![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Ik vrees echter dat men niet zomaar ergens 11 000 en nog wat miljarden BEF of zo een 281 miljard euro gaat vinden. Dit kan enkel afbetaald worden door elk jaar zo een 10 miljard euro van de schulden zelf terug te betalen. Ik snap best dat er geen politieke wil is om de schulden af te betalen, maar het zou wel een goede beslissing zijn om ze af te betalen, maar ja de overheid en goede beslissingen nemen dat gaat niet vaak samen jammer genoeg (zie mijn ander bericht ivm pesticiden waar ze opnieuw de fout in gaan ongelooflijk ********* ). |
|
|
|
|
|
|
#22 | ||||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
En dan nog zelf al is het maar de helft of een kwart het is al beter dan niks doen. Citaat:
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
En daarnaast de overheid beperken tot kerntaken en de rest moet ze mee stoppen weliswaar geleidelijk aan waar het niet onmiddellijk kan. En als je alle aftrekposten schrapt of laat uitdoven zullen de belastingen veel eenvoudiger worden en we moeten natuurlijk ook naar een flattax ipv ons huidig communistisch belastingstelsel en ook de overheid die het geld gebruikt moet de belasting heffen en niet meer dat de federale overheid geld doorstort naar provincies of steden maar iedereen moet zijn eigen belastingen innen ook dit zou moeten de zaken vereenvoudigen. Maar laat het duidelijk zijn dat uitgaven verminderen of belastingen verhogen op hetzelfde neerkomt hoor. Als je uitgaven vermindert zijn er ook mensen die daarvan het slachtoffer worden. Laatst gewijzigd door dirk001 : 30 augustus 2008 om 17:41. |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Gouverneur
|
Bedoel je met aftrekposten afschaffen enkel voor particulieren of ook voor bedrijven?
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Ah ja en we hebben in het verleden al gezien hoe goed een enkele Federale regering is. China is geen goed voorbeeld aangezien dit een feitelijke dictatuur is.
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Natuurlijk sommige zaken kan je niet zomaar onmiddellijk afschaffen omdat ze op lange termijn lopen en die dingen zul je moeten laten uitdoven. |
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Je weet toch wel hoop ik dat ons beleid eigenlijk door die organisaties wordt bepaald en niet door onze regering al dan niet rechtstreeks ? Daarom zou eigenlijk het eerste zijn wat je moet doen uit al die corrupte, communistische, nieuwe wereldorde organisaties stappen. |
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
aankopen: €200 000 verkopen: €100 000 winst voor belastingen: - €100 000 (verlies dus) 20% belastingen op omzet (=verkopen): €20 000 winst na belastingen: - €120 000 Belastingen dienen om het inkomen van iemand te belasten. Omzet is iets helemaal anders. Een belastingsysteem zoals jij voorstelt zou het hele bedrijfsleven kapot maken en is enorm onrechtvaardig. Een loontrekkende die €1000 verdient is beter af dan een bakker die €500 meel moet kopen en voor €1000 broden verkoopt. Jij zou hen allebei evenveel belasten zelfs al is het inkomen van de loontrekkende dubbel zo hoog als dat van de bakker. |
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Daarbij je gaat er vanuit dat democratie "goed" is en dat is ook al vrij subjectief. De meerderheid heeft het nl niet altijd bij het rechte eind. Hitler is aan de macht gekomen dankzij democratische verkiezingen ... dat zegt al genoeg over democratie vind ik. Ik zeg niet dat democratie slecht is, maar wel dat zowat elke bestuursvorm kan misbruikt worden en het probleem is éénmaal iemand verkozen is, kan je vaak maar weinig meer doen en daar wringt misschein wel het schoentje. |
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Gouverneur
|
Wat denk je dat een aftrekpost is in een bedrijf? De kosten worden AFGETROKKEN van de omzet om zo de winst te bekomen. Om van omzet naar winst te gaan heb je aftrekposten nodig.
|
|
|
|
|
|
#33 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ettelijke nieuwe belastingen hebben ze verzonnen mijn beste, en nee niet om de schulden uit het verleden te betalen ,maar wel om met dit vers geld de verspilzucht van de regering te camoufleren... Of wat denkt U dat er met het geld dat zogenaamd in het zilverfonds steekt om de toekomstige uitbetaling van de pensioenen te garanderen gebeurd is.... Citaat:
Ga er maar vanuit dat we uit een periode kwamen dat we ooit een staatsschuld hadden van 131% en er toen een gemiddelde schuldenlast van 25000 euro op de rug van elke belg lag.... En nu hebben we een schuldenlast van om en bij de 83% en ligt er momenteel een gemiddelde schuldenlast van méér dan 28000 euro op de rug van elke belg.... Zo kan men met statistieken alles bewijzen mijn beste,en nét daar zijn ze hier in belgie goed in... ondanks we allemaal 3000 euro méér schulden boven ons hoofd hebben hangen is toch de staatsschuld bijna gehalveerd,en dit is niet te danken aan het goede beleid van de heren politici, maar wel aan de economie wiens jarenlange groei van het nationaal BNP hiervoor gezorgd heeft.... |
||
|
|
|
|
|
#34 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Echte democratie bestaat inderdaad niet, dus ben ik het wel eens met wat je zegt, maar als je alle systemen wat met mekaar vergelijkt dan weet ik nog niet of het zo slecht is. Niet dat het perfect is, verre van dat. En dan nog iets als je moet kiezen tussen een onbekende en een bekende duivel, tja...
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Voor een stuk volg ik je daar in, zie ook mijn vorig antwoord. |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Schepen
|
hoe grappig, een eeuwige staatsschuld en een eeuwige belastingbetaler.
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Of dat je ze kan pakken als ze toch werkloos worden en als het geld dan op is, ze terug sturen...tja volgens de heersende politieke kaste is dit not done.
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Banneling
|
wie alvast niet gaat meebetalen is de miljardairsfamilie Solvay , goed bevriend met de VanLakens , want ze trekken er op uit :
'Solvay neemt nieuwe fabriek in China in gebruik' |
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Je spreekt hier enkel van de geboekte schuld. De niet-geboekte schuld dreigt de geboekte te overvleugelen. Het zijn de pensioenlasten voor het verleden, die reeds als een verplichting rond de nek van de overheid hangen. Door de omgekeerde bevolkingspiramide en de komende pensionering van ambtenaren met hun final pay systeem mag je het bedrag dat je vermeld verdubbelen. |
|
|
|
|