![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() Je kan er gewoon niet om heen dat dit soort dingen altijd in Vlaanderen gebeuren. Uw voorwaarde is dus niet vervuld.
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1° ze staan op een plaats waar je gemakkelijk 140° kunt rijden, die hobbeltjes maken mijn wagen niet stuurleus, en geven u een soort kermisgevoel, dus nee ik vind ze niet op hun plaats 2° een flitspaal op een autostrade is precies mijn theorie, dat wanneer je een flitspaal op een autostrade zet heb je precies een cashcow. Je kunt zo iedereen een bekeuring geven. Strem de snelheid naar 30km/u op een autostrade waar je met uw cayenne 240km/u kunt scheuren... Het is een belachelijke compromis. 3° buitenlanders worden moeilijk vervolgd, dus het is een europese discriminatie, die hollanders met caravan en die franse hasjiescouriers vlammen u al lachend voorbij... En zie wat een frustratie: trajectcontrole uit frustratie dat ze onvoldoende mensen flitsen.... Hoe BELACHELIJK.. Ze gaan er zelfs van uit dat de mensen te weinig geflitst worden... Er moet daar dus een zeer gefrusteerd mens zitten... Dat is dus het enige zinnige dat je kunt zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geldklopperij, meer is het niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De natte droom van de banken en regeringen wereldwijd. Soon to come...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat niet gewoon snelheidsafhankelijk rekeningrijden ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() dus ipv van onze wegen veiliger te maken (want diene brug is echt wel triestig, Belgen zouden eigenlijk recht moeten hebben op een schadevergoeding vanwege nalatig onderhoud iedere keer je over die brug rijdt) verkopen ze liever wat show met 'nieuwe' technologie om de bevolking nog wat meer te koeioneren.
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En misschien moet de inbraakpreventie in elke straat waar ze komen ook een bord van 5 op 5 meter achterlaten, zodanig dat de inbrekers weten waar ze niet moeten inbreken die avond? Nog zo'n voorstellen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
gay-kell, het zijn geen voorstellen. Ik geef gewoon weer hoe het is. Edit: toevoeging link afbeelding http://www.trafficlinq.nl/findpictur...051201_056.jpg Laatst gewijzigd door -=EXCALIBUR=- : 29 juli 2008 om 12:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zo'n trajectcontrole wordt natuurlijk aangekondigd, je ziet dat van hier.
Het doel is van die controle dat je uw snelheid mindert, het doel is niet dat je een boete krijgt. Het is trouwens volgens mij dan toch, technisch onmogelijk om een trajectcontrole door te voeren zonder de nodige eikingen op dat traject. Je moet een ook twee geijkte klokken hebben dankzij de funkgestuurde atoomklok dus geen probleem en een geijkte afstand tussen de twee metingen. En dan intelligente camera's die OCR doen. De volgende logische stap is uw rijtaks een voorschot op deze snelwegtaks |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Langsheen snelwegen flitspalen zetten, omdat er 243 doden zijn gevallen op 3 jaar tijd ( http://www.knack.be/nieuws/belgie/fl...icle17617.html ). Dat is echt wel de moeite. Hoeveel van die 243 doden zijn bovendien gevallen in een ongeluk waar hoge snelheid niet dé oorzaak was (genre vrachtwagens die op elkaar knallen, die achterin een file inrijden, mensen die op de pechstrook gegrepen worden, mensen die in slaap sukkelen...). Tov de rest van het verkeer, zijn 243 doden over drie jaar peanuts; zeker als je kijkt naar de hoeveelheid verkeer die op zo'n snelwegen passeert. Maar het brengt snel en eenvoudig geld op, en dat is alles dat telt. Met verkeersveiligheid heeft dat weinig te maken. Moest dat werkelijk zo zijn, zouden ze veel harder toekijken op rijgedrag ipv op absolute snelheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik voel mijn rug van de vele schokken van tijdens het fietsen over betonplaten(in Vlaanderen "fietspaden" genaamd) die ten opzichte van elkaar in alle richtingen staan behalve parallel en aansluitend binnen een vlak van pakweg 5 mm (U ziet ik ben nog redelijk) en ben inderdaad,zoals de rest hier,intens gelukkig met de investeringen in gekoppelde flitspaaldata
![]() Laatst gewijzigd door kelt : 29 juli 2008 om 14:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik reageerde met die post omdat ik uit de jouwe afleidde dat jij de normale manier achterbaks vond. Dat had je toch nog zelf kunnen uitmaken? Kijk zelf nog eens: Citaat:
Laatst gewijzigd door Kay_ : 29 juli 2008 om 16:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar ik het in elk geval van op mijn zenuwen krijg is een verdoken flitspaal, bij een overgang op een lagere snelheid. En misschien moesten we eens wat meer tijd steken in het daadwerkelijk vatten van inbrekers, dan in het vatten van snelheidsovertreders, zodat de inbrekers ook een redelijke pakkans krijgen. Maw laat ons eerst werk maken van het verhogen der pakkans van inbrekers, vooaleer dat we het flitsen 100% sluitend gaan maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() Onaangepast rijgedrag stel je niet domweg vast met een onbemande camera en stel je minder eenvoudig vast. Dat vereist effectief patrouilles die controleren en dat brengt minder en minder snel geld in het laatje, dan een onbemande camera die staat de flitsen dat het een lieve lust is (zowel op momenten dat het effectief geen goed idee is om 140 te doen als op momenten dat je zelfs zonder enige probleem 160 kan doen).
|
![]() |
![]() |