![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
ik ben er zelfs van overtuigd dat iemand die zijn potentieel kan waarmaken, minder snel zal vallen voor gevaarlijke extremistische uitwasemingen van religie.
![]() |
![]() |
#22 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Alle gekheid op een stokje, eventjes serieus nu. In een school van het GO is het niet meer dan normaal dat religieuze symbolen verboden zijn (zoals in eender welke inrichting van de staat). In het vrij onderwijs ligt dat uiteraard anders. Maar nog eens: als een fundamentalistische christen of moslim iets eist (bijv iets ivm abortus, polygamie, ... kortom: serieuze zaken) doe dan zoals ik: zeg/denk dan dat hij zich aan de wetten van het land moet houden en dat als hij ze wil veranderen maar politieker moet worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Blijf de waarheid zeggen ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
OK. religieuze symbolen passen niet in staatsinrichtingen. Maar dat een vreemde luis, die hier nog nooit 1 dag heeft gewerkt en nog nooit iets voor onze maatschappij heeft bijgebracht, en daarenboven zelf volhangt met religieuze symbolen, dat van ons komt eisen, vind ik er toch wat over. Uit principe alleen al. We mogen toch niet vergeten, die mensen zijn naar hier gekomen om een beter bestaan te vinden, toch niet om onze maatschappij naar hun hand te zetten of ons te wijzen op lacunes in ons democratisch systeem... ? Of toch wel? Daar gaat het bij mij om? Trouwens wat is er mis met een kerstboom in een lagerschooltje? Dat gaat toch meer om de kerstperiode die fijn is voor kinderen dan over de geboorte van christus he!? Maar da's net het verschil voor de moslims is het allemaal veel serieuser, hun hoofddoek is wel reden om te rellen en alles -in het land dat ze ontvangen heeft he! kapot te slagen. En zij zien die kerstboom dan natuurlijk ook veel serieuser. Maar om aanstoot te gaan nemen aan iets in een land waartoe je uit eigen keuze naar toe bent gemigreerd en dan nog beginnen eisen dat die dingen voor jou aangepast worden... Komaan zeg. Wij zouden er nog niet over denken.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Engeland zijn ze daarbij helemaal dolgeslagen (niet doorgeslagen: DOLgeslagen). Mijn dochter was in Londen rond de feestdagen vorig jaar. Ooit leerde zij (en ik trouwens ook) dat Oxford Street met de kerstdagen een must was om te gaan bekijken wegens de uitbundige kerstversiering. Groot was haar teleurstelling toen bleek dat onze eigenste dorpsstraat blijkbaar beter en mooier versierd was dan de wereldberoemde Oxford Street. Haar Londense vriend wist te vertellen hoe dat kwam: (hou jullie allemaal even vast) dit was het gevolg van de MULTICULTUUR, vertelde haar vriend, die een soort van straathoekwerker is (hij weet dus waarover hij praat). Er wordt van alle mensen gevraagd om hun eigen culturele feesten wat discreter te houden, zodat men anderen niet stoort. In Oxford street hingen daarom nog slechts een paar kerstlampjes. Dat heet VERRIJKING naar het schijnt.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Zowiezo mag men nooit aan extremisten toegeven, wat hun achtergrond ook is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het probleem is bovendien dat die mentaliteit als "well done" wordt beschouwd door vooral liefst linkse mensen (zoals de vorige burgemeester van Londen, mijnheer Livingstone), terwijl mensen die pleiten voor het behoud van hun eigen cultuur als rassiesten worden gebrandmerkt in geval ze toevallig wit zijn (bruine mensen die emigreren hebben wèl recht op hun eigen cultuur volgens dezelfde linkse poco mentaliteit). en d�*�*r begin ik van te balen zie je.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 22 augustus 2008 om 07:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() in engeland slaan ze inderdaad soms heel erg door met PC zijn
opvallend is wel dat dit vaak vanuit linkse ENGELSE hoek komt, en zelden van de moslims zelf.... ![]() ik denk dat de meeste moslims die kerstversiering in de straten zelf ook wel kunnen appreciëren Vorig jaar vielen bv oudjaar en het offerfeest samen. Toen kreeg ik van een moslim-vriend een geweldige cartoon in mijn mail: links zie je de kerstkalkoenen en rechts de offerschapen die elkaar goeie feesten wensen ![]() zo kan het dus ook... meer feest ipv minder feest ![]()
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu geef ik je zelfs gelijk. Misschien begint het licht te dagen en beginnen de poco's in te zien dat die "rassiestiese islamofoben" in feite vooral de poco's bekritiseren? De WITTE dus?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu geef ik je zelfs gelijk. Misschien begint het licht te dagen en beginnen de poco's in te zien dat die "rassiestiese islamofoben" in feite vooral de poco's bekritiseren? De WITTE dus? Wat gewoonlijk gebeurt is dat goedbedoelende mensen die menen dat ze hun kinderen netjes moeten opvoeden nu uitgescholden worden als kindermisbruikers, terwijl de kindermisbruikers subsidies krijgen! Leuk om even bij stil te staan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En in deze topic zie ik weer een typische Westerse denkfout herhaaldelijk opduiken: nl. religie is vrij en iedereen doet thuis wat hij wil. Basta. Maar dit standpunt is gebaseerd op onze ervaring met het Christendom, waar er scheiding van kerk en staat bestaan en waar de godsdienst bijgevolg volledig tot de privé-sfeer behoort. De Islam kent die scheiding niet en is allesoverheersend. Bovendien moet iedereen zich naar die regels richten. Het is foutief te denken dat de sharia enkel van toepassing is op Moslims. Wie daaraan twijfelf moet maar eens een goede fles wijn bestellen in Saoudi-Arabië of er als vrouw achter het stuur van een wagen kruipen. (Ook mijn vrouw wordt - zoals zovele anderen - in Brussel soms als 'putain' uitgescholden omdat ze als niet-moslim de kledingvoorschriften van de Sharia niet volgt.) Opnieuw is dat een fout van links, omdat ze de sterk verbeterde tolerantie van het hedendaagse Christendom zondermeer toepassen op de Islam. Dat is eigenlijk gewoon een gebrek aan empathie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En in deze topic zie ik weer een typische Westerse denkfout herhaaldelijk opduiken: nl. religie is vrij en iedereen doet thuis wat hij wil. Basta. Maar dit standpunt is gebaseerd op onze ervaring met het Christendom, waar er scheiding van kerk en staat bestaan en waar de godsdienst bijgevolg volledig tot de privé-sfeer behoort. De Islam kent die scheiding niet en is allesoverheersend. Bovendien moet iedereen zich naar die regels richten. Het is foutief te denken dat de sharia enkel van toepassing is op Moslims. Wie daaraan twijfelf moet maar eens een goede fles wijn bestellen in Saoudi-Arabië of er als vrouw achter het stuur van een wagen kruipen. (Ook mijn vrouw wordt - zoals zovele anderen - in Brussel soms als 'putain' uitgescholden omdat ze als niet-moslim de kledingvoorschriften van de Sharia niet volgt.) Opnieuw is dat een fout van links, omdat ze de sterk verbeterde tolerantie van het hedendaagse Christendom zondermeer toepassen op de Islam. Dat is eigenlijk gewoon een gebrek aan empathie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En met betrekking tot die emphatie ? wie heeft er een gebrek aan ? de nuancerende poco's of de zwartkijkers ? Laatst gewijzigd door goodwill : 22 augustus 2008 om 15:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Volgens mij zullen de (meeste) moslims hun geloof niet afzweren maar ik denk wel dat er met verloop van tijd een modernere interpretatie zal komen.
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en waarop baseer je dat wensdenken? toch niet aan de graad van integratie na vier generaties neem ik aan?
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en waarop baseer je dat wensdenken? toch niet aan de graad van integratie na vier generaties neem ik aan?
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
2. Waarom mogen andere mensen ons niet wijzen op lacunes in ons democratisch systeem? Als zij er een oplossing voor kunnen bieden is dat toch een verrijking van het systeem, of niet soms? Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |