![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Moet Nederland en Belgie ook een sterk leger opbouwen en militaristischer worden? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
6 | 27,27% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
15 | 68,18% |
geen mening |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,55% |
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik heb nog steeds geen mening kunnen vormen over Vlaamse-Nederlandse hereniging, maar het idee om de noordelingen en zuiderlingen met elkaar contacten doen op te leggen via dienstplicht vind ik wel een interessant idee. Wil je trouwens ook dienstplicht voor vrouwen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Een herinvoering van de dienstplicht lijkt mij niet zinvol. In tijden van hoogtechnologische oorlogsvoering zal het m.i. weinig verschil maken of je leger 30.000 manschappen telt of 50.000. De training en opleiding van deze manschappen en hun vertrouwdheid met de modernste apparatuur zal meer een doorslag kunnen geven. Voorts lijkt het leger mij ook nuttig voor humanitaire operaties en een goede aanvulling op de civiele bescherming in geval van natuurrampen of ander ergs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Hier in de Westerse landen is er democratie en wordt er eerst diplomatie uitgeoefend. Landen die de Westerse normen nie hebben denken in de 21ste eeuw nog aan oorlogen, wapens, aanvallen, net als Turkije die al tientallen jaren een vuile oorlog tegen de Koerden voert.
|
![]() |
![]() |