![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag me af hoe lekker Maria het vond om haar andere kinderen te verwekken.
![]() |
![]() |
#25 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Ja maar als we langs die omweg het maagdschap van Maria moeten begrijpen, dan wordt het wel heel link.
Laatst gewijzigd door system : 25 augustus 2008 om 18:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geef toe dat u graag antwoordt in superlatieve scheldtirades, die volgens mij soms weergaloos zijn. Maar lang niet voor iedereen natuurlijk. Laatst gewijzigd door system : 25 augustus 2008 om 18:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
NVA= Niet Veel Avance Laatst gewijzigd door Tommm : 26 augustus 2008 om 09:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U vraagt bijvoorbeeld nu naar een biologische verklaring, terwijl het geloof helemaal geen antwoord hierop geeft. Dit is nu juist de definitie van het wonder: het overstijgt de natuurwetten. Daarom is er geen biologische verklaring mogelijk. Bijgevolg zit u op het verkeerde spoor als u juist die weg wilt bewandelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wie & welke ondertekst?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je kan vanuit de Relativiteits Theorie problemen bedenken die onoplosbaar zijn voor de Kwantummechanica en omgekeerd. Toch zijn beide theorieën aanvaard als zijnde juist.
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Indien iemand iets zegt wat u niet aanstaat dan kan men met argumenten proberen te overtuigen. Indien iemand grof wordt dan geeft men van hetzelfde laken een broek terug. Maar het geloof aanvallen of bekritiseren impliceert niet automatisch grof zijn, ook al ervaren sommige gelovigen dit misschien zo. Maar dan moeten ze zich beter 'bepantseren'. Laatst gewijzigd door system : 27 augustus 2008 om 22:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 27 augustus 2008 om 22:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het is daarbij volstrekt in orde om een "gelovige" vanuit het geloof, met de taal van het geloof aan te vallen en in rede van het geloof tot andere gedachten te brengen. Ik kan dat alleen maar toejuichen. Omdat je elk geloof zodanig kan interpreteren dat het een poel van verdraagzaamheid wordt. Ik vind het daarom ook maar onbeschoft om van uit je geloof een "ongelovige" aan te vallen op zijn "niet geloven" . Deze laatste kan zich onmogelijk verdedigen in de taal van het geloof. De Kerk is dan weer iets anders. De Kerk is geen synoniem voor het geloof van één bepaalde christen. Wat mij betreft, ga je gang. Breng alle wantoestanden maar in 't daglicht. Maar blijf aub met je poten af van wat een mens geloofd. Ik heb mensen zien overleven puur op hun geloof, nadat de ander in het trouwboekje overleden was. Ik weet wel beter. Ik ga dat niemand afpakken. Er zijn mensen die heel hun gelukkig zijn uit hun geloof puren. En daar hebben ze recht op. Nu moet ik hier "extremisten" en "fundamentalisten" nog inpassen eh ? Vooraleer ik boze reacties krijg die richting uit. Wel dat is simpel toch. Die 'zondigen' tegen De Rechten van De Mens. Die leven onze burgerlijke wetten niet na. Die pak je daar. En die zijn simpel te veroordelen op ons eigen terrein. Met onze eigen gerechtelijke middelen. Vind je dat het allemaal maar voortspruit uit hun geloof ? Wel dan leer hun geloof. Maak het je eigen. Zoek het liefdevolle, het rechtvaardige, het verdraagzame in het geloof en vertrek van daaruit om de andere tot andere gedachten te brengen. En ja ik vindt dat de Kerk moet veroordeeld worden tot discriminatie wegens het niet aanvaarden van vrouwen in de job van priester. En ja ik maak hetzelfde onderscheid in de moslim gemeenschap.
![]() |
![]() |
#38 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mijn probleem met bepaalde gelovigen is het feit dat ze menen het recht te hebben mij de moraal te spellen, dat ze de hand in eigen borst steken en de mensen verder gerust laten in plaats van hun archaische rites op te leggen aan anderen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#40 |