![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Koerden worden soms "the little imperialists" genoemd. In het Ottomaanse Rijk hebben zij immers in het leger een voorname rol gespeeld, vergelijkbaar met de Schotten in het Britse Rijk als ik me niet vergis. Ik heb nog een veel beter citaat over de Turken, maar ben het nu even aan het zoeken.
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 27 augustus 2008 om 22:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
|
![]() Gevonden
![]() De Allerhoogste God liet de zon van het lot oprijzen in de dierenriem van de Turken; hij noemde hen "Turken" en maakte hen tot koningen van het tijdperk. Iedere met rede begaafde man doet er zich verstandig aan zich met hen te verbinden, want anders zal hij te maken krijgen met hun neerdalende pijlen.- Mahmut van Kashgar, 11de eeuw, ook samensteller van de eerste Turkse encyclopedie - In de geschiedenis heeft de ontwikkeling van de politieke organisatie van de Turken steeds gelijke tred gehouden met de ontwikkeling van hun militaire organisatie. De Turken, die hun hart verpand hebben aan soldaat zijn, hebben de wereld getoond dat hun volk een leger is.-Handboek van de Turkse generale staf- Misschien vandaar de rare symbiose tussen Russen en Turken in Centraal-Azië. Allebei oorlogsvoerende volkeren die op een Aziatische en harde manier oorlog voeren. Napoleon zei ooit dat onder elke Rus een Tataar schuilt. Men kan gerust zeggen dat onder elke Turk uit Centraal-Azië een Rus schuilt.
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 27 augustus 2008 om 22:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb nog een boek vol met citaten van beroemde (buitenlandse) mensen over Turken ergens liggen. Ik zal ze binnenkort plaatsen. Ik moet de citaten wel zelf vertalen van het Turks naar het Nederlands. Er staan uitspraken in van voorname staatshoofden, filosofen, schrijvers etc. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De Turkse volkeren zijn inderdaad erg boeiend. De trots en strijdbaarheid straalt er van af in sommige plekken van Turkije waar ik geweest ben, dat trekt mij altijd wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |