![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Wat vind je van dit voorstel? | |||
Ik vind dit voorstel goed. |
![]() ![]() ![]() |
11 | 64,71% |
Ik vind dit voorstel slecht. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 23,53% |
Ik vind dit voorstel goed, mits het voorbehoud dat ik verduidelijk in mijn bericht. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 11,76% |
Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En? De tijd lijkt me hier niet relevant. Feit is dat ook bij het uitsterven van de gemeenschap de overheid nog steeds geen enkel recht kan gelden op de gebouwen. De overheid kan niet overgaan tot het in beslag nemen van rechtmatig onroerend goed. Slechts door aankoop kan ze eigenaar worden (denken we maar aan de vakantiecentra die indertijd werden aangekocht - merkwaardig trouwens dat u dit elementje uit de praktijk volledig negeert).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nietszeggend antwoord dus. De wet op de onteigeningen (uit 1962) is specifiek en niet algemeen. En heeft niets van doen met uw vage "te algemenen nutte" (sic). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Luister eens, beste, ik ben geen advocate of juriste, maar ik weet dat de overheid kan overgaan tot onteigening wanneer zij dat wenselijk acht. Welke wet daar precies voor van toepassing is, weet ik niet en het interesseert me ook niet. Als de wet waar jij naar verwijst niet van toepassing is, dan zal er wel een andere zijn die dat wel is en als d�*t niet zo is, dan moet de wetgever er maar voor zorgen dat die er komt. Met dergelijke onbenulligheden houd ik me niet bezig. Het gaat hier om een principe, niet over letters vreten.
Laatst gewijzigd door Patsy Stone : 31 juli 2008 om 02:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En er is geen wet die toelaat dat de overheid gebouwen van welke aard dan ook zomaar kan onteigenen. Uw zogezegd principe is totaal afwezig in de wetgeving. Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 31 juli 2008 om 02:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat vind ik een prima voorstel.
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() De strijd tegen dat misbaksel in Opgrimbie is overigens ook weer opgestart.
http://www.hbvl.be/Limburg/3630/arti...-EAE15F89FE64} |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Er is geen enkele objectieve reden om meer kerken te laten bestaan dan er nodig zijn. Waarom moet men in gods naam in elk dorp of zelfs wijkje een kerk hebben ? Voor die 7 man en een paardekop die naar de mis komen ? Verspilling van geld.
Indien gelovigen per see hun mis willen hebben moeten ze het zelf maar financieren, en de kosten van het gebouw horen daar nu eenmaal bij. De staat heeft hier niks mee van doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() terug schenken aan het volk, het volk die deze gebouwen met bloed, zweet en tranen gebouwd en gefinancierd heeft, niets compensatie voor de kerkfabriek
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Gouverneur
|
![]()
![]() |
#36 |
|
![]() Een wet met als doel gebouwen en domeinen te onteigenen enkel en alleen omdat de vereniging die er eigenaar van is u niet aanstaat (want dat is wat u voorstelt) raakt nooit door het parlement, laat staan dat de rechtbanken het zouden toestaan.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Je hebt de openingspost niet goed gelezen. Probeer het nog eens opnieuw.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
![]() Dergelijke onteigeningen kunnen alleen als je bij wet objectieve criteria vastlegt, en "eigendom van de Kerk" is geen objectief criterium, dat is discriminerend omdat je dan alleen de Kerk treft. ![]() ![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 31 juli 2008 om 14:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nope weer een topic katholieken bashen volgens mij
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |