Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2008, 11:13   #21
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monza Bekijk bericht
Als de walen het zouden uittesten dan is het weer gezaag dat ze enkel de vlamingen willen pakken en op die bewuste plaatsen zouden gaan staan waar veel vlamingen rijden.
Het zal nooit goed zijn voor sommige.
Je kan er gewoon niet om heen dat dit soort dingen altijd in Vlaanderen gebeuren. Uw voorwaarde is dus niet vervuld.
Oud 29 juli 2008, 11:26   #22
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Ach; op dat specifieke punt rond Gent hou ik vandaag sowieso al mijn snelheid; eens daar voorbije is het terug als vanouds aan de normale snelheden rijden (140 idd, zelfs nog wat meer als de omstandigheden er naar zijn).

Snelheid is bijlange niet de grootste oorzaak van ongevallen op snelwegen; onaangepast rijgedrag is een veel groter probleem/gevaar, maar dat is een minder grote cashcow.
Het is het perfecte voorbeeld van waanzin vande flitspalen
1° ze staan op een plaats waar je gemakkelijk 140° kunt rijden, die hobbeltjes maken mijn wagen niet stuurleus, en geven u een soort kermisgevoel, dus nee ik vind ze niet op hun plaats

2° een flitspaal op een autostrade is precies mijn theorie, dat wanneer je een flitspaal op een autostrade zet heb je precies een cashcow. Je kunt zo iedereen een bekeuring geven. Strem de snelheid naar 30km/u op een autostrade waar je met uw cayenne 240km/u kunt scheuren... Het is een belachelijke compromis.

3° buitenlanders worden moeilijk vervolgd, dus het is een europese discriminatie, die hollanders met caravan en die franse hasjiescouriers vlammen u al lachend voorbij...

En zie wat een frustratie: trajectcontrole uit frustratie dat ze onvoldoende mensen flitsen.... Hoe BELACHELIJK.. Ze gaan er zelfs van uit dat de mensen te weinig geflitst worden... Er moet daar dus een zeer gefrusteerd mens zitten... Dat is dus het enige zinnige dat je kunt zeggen.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 11:28   #23
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Geldklopperij, meer is het niet.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 11:30   #24
koewachtenaar
Provinciaal Gedeputeerde

koewachtenaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Elke overtreding in real time vaststellen en vervolgens via automatische domiciliëring onmiddellijk het bedrag van de boete rechtstreeks van de bij de belastingaangifte opgegeven bankrekening aftrekken.
Kwestie van uw plaatje compleet te maken.
De natte droom van de banken en regeringen wereldwijd. Soon to come...
koewachtenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 11:32   #25
koewachtenaar
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Geldklopperij, meer is het niet.
Een aanslag op je privacy ja. Ik wil niet elke 5 meter gecontroleerd worden hoe hard ik rij.
Oud 29 juli 2008, 11:32   #26
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koewachtenaar Bekijk bericht
De natte droom van de banken en regeringen wereldwijd. Soon to come...
Is dat niet gewoon snelheidsafhankelijk rekeningrijden ?
Oud 29 juli 2008, 11:43   #27
koewachtenaar
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Is dat niet gewoon snelheidsafhankelijk rekeningrijden ?
Valt te zien vanuit welke kant je het wil bekijken hé. Geef mij maar het wegenvignet en afschaffing van de wegentaks.
Oud 29 juli 2008, 11:50   #28
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

dus ipv van onze wegen veiliger te maken (want diene brug is echt wel triestig, Belgen zouden eigenlijk recht moeten hebben op een schadevergoeding vanwege nalatig onderhoud iedere keer je over die brug rijdt) verkopen ze liever wat show met 'nieuwe' technologie om de bevolking nog wat meer te koeioneren.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 12:02   #29
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
In Nederland staat in het begin van zo'n meting een groot bord met trajectmeting op. Als men hier ook zo'n bord gaat plaatsen dan remt men toch ook af? Of gaan ze het op een (s)linkse manier doen en het verdoken meten? Op een achterbakse manier dus.
Mij zullen ze niet zo vlug liggen hebben. Omdat ik geen cent extra aan wallonië wil geven rij ik steeds rustig aan.
En misschien moeten we alcohol controles dan ook enkele km's op voorhand aanduiden zodanig dat de dronken bestuurders de afrit kunnen nemen.

En misschien moet de inbraakpreventie in elke straat waar ze komen ook een bord van 5 op 5 meter achterlaten, zodanig dat de inbrekers weten waar ze niet moeten inbreken die avond?

Nog zo'n voorstellen?
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 12:37   #30
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
En misschien moeten we alcohol controles dan ook enkele km's op voorhand aanduiden zodanig dat de dronken bestuurders de afrit kunnen nemen.

En misschien moet de inbraakpreventie in elke straat waar ze komen ook een bord van 5 op 5 meter achterlaten, zodanig dat de inbrekers weten waar ze niet moeten inbreken die avond?

Nog zo'n voorstellen?

gay-kell, het zijn geen voorstellen. Ik geef gewoon weer hoe het is.

Edit: toevoeging link afbeelding

http://www.trafficlinq.nl/findpictur...051201_056.jpg

Laatst gewijzigd door -=EXCALIBUR=- : 29 juli 2008 om 12:51.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 12:48   #31
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

zo'n trajectcontrole wordt natuurlijk aangekondigd, je ziet dat van hier.
Het doel is van die controle dat je uw snelheid mindert, het doel is niet dat je een boete krijgt.

Het is trouwens volgens mij dan toch, technisch onmogelijk om een trajectcontrole door te voeren zonder de nodige eikingen op dat traject. Je moet een ook twee geijkte klokken hebben dankzij de funkgestuurde atoomklok dus geen probleem en een geijkte afstand tussen de twee metingen. En dan intelligente camera's die OCR doen.

De volgende logische stap is uw rijtaks een voorschot op deze snelwegtaks
Oud 29 juli 2008, 12:51   #32
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
dus ipv van onze wegen veiliger te maken (want diene brug is echt wel triestig, Belgen zouden eigenlijk recht moeten hebben op een schadevergoeding vanwege nalatig onderhoud iedere keer je over die brug rijdt) verkopen ze liever wat show met 'nieuwe' technologie om de bevolking nog wat meer te koeioneren.
Zo gaat dat op het kabinet van Van Brempt inderdaad.. ik moet er nogmaals van kotsen.
Oud 29 juli 2008, 13:26   #33
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
2° een flitspaal op een autostrade is precies mijn theorie, dat wanneer je een flitspaal op een autostrade zet heb je precies een cashcow. Je kunt zo iedereen een bekeuring geven. Strem de snelheid naar 30km/u op een autostrade waar je met uw cayenne 240km/u kunt scheuren... Het is een belachelijke compromis.
Tuurlijk zijn dat cashcows.
Langsheen snelwegen flitspalen zetten, omdat er 243 doden zijn gevallen op 3 jaar tijd ( http://www.knack.be/nieuws/belgie/fl...icle17617.html ). Dat is echt wel de moeite. Hoeveel van die 243 doden zijn bovendien gevallen in een ongeluk waar hoge snelheid niet dé oorzaak was (genre vrachtwagens die op elkaar knallen, die achterin een file inrijden, mensen die op de pechstrook gegrepen worden, mensen die in slaap sukkelen...).
Tov de rest van het verkeer, zijn 243 doden over drie jaar peanuts; zeker als je kijkt naar de hoeveelheid verkeer die op zo'n snelwegen passeert.

Maar het brengt snel en eenvoudig geld op, en dat is alles dat telt. Met verkeersveiligheid heeft dat weinig te maken. Moest dat werkelijk zo zijn, zouden ze veel harder toekijken op rijgedrag ipv op absolute snelheid.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 14:02   #34
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ik voel mijn rug van de vele schokken van tijdens het fietsen over betonplaten(in Vlaanderen "fietspaden" genaamd) die ten opzichte van elkaar in alle richtingen staan behalve parallel en aansluitend binnen een vlak van pakweg 5 mm (U ziet ik ben nog redelijk) en ben inderdaad,zoals de rest hier,intens gelukkig met de investeringen in gekoppelde flitspaaldata

Laatst gewijzigd door kelt : 29 juli 2008 om 14:04.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 16:36   #35
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
gay-kell, het zijn geen voorstellen. Ik geef gewoon weer hoe het is.

Edit: toevoeging link afbeelding

http://www.trafficlinq.nl/findpictur...051201_056.jpg

Ik reageerde met die post omdat ik uit de jouwe afleidde dat jij de normale manier achterbaks vond.
Dat had je toch nog zelf kunnen uitmaken?

Kijk zelf nog eens:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Excalibur
Of gaan ze het op een (s)linkse manier doen en het verdoken meten? Op een achterbakse manier dus.
En als je kinderlijke rijmpjes wil maken kan je dat misschien ook nog op een ander gaan doen.

Laatst gewijzigd door Kay_ : 29 juli 2008 om 16:37.
Oud 29 juli 2008, 16:49   #36
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nog zo'n voorstellen?
En er is nog wel een hemelsbreed verschil tussen dronken rijden, en 60km/h rijden in een 50km/h zone.
Waar ik het in elk geval van op mijn zenuwen krijg is een verdoken flitspaal, bij een overgang op een lagere snelheid.
En misschien moesten we eens wat meer tijd steken in het daadwerkelijk vatten van inbrekers, dan in het vatten van snelheidsovertreders, zodat de inbrekers ook een redelijke pakkans krijgen.
Maw laat ons eerst werk maken van het verhogen der pakkans van inbrekers, vooaleer dat we het flitsen 100% sluitend gaan maken.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 16:53   #37
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
En er is nog wel een hemelsbreed verschil tussen dronken rijden, en 60km/h rijden in een 50km/h zone.
Waar ik het in elk geval van op mijn zenuwen krijg is een verdoken flitspaal, bij een overgang op een lagere snelheid.
En misschien moesten we eens wat meer tijd steken in het daadwerkelijk vatten van inbrekers, dan in het vatten van snelheidsovertreders, zodat de inbrekers ook een redelijke pakkans krijgen.
Maw laat ons eerst werk maken van het verhogen der pakkans van inbrekers, vooaleer dat we het flitsen 100% sluitend gaan maken.
En hoeveel doden denk je dat er in het verkeer vallen (waarbij snelheid oorzaak nummer 1 is bij ongevallen) vergeleken bij inbraken?
Oud 29 juli 2008, 17:42   #38
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
En hoeveel doden denk je dat er in het verkeer vallen (waarbij snelheid oorzaak nummer 1 is bij ongevallen) vergeleken bij inbraken?
Bullshit; onaangepaste snelheid kan een oorzaak zijn, snelheid an sich niet.
Oud 29 juli 2008, 17:56   #39
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Snelheid is bijlange niet de grootste oorzaak van ongevallen op snelwegen; onaangepast rijgedrag is een veel groter probleem/gevaar, maar dat is een minder grote cashcow.
Wil je dat laatste even toelichten ? Alvast bedankt.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 18:05   #40
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Wil je dat laatste even toelichten ? Alvast bedankt.
Onaangepast rijgedrag stel je niet domweg vast met een onbemande camera en stel je minder eenvoudig vast. Dat vereist effectief patrouilles die controleren en dat brengt minder en minder snel geld in het laatje, dan een onbemande camera die staat de flitsen dat het een lieve lust is (zowel op momenten dat het effectief geen goed idee is om 140 te doen als op momenten dat je zelfs zonder enige probleem 160 kan doen).
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be