Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 september 2008, 13:34   #21
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Bij mijn laatste "griepje" had ik 39° koorts. En dan kom ik idd niet buiten, nee.
Maar dat terzijde.
Ik ben dan ook zo geen flierefluiter, maar dat terzijde
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2008, 13:35   #22
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Dan verdient u niet beter dan €50 te betalen, want dat is nog peanuts. De laatste keer dat ik 39° koorts had, werkte ik gewoon verder. Binnen weliswaar, als je de auto ook als dusdanig rekent.
Als jij met 39 graden koorts in een auto zit ben je een gevaar op de baan , zelfs al besef je het niet , of wil je het niet bekennen, je bent niet tip-top genoeg om je in het verkeer te begeven ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2008, 13:36   #23
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Ik ben dan ook zo geen flierefluiter, maar dat terzijde
Aan je klavier ben je idd erg stoer, maar dat terzijde
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2008, 13:37   #24
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet iedereen heeft de mentaliteit om zodra de thermometer boven de 37° gaat en hij zich wat onpasselijk voelt, onmiddellijk te menen dat hij nu zeker niet moet werken en hij de plicht heeft tot gratis doktersBEZOEK en gratis vergoeding voor zijn dag afwezigheid op het werk.

Dat u daar geen fluit van gelooft toont enkel hoe verwend en wereldvreemd je bent.
Ze moeten toch het slachtoffer kunnen uithangen
Oud 1 september 2008, 13:37   #25
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet iedereen heeft de mentaliteit om zodra de thermometer boven de 37° gaat en hij zich wat onpasselijk voelt, onmiddellijk te menen dat hij nu zeker niet moet werken en hij de plicht heeft tot gratis doktersBEZOEK en gratis vergoeding voor zijn dag afwezigheid op het werk.

Dat u daar geen fluit van gelooft toont enkel hoe verwend en wereldvreemd je bent.
Ik geloof er geen fluit van omdat je liegt.
Oud 1 september 2008, 13:37   #26
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Aan je klavier ben je idd erg stoer, maar dat terzijde
Dacht je daarmee indruk te maken?
Oud 1 september 2008, 13:38   #28
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Ik neem dus aan dat u geen kinderen hebt , of dat die van u nooit of te nooit ziek zijn ...
Indien u dit een theatraal verhaal vind, dan zal u maar beter geen kinderen hebben , die doen zelfs meer dan kotsen als ze ziek zijn ...
Ik heb wel kinderen en daarmee weet ik dat uw verhaal bij het haar getrokken is. Kinderen -en alle mensen- kunnen immers niet meer kotsen dan wat er in de maag zit. Dus de laatste keer dat ik buikgriep had heeft mijn wederhelft me rustig laten doen en is daarna met me naar de dokter gereden, waar ik braaf mijn beurt afwachtte. Eenvoudige verkoudheden en gewone griep, daar ga ik zelfs niet meer voor naar de dokter.

Al die zielige verhalen, daar lach ik mee. Al die halfdoden waar jullie over spreken zouden opgenomen worden in het ziekenhuis. Laat ons nu toch gewoon toegeven dat er veel te veel huisbezoeken zijn die niet nodig zijn?
Oud 1 september 2008, 13:41   #29
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Veel meer, dat kan ik u garanderen. Mijn laatste doktersbezoek kostte mij €21. De laatste keer dat de loodgieter langs kwam was ik op een uur tijd €180 kwijt en de ziekenkas kwam niet terug. De mensen moeten alles gratis hebben.

Dat kan ik geloven. Ik vind die €50 dan ook nog te weinig. Dat mag gerust maal 3 of maal 4 gedaan worden, omgekeerd evenredig met de ernst van de aandoening.

Het is ook ergerlijk als de huisarts uit zijn kabinet weggeroepen wordt waar iedereen braaf zit aan te schuiven omdat er een "dringend" huisbezoek dient afgelegd te worden. Voor zoveel luxe dien je te betalen: geen last voor u en direct bediend.
Medische hulp zou totaal gratis moeten zijn. Universitaire studies voor dokter zouden door de staat moeten betaald worden, en het salaris van de dokters eveneens.
Dokters mogen zich na 10 jaar voor de staat gewerkt te hebben, in de privé installeren, en wie dan bij die privé-dokters gaat, betaalt maar uit eigen zak wat die dokter daarvoor wil vragen.
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2008, 13:41   #30
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Misschien kunnen ze een beslissingsboom maken voor de mensen, zodat iemand weet wanneer hij optimaal de dokter roept.

Heeft u koorts en rillingen 39° ?
Moet u gans het huis volkotsen ?
Voelt u pijn in uw nek, ziet u vreemde wazige vlekken ?

zo ja, gelieve eerst uw partner naar uw apotheker te sturen achter een doorverwijsbriefje.

Laatst gewijzigd door brother paul : 1 september 2008 om 13:44.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2008, 13:43   #31
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Medische hulp zou totaal gratis moeten zijn. Universitaire studies voor dokter zouden door de staat moeten betaald worden, en het salaris van de dokters eveneens.
Dokters mogen zich na 10 jaar voor de staat gewerkt te hebben, in de privé installeren, en wie dan bij die privé-dokters gaat, betaalt maar uit eigen zak wat die dokter daarvoor wil vragen.
idem.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2008, 13:44   #32
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geloof er geen fluit van omdat je liegt.
Misschien lieg je zelf wel, ik weet waartoe ik in staat was. Ofwel is uw inschattingsvermogen echt wel ondermaats.

Of misschien moet je zelfstandige worden? Dat zou eens een lesje zijn.
Oud 1 september 2008, 13:44   #33
Ambiorix

Standaard

moet ik nu respect hebben omdat ge zelfstandige zijt
Oud 1 september 2008, 13:45   #34
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
idem.
Die studies zijn toch betaald door de staat ? wat zeg je daarnuweer ?
Oud 1 september 2008, 13:45   #35
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Moet een dokter dan speciaal naar iemands huis komen, enkel om een griepje vast te stellen en een doktersbriefje of een schoolbriefje te maken, terwijl hij op dat moment zou kunnen zorgen voor mensen die het harder nodig hebben?

'k Vind het waanzinnig gewoon dat mensen verwachten dat een dokter bij hen langskomt om briefjes te schrijven... Dat ze voor zulke pietluttigheden 50€ voor vragen, lijkt me niet meer dan normaal. Die hoeft zelfs niet terugbetaald te worden me dunkt.
Voor sommige mensen is 50 euros niks, voor anderen een hele som. Het lijkt me wel dat iemand als jij veel geld verdient, en zeker niet met mensen inzit die weinig of geen geld hebben...Wereldvreemdheid ? Primair egoïsme ?
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2008, 13:45   #36
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Die studies zijn toch betaald door de staat ? wat zeg je daarnuweer ?
is dat werkelijk de reden waarom ik "idem" zeg? leer lezen
Oud 1 september 2008, 13:45   #37
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien lieg je zelf wel, ik weet waartoe ik in staat was. Ofwel is uw inschattingsvermogen echt wel ondermaats.

Of misschien moet je zelfstandige worden? Dat zou eens een lesje zijn.
Nee, jij liegt. De dokter verbood mij trouwens buiten te komen met mijn 39° koorts.
Oud 1 september 2008, 13:46   #38
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor sommige mensen is 50 euros niks, voor anderen een hele som. Het lijkt me wel dat iemand als jij veel geld verdient, en zeker niet met mensen inzit die weinig of geen geld hebben...Wereldvreemdheid ? Primair egoïsme ?
Nee, gewoon ultra-liberaal.
Oud 1 september 2008, 13:48   #39
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Straf , En dan kan u uw beroepsaktiviteiten nog uitvoeren ook ??? En zelfs zonder anderen te besmetten ???
Minder goed dan anders, maar moeilijk gaat ook. Of staat dat niet in je woordenboek?

Citaat:
Iemand die ellendig ziek in z'n bed steekt heeft dan ook hulp nodig , u doet net alsof iedereen die ziek is komedie speelt voor een verplicht doktersbriefje ...
Niet iedereen nee, maar en zijn er genoeg die dat wel doen en die zich al half gehandicapt achten van zodra er een velletje los zit aan hun nagel.

Citaat:
Wat doe jij met je kind als die net lelijk gevallen is ???
Verzorgen en kalmeren; en vooral zelf niet beginnen panikeren. Is dat zo moeilijk? Van wat schaafwonden of van een sneetje gaan ze heus niet dood.

Citaat:
Niet naar spoed gaan want z'n/haar leven is niet in gevaar en er kunnen mensen zijn met ergere dingen ???
Voor schaafwonden en futiliteiten ga ik inderdaad niet naar de spoedafdeling.
Ik zou het ook niet appreciëren moest mijn kind terecht naar de spoedafdeling moeten gaan met een ernstige wonde/aandoening, en dat het daar moet wachten (of erger) omdat de dokter bezig is met een domme schaafwonde.

Citaat:
Ook op spoed moet je terechtkunnen , en daar kan men perfect zien of iets hoogdringend is of niet , ergere gevallen gaan nu eenmaal voor ... Ofwel gaan we in alle steden moeten investeren in EHBO-hulpposten ...
Op spoed moet je tercht kunnen als het nodig is; als je daarbuiten op spoed de tijd komt verspelen, verdien je het om zonder terugbetaling extra gefactureerd te worden. Een spoedafdeling is geen manus-van-alles dienst.

Citaat:
Maar 't gaat hier over zieke mensen ... 't Is niet omdat jij zo stoer met je griep gaat werken dat iedereen dat kan hé ...
Staar je niet blind op het verplichte doktersbriefje , er zijn gevallen genoeg die doktersaandacht nodig hebben , en die ga jij buitenspel zetten door de prijs van een huisbezoek te verhogen ... ('t zullen wel comedianten zijn zeker ...)
Wordt het dan onmogelijk gemaakt een doktersbezoek te krijgen? Ik dacht het niet...
Maar aan huis bezoeken zijn inderdaad niet bedoeld als de standaard, ook al beschouwen veel mensen waaronder jezelf het als de verdomde plicht van een dokter om tot bij hen te komen. Jouw volste recht, maar betaal daar dan maar voor. Voor mijn part kan die dokter dan bepalen of het al dan niet terecht was, en of je recht hebt op terugbetaling.

Citaat:
Maar allee , wat nu met iemand die met griep in z'n bed steekt , of dat kotsend kind ... Moeten ze nu naar de dokter sukkelen of niet ???
Jazeker, waarom niet?
En in het onwaarschijnlijke geval dat je een kind hebt dat absoluut niet meer kan stoppen met kotsen, zou ik mijn tijd niet meer verdoen met het opbellen van een dokter, maar zou ik de 100 bellen; lang gaat zo'n kind dat immers niet uithouden.
Oud 1 september 2008, 13:49   #40
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat woord wereldvreemd is hier toch megapopulair, ben je nu echt wereldvreemd als je bvb 2000euro per maand verdient en uw vrouw hetzelfde ??? Dan zit je dik boven het OCWM niveau, maar enfin moet je perse dat schaamtegevoel dan ingelepeld krijgen dat je met zo'n hongerloontje eens tijdens uw vakantie mag kijken hoe miljonairs leven ???
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be