![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister
|
![]() "Russian aggression in Poland 1919 - 1920" ???
Het waren toen dus wel de Polen die de pas-gestichte Sovjetunie waren binnengevallen. En nee, deze opmerking betekent niet dat ik een Rusland-fan ben. Maar dergelijke onzin die door velen hier klakkeloos geciteerd wordt, daar krijg ik de kriebels van.
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik snap eigenlijk niet hoe mensen hier het lef hebben om een of andere partij te kiezen. Het westers nieuws vertelt een verhaal van onmenselijke Russen, het Russische nieuws spreekt over onmenselijke aanvallen op Zuid-Ossetie.
Wat krijgen we ingelepeld? We weten het niet. We zijn er niet bij. Heel dat conflict is gewoon totaal duister voor me. Ik zie hier meteen iedereen conclusies trekken op basis van wat ze in de kranten lezen. Zelfbeschikkingsrecht van Zuid-Ossetie? My ass... het is Georgie en Rusland te doen om de oliepijplijn. En ik ben absoluut niet genoeg geinformeerd door onze media om te beslissen wie het conflict heeft gestart. Was Mikheil Saakashvili echt zo zot om met zijn mini-staatje Rusland uit te dagen? Heeft Rusland een en ander uitgedaagd? Ik weet dat niet. Meest waarschijnlijke is weer een war-by-proxy waarin de VS en Rusland andere landen gebruiken om een robbertje te vechten. Als het over olie en dus energie gaat, dan zijn beiden nooit vies van een spelletje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Overigens staan er in de Amerikaanse media soortgelijke verhalen, bvb: http://www.truthdig.com/report/item/...election_ploy/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Het is alleszins een feit dat Rusland niets in Georgië te zoeken heeft...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het conflict gaat niet over olie maar over Zuid-Ossetië en Abchazië. Die 2 gebieden willen bij Rusland. En natuurlijk gaat het ook over de controle van Rusland over de voormalige Sovjet-Unie, ze willen geen westerse machten in hun achtertuin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Gouverneur
|
![]() Die machten zijn nu onafhankelijk, en hebben dus zelf het recht om en al dan niet Westerse koers te volgen.
![]() |
#32 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Rusland heeft wel een eigenaardige manier om de Sovjet-inval in Praag in 1968 (vandaag juist 40 jaar geleden) te herdenken...
![]() Het is niet verwonderlijk dat de nieuwe EU-lidstaten en andere ex-'kolonies' van Rusland huiveren... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Partijlid
|
![]() Ik dacht dat alle misleide oostfronters ondertussen wel in vrede zouden rusten.
Wie in de oorlogen van één van de andere imperiums geinteresseerd is kan op http://www.michelcollon.be terrecht, de balans zal geweldig doorslagen |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door tomm : 23 augustus 2008 om 02:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Georgië hoort bij de voormalige Sovjet-Unie, en zo'n land dat een anti-Russische koers volgt is een zuivere provocatie, met de gekende gevolgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Gouverneur
|
![]() Met al die repliekjes weten we nog altijd niet wat er door Saakashvili zijn hoofd spookte toen hij besliste het conflict te laten escaleren. Ik vraag me af of het echt vandoen was om zoveel kabaal te maken. In de eerste plaats is hij toch president van Georgië en welke president brengt er zijn volk nu zo in gevaar?
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, Georgië valt een ander land binnen, waar internationale akkoorden over zijn.
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |