![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat heeft nu eens niets, maar dan ook niets te maken met het gegeven dat Brussel geen gemeenschapsbevoegdheden heeft en in een dialoog van gemeenschap tot gemeenschap dus geen plaats aan de tafel dient te krijgen.
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 3 september 2008 om 14:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() je snapt het niet, dat heeft er niets mee te maken.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
allochtonen die meestal trouwens niet Franstalig zijn, maar goed, elke niet-Vlaming in Brussel wordt de facto als Franstalige beschouwd natuurlijk, zelfs als ze pakweg Spaans spreken....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Partijlid
|
![]() Wat is dat hier toch voor gelul? De enige reden waarom de meesten hier hun best doen om het Brussels hoofdstedelijk gewest uit de 'onderhandelingen' te hjouden is de oportunistische gedachte dat het (gezien het in hoofdzaak (en werkelijkheid)) Franstalig is, het dan twee tegen één wordt.
Hoe dan ook, grondwettelijk is het gewest Brussel een volwaardig gewest, met het enige verschil dat dat enkele bevoegdheden (zoals onderwijs) aan de gemeenschappen zijn toegewezen. Brussel behoort NIET tot het Vlaamse (ofn Waalse)grondgebied. Indien niet de 'gemeenschappen' maar de gewesten hun zegje krijgen over de staatshervorming, dan dient Brussel daar grondwettelijk een gelijkwaardige rol in te spelen! Het mag dan 'tegen het (Vlaamse) zere been zijn, maar het is niet anders!
![]() |
#29 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Laat ze maar mee aan tafel zitten. Daarom hoeven ze er nog niet veel te zeggen te hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() In tegenstelling tot de Walen en de Vlamingen die maar al te graag zouden willen beslissen over het doen en laten van het Brussels gewest, willen de Brusselaars alleen aan tafel zitten om er voor te zorgen dat de mening van hun kiezers ook gehoord wordt. Blijkbaar ligt dat soort van democratie moeilijk, zowel bij de Walen als bij de Vlamingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]() Iedereen heeft het recht om over democratie te spreken. Bij linkiewinkies ligt dat weliswaar moeilijk.
Laatst gewijzigd door AyneRand : 3 september 2008 om 22:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister
|
![]() Citaat:
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen Laatst gewijzigd door De_Laatste_Belg : 3 september 2008 om 22:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() Kunnen we on topic blijven?
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
Wie zegt het : Het masker valt af.
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#39 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Je hebt gelijk. Mijn excuses. Citaat:
Er zijn 2 dingen die mij storen in de opmerking waar ik tegen ageer. 1/ Blijkbaar wordt er veel rancune over de topics heen meegesleurd. Ik denk daar mee veilig te mogen stellen dat degene die de opmerking poste en degene waarvoor de opmerking bedoeld was een 'verleden' hebben dat niet echt fris meer is. Ik stel u openlijk de vraag: Welke zin heeft het om die rancunes over de topics mee te sleuren ? 2/ Er zijn een 30tal draden over hoe erg men de persoonlijke aanvallen vind. Toch is er niemand die reageert als er een persoonlijke aanval gelanceerd is. Alhoewel velen blijkbaar denken dat het niet getolereerd kan worden wordt het het juist netjes getolereerd. Waarbij ik toch moet opmerken dat ik niks tegen de persoon in questie heb.
![]() |
![]() |
#40 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |