrekeningen binnen.[/size]

Die uitspraak klopt wel, als je niet verder komt dan de huisarts en de apotheker.

Uitgerant

Eneuh, de max belasting die je MOET betalen op een groot inkomen is 52%.
Dus houd een dikverdiener zonder boekhouder 48% over.
Niet dus.
Er komt nog gemeentetaks bij, en alle kleine factuurtjes op jaarbasis gezien.Een vuilzakje hier ,een watertaksje daar, wat tierlantijntjes, Vlaamse zorgverzekering etc.

En dan, je gaat een nieuwe zetel kopen. 21% naar de staat, direct en onverbiddelijk.Je koopt die zetel in een grote zaak. Die betalen hun personeel met de winst op de verkoop.Ook betalen ze appart belastingen op de winst, maar die betaald de klant ook.Anders hebben we een zaak die falliet gaat.

Oftewel, als we zo het hele rijtje afgaan, dan mag je blij zijn dat in totaal er 15% onder de mensen blijft, en niet afvloeit naar de staat. Die verdomt onzorgvuldig omspringt met hun budget.
Oud 25 maart 2004, 19:37   #35
Eugene
Gouverneur

Standaard

@Maddox

Ik weet maar al te goed dat de staat, om het eens voorzichtig uit te drukken, niet al te best met de centen van de burgers omgaat. Een serieuze belastingsverlaging, zonder inlevering van wat dan ook, zou al mogelijk als de staatsstructuren en instellingen efficient zouden werken. Ik zou er echter iets van krijgen wanneer ik telkenmale hoor klagen en zagen hoe verdomd slecht het hier wel is, dit terwijl wij, in vgl met 5 miljard andere wereldburgers, leven als God in Frankrijk hoor!!!

En verder schreef Maddox,
Oh ja, daarom dat wij nu nog aan het afbetalen zijn voor de lening, die we moeten aangaan zijn om mijn moeder zaligers kankerbehandeling mee te betalen. Nu nog, een jaar na het overlijden komen er dokters en hospitaalrekeningen binnen.

Die uitspraak klopt wel, als je niet verder komt dan de huisarts en de apotheker.

--------------------------------------------

Inderdaad en er is al sinds geruime tijd bij elk ziekenfonds een goedkope hospitalistatieverzekering te verkrijgen, wat natuurlijk niet wegneemt dat deze voor uw moeder zaliger misschien niet beschikbaar was maar laat mij dan dit zeggen Maddox, ik ben beide ouders verloren aan de kanker, 57 jaar en 63 jaar oud...en toen was er géén max-factuur, géén allerhande terugbetalingen....ik moest toen 300.000 ballekes betalen en heb daar bijna 6 jaar over gedaan hoor, maar toch probeer ik steeds de vergelijkingen te maken tussen vroeger en nu. En zoals gezegd...er kan en moet nog veel verbetert worden hoor, daar niet van maar een beetje optimisme kan geen kwaad hoor.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be