![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
|
![]() Dom versus slim?
Natuurlijk is de ene slimmer/dommer dan de andere. Maar, ik ken ook dommere mensen die meer geld verdienen als mij, en slimmere mensen die minder verdienen.. Of ook, slimmere mensen die ongelukkiger zijn, en dommere mensen die gelukkiger zijn dan mij... |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Toch wel; jij had die keuze ook. Dat jij ouders had, die die keuze wilde overrulen, is volkomen irrelevant.
De kansen zijn er; aan jou om ze te grijpen of aan diegenen die verantwoordelijk zijn voor jou, om ze te grijpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En nu na al die jaren ben ik gewoon te oud,en ben het leren verleert ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er valt de maatschappij dus niets te verwijten; hoogstens aan jezelf en je ouders kan je wat gaan verwijten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Neen, ook dan blijkbaar, je had maar moeten kiezen van niet overreden te worden zeker?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Ok, ik geef het op.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Nu denkt-ie dat-ie gewonne heeft!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat een kromme redenatie zeg ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je met dat "meer verstand" et toch voor kiest om ergens achter een bureau te gaan vegeteren, dan hoef je niet meer dan een ander te verdienen. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Dat mag, het is tenslotte geen spel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Duupje : 7 september 2008 om 17:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor mij staat daar dus geen enkele reden tussen om iets niet te doen. Au contraire, het zijn allemaal stimulansen om bepaalde zaken net wel te gaan doen. Al was het maar om de situatie te verbeteren.
Laatst gewijzigd door Duupje : 7 september 2008 om 17:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Op mijn 17 binnen bij het leger en op mijn 19 terug in het burgerleven. Vanaf dan had ik voorlopig last genoeg aan mijn gebrek aan opvoeding, drank en drugs om me nog veel zorgen te maken over school. Nu weet ik beter, maar, realistisch gesproken ben ik nu te oud. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister
|
![]() Is het toegelaten om dom en slim terzelfder tijd te zijn?
Er zijn zaken waar ik dom in ben, en er zijn zaken waar ik slim in ben.
![]() |
#40 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het gaat hier niet over verstand of slim zijn. Ieder mens wordt geboren met een grote variëteit aan talenten, die hij al dan niet kan ontwikkelen. Onmiddelijk na de geboorte gaan daar reeds mogelijkheden af, en komen er wat bij : het al dan niet gehuwd zijn van mama, de rijkdom van haar, de plaats, de huisdskleur, de religie die men zal aangeleerd krijgen, de kaste, sociale laag waarin men terecht komt enz... Ook het beroep van de pappa en dee druk die er zal bestaan om dit beroep te kiezen is niet te verwaarlozen. Slim zijn, slimmerikken verdienen meer is een reductie van het probleem juist zoals "mooie mensen verdienen meer" (sportlui, acteurs, politiekers..). Het is dikwijls eerder een kwestie van geschoold zijn en bekwaam zijn om een sociale netwerk uit te bouwen. Het gezegde "het is niet zozeer wat je kent maar wie je kent dat van belang is" heeft zeker een grond van waarheid. In mijn progressieve levensopvatting is het ideaal "gelijke kansen voor iedereen" geen utopische droom : we weten allemaal dat er vele belemmeringen zijn die verhinderen dat de mens zich vrij kan ontwikkelen volgens zijn gaven en zich met die gaven in de maatschappij kan integreren. Het noodlot zal iedereen treffen (ten goede en ten kwade) - alleen de menselijke tussenkomst om een bepaald individu, een bepaalde groep "er onder" te houden moet worden afgebouwd.
![]() |