![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Fietser worden vrijwel nooit door auto's van achteren aangereden. Een automobilist weet echt wel wat hij voor zich heeft. Fietsers worden aangereden als de automobilist hen hiet gezien heeft. Typisch zijn de dode hoek ongevallen, je bent veiliger voor een vrachtauto dan er naast. Fietsen op een voetpad of fietspad zorgt er voor dat je minder opvalt voor de automobilist, en dat verhoogd de kans op een aanrijding als die automobilist opeens rechts wil, en jou niet gezien heeft. Het veiligst ben je als fietser als je goed zichtbaar op de rijbaan rijdt. Ikzelf rijd meestal ongeveer een meter van de rechterkant. Zo kan een autobestuurder mijn goed zien, en is hij verplicht om mij als een volwaardige medeweggebruiker te behandelen. Als er een fietsstrook ligt dan gebruik ik die enkel als ik ook zonder die fietsstrook op die plek zou rijden. Op rotondes pak ik altijd het midden van de baan, tenzij er een echt vrijliggend fietspad ligt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In de stad zijn het eerder de auto's die mij verplichten langzamer te rijden dan omgekeerd. Ik haal vlot 35 op mijn fiets.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() dan ben jij een wielerterrorist zeker?? hmmm, toerist natuurlijk ![]()
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Auto's mogen nog tegen tien per uur op het voetpad. De straat is voor fietsers en voetgangers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik ben er als één van de weinige automobilisten ooit in geslaagd om aangereden te worden door zo'n wielertoerist: ik stond stil, hij had naar rechts gekeken om te zien of er geen auto aankwam en botste vierkant op mijn motorkap. Fietsers hé!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ik zie dat de discussie loskomt.
ik ga nog twee punten toevoegen. - kan je een fietser aanspreken en zeggen dat hij op straat moet fietsen? Of zijn het onze zaken niet / is dit te gevaarlijk en dus een taak voor de politie ? - scheiding voetpad en fietspad: Op de heraangelegde Astrid-plein in Antwerpen (voor het Centraal Staion) gebeuren vaak botsingen tussen voetgangers en fietsers. De scheiding op de grijze stenen bestaat uit zilverkleurige plaatjes, dus bijna onzichtbaar en dus vaak ertoe leidend dat men op elkaars deel van de weg komt. Zou men geen duidleijke plaatjes of stenen moeten gebruiken , vb in een duidelijke kleur zoals rood ? De mensen zullen duidelijk zien waar ze stappen/fietsen. Laatst gewijzigd door goodwill : 28 augustus 2008 om 14:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Gouverneur
|
![]() Wie als auto/vrachtwagenbestuurder kent het verschil tussen de fietspaden die de rijweg kruisen? Er zijn nl. 2 soorten markeringen voor die fietsoversteekplaatsen.
![]() |
#31 |
Gouverneur
|
![]() Wie als auto/vrachtwagenbestuurder kent het verschil tussen de fietspaden die de rijweg kruisen? Er zijn nl. 2 soorten markeringen voor die fietsoversteekplaatsen.
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb de neiging om fietsers inderdaad op hun plichten te wijzen inzake het gebruik van het voetpad, maar meestal wordt dit idd niet in dank afgenomen. Sommigen worden zelfs regelrecht agressief en brullen dan dat ik mij op een ander moet gaan moeien. Ken iemand die slaag heeft gekregen omdat ze fietsers op het voetpad een opmerking heeft gegeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 28 augustus 2008 om 15:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Freespirit: als ze die stroken "fietsSUGGESTIEstroken" noemen, dan denk ik niet dat ze verplicht zijn daarop te rijden.
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() als ik moet kiezen tussen platgereden worden door een camion op slecht ingerichte wegen of op een voetpad rijden kies ik wel nr 2 hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Voetgangers worden voorlopig nog getolereerd op de voetpaden en in winkelwandelstraten. Voorlopig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() We zijn gewoon met teveel, er is te weinig plaats.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() voor elke fietser nen home trainer. t zal dan wel veiliger worden op straat
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |