![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
M.a.w. u geeft hier toe dat het effect van de huidige migratie negatief is voor de autochtone bevolking. U hebt er weliswaar leedvermaak aan, maar op zijn minst probeert u niet het klassieke verhaal op te hangen, dat dit op enige manier 'goed' zou zijn voor de autochtone bevolking. Nu uw opvattingen over erfschuld deel ik niet bepaald. Ten eerste omdat ik niet in het concept an sich geloof. Ten tweede, zelfs als ik erin zou geloven dan is de realiteit dat het nog steeds veelal de afstammelingen van het crapuul van indertijd zijn die ervan profiteren en het weer de afstammelingen van de sukkels van indertijd zijn die de lasten mogen dragen. Hoeveel autochtonen zouden er zijn wiens voorouders profiteerden ten tijde van de kolonisatie en die nu de lasten van de migratie mogen dragen? Niet veel volgens mij. De voorouders van Jan en Mie modaal waren in die tijd immers waarschijnlijk amper beter af dan de voorouders van die migranten zelf. De voorouders van de 'elite' van nu, daar zullen er heel wat meer tussen zitten die zwaar profiteerden van de kolonisatie. En guess what? Die profiteren nu opnieuw. Grootkapitaal dat dankzij migratie lonen kan drukken (maar zelf in een afgescheiden exclusief 'witte' omgeving leeft), politieke krachten die dankzij de migrantenstem hun macht kunnen bestendigen enz... Zelfs als u in iets als een 'erfschuld van de blanke man' geloofd, dan zou een nuchter nadenken u moeten doen inzien dat de modale blanke van nu zijn voorouders amper beter af waren dan die van zogenaamd 'zijn' slachtoffers. Die modale blanke was enkel een net iets minder uitgebuitte figuur, maar zeker geen uitbuiter. Of ziet u zoveel verschil tussen de blanken die 7 dagen in de week konden werken voor een hongerloon en de gekoloniseerden? Ziet u zoveel verschil tussen de miljoenen die zich voor meerdere eer en glorie van de een of andere Keizer of Koning moesten laten afslachten en hun gekoloniseerde tegenhangers? Ik zie persoonlijk niet zoveel verschil hoor. Mijn grootvader werkte vanaf zijn 14e 6 dagen op de 7 in het fabriek. Hij pendelde daar elke dag voor naar Charleroi. Vertrok om 6 u 's ochtends en was met chance om 9u 's avonds terug thuis. In ruil verdiende hij net genoeg om zijn gezin te onderhouden en zijn kinderen te kunnen laten studeren. Zijn vader was in een nog veel slechtere situatie. Misschien dat uw familie vol zit van ex-grootgrondbezitters in de Kongo, of plantage eigenaars en slavenhandelaars. Maar ik denk dat ik u dan toch kan verzekeren dat uw familie een uitzondering op de regel is. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 9 september 2008 om 22:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Voor mij persoonlijk zijn er wel een aantal positieve punten aan die migratie. Zo zijn bepaalde exotische culinaire lekkernijen op de straathoek verkrijgbaar terwijl men vroeger daarvoor op reis moest. Ook heb ik er een paar goede vrienden aan overgehouden. En niet vergeten het (weliswaar kleine) aantal exotische schoonheden in het straatbeeld. U weet wel de Arabische of Indische prinsessen in de vele sprookjes ![]() Negatieve punten voor mij zijn de invoer van fundamentalistische ideologiëen. Deze vormen gelukkig een minderheid, maar zij hebben het perverse effect dat door hun toedoen het katholieke fundamentalisme hier weer wordt aangewakkerd (aka de kruisvaardersmentaliteit van :"we moeten de ongelovigen verdrijven uit ons heilige land") . 2) Ik heb hier geen leedvermaak aan. Ik doe hier slechts een vaststelling. Het valt mij gewoon op dat blijkbaar de dingen zich altijd terug in evenwicht brengen. Het grappige dat ik vond is dat men nu blijkbaar zit te klagen dat men "gekoloniseerd" wordt terwijl men vroeger zelf de grote kolonisator uithing. Dit is volgens mij wel zeer ironisch. En ter informatie mijn familie bestaat voornamelijk uit vrijdenkers: acteurs, een journalist, een ingenieur en onderwijzers. Aka niet rijk maar net voldoende om te overleven net zoals het hoort. "Men kan nooit van je afpakken datgene dat je niet hebt". en "Ze kunnen u alles afnemen, maar ze kunnen nooit je verstand en intelligentie afnemen. " Ps: Ik geloof niet in 'karma' of eender welke vorm van erfschuld. Ik zie enkel een cyclische evolutie in de wereldgeschiedenis en het zullen inderdaad spijtig genoeg niet altijd de "schuldigen" zijn die gestraft worden.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 september 2008 om 21:37. |
|
![]() |
![]() |