![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Hoeveel Vlaams op welk soort zenders? | |||
Alle door Vlaemingen betaalde zenders moeten alleen Vlaamsch draaien |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,55% |
Alle Vlaamse zenders moeten minstens 50% Vlaamsch draeien |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,55% |
Alle Vlaamse zenders moeten minstens 25% ofzo Vlaamsch draaien |
![]() ![]() ![]() |
5 | 22,73% |
Maak één fulltime Vlaamsche zender, en laat de rest doen wat ze willen |
![]() ![]() ![]() |
3 | 13,64% |
Maak een mix tussen één hardcore Vlaamsche zender en een beperkt verplicht quotum op de rest |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,55% |
Er moet geen verplicht quotum komen, maar Vlaamsch mag wel aangemoedigd worden |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,55% |
Niks veranderen, er wordt al genoeg Vlaamsch gedraaid |
![]() ![]() ![]() |
8 | 36,36% |
Er mag geen Vlaams meer worden uitgezonden, enkel nog wereldtalen |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Andere optie |
![]() ![]() ![]() |
2 | 9,09% |
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Optie:
Vlaamse zenders moeten niets draaien. Laat ze wat serieuze discussies beginnen voeren. Wat meer Lullen dus maar. Dat is trouwens ook goedkoper (vanwege de kleinere licensiekosten). |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Meer Lullen dan nu gaat spijtig genoeg niet meer...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Maar nee, ieder keer dat ik bij het zappen langs Radio één kom, klinkt er muziek op. Vooral tijdens de olympische spelen (gezien ons aantal medaille-winnaars misschien ook maar beter).
Gewoon veel meer gelul, en liefst ernstig gelul, dat hebben we nodig. Muziek heb ik zelf wel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ken je dat niet Jan? Vlaamsch = is teh nazi.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() gaat het over "nederlandstalig" of "inheems" als men het over Vlaamse muziek heeft ?
edit : bij nader inzien lijkt de kans klein dat Dana Winner en Front 242 ooit in hetzelfde programma aan bod komen Laatst gewijzigd door Jedd : 13 september 2008 om 16:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Best maken we een Vlaamse radiozender waar Tom Garcon de hele dag op kan komen zeveren.
Tenslotte wordt zijn beperkt talent verre overtroffen door zijn arrogantie, dat is toch perfekt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Bhairav, voor de zoveelste keer: ge hebt nieuw materiaal nodig. Afgezaagd, man ![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Frankrijk hebben ze al jaaaren zulke quota ...
Niemand daar klaagt daarover ... (Oké, ze verstaan dan ook geen enkele andere taal ... ![]() Maar 't zou niet slecht zijn om meer Vlaamse artiesten hun muziek te laten horen op de radio ... Dat hoeft daarom niet Jo Vally met z'n Turks kofferliedje te zijn , Er zijn genoeg kleindere bands en zangers in allerlei genres die wel talent hebben en een kans verdienen .. Van blues tot rock , van schlager tot techno , 't is niet omdat het Vlaams is dat je het automatisch moet afbreken ...
![]() |
#29 |
|
![]() Allez, doe maar mannen, ik luister toch nooit naar de radio.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Ja maar dan gaat ge weer de taalfascisten over de vloer krijgen die willen dat iedereen mooi ABN zingt, �* la Helmut Lotti of Will Tura.
CPEX en Belgian Asociality zijn geen Vlaamse bands hé. Die zingen expres dialect om de taalfasco's op stang te jagen, en te laten zien dat Vlamingen vooral geen Nederlands spreken. Boecht van Dunaldy: http://www.youtube.com/watch?v=Aj4fVR8168k ("Poaan, ik lig hie te crevere van de poan.")
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Op Duitsland en de BBC's draait men nooit Vlaamse muziek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Beter? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het lijkt me normaal dat de Vlaamse radio-zenders Nederlandstalige muziek zouden draaien. Ik begrijp helemaal niet dit boycott. Neem Laura Lynn : ze is zeer populair in Vlaanderen maar haar muziek wordt nooit op radio gedraaid. Vindt u dat normaal? Ik niet, nochtans is haar muziek helemaal niet mijn ding maar daarover gaat het niet. Het is een verwerp van uw eigen taal, van uw eigen cultuur. Een idee zou misschien een Vlaamse zender te scheppen waar enkel en alleen Nederlandstalige muziek gedraaid zou worden en dit in alle stijlen : van "Tien om te Zien" vedetten tot De Mens, Gorki, enz...........
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor sommige Vlaamse producties, zijn er blijkbaar geen problemen. Al de Milk Inc., Natalia, Kate Ryan, enz....toestanden worden op de radio gedraaid maar ja, dat is in het Engels. Voor Nederlandstalige liedjes zijn de Vlaamse media blijkbaar minder open. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ze moeten eens nen aparte metal zender oprichten
![]() Al da soft rock, hip hop en r&b gedoe op studio brussel ben ik al jaren beu. PS: trucker rock mag ook altij ![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 15 september 2008 om 18:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://fr.youtube.com/watch?v=jyJ6BmkS694 http://fr.youtube.com/watch?v=5AHio12y4d0 Bovendien zingt Helmut Lotti nu in het Engels, niet meer in het Nederlands. Laatst gewijzigd door Everytime : 15 september 2008 om 18:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Hetgeen me opvalt aan de Nederlandstalige muziek is dat men het hier idd niet verkocht krijgt , maar dat het in Nederland wel lukt ... Het verschil met "tien om te zien" en een "sterrenshow" is ongelooflijk groot ... Mss deels omdat men hier nog veel neerbuigend doet over Vlaams en Vlaamse muziek ... ![]()
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.ultratop.be/nl/weekchart.asp?cat=a Bart Peeters op 1, Christoff op 8, Bart Kaëll op 10 en de Nederlandse Jan Smit op 5. Blijkbaar is er wel een publiek voor de Nederlandstalige muziek. En dit publiek net als de artiesten zelf worden gedenigreerd. Zonder Clouseau te vergeten, die zoveel keer Sportpaleis hebben gevuld en die nog even populair zijn. Clouseau hebben wel minder problemen daarmee omdat het Clouseau is. Laatst gewijzigd door Everytime : 15 september 2008 om 18:58. |
|
![]() |
![]() |