![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Chinese melk is momenteel een aanrader...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Europese melk is ook niet zo smakelijk meer hoor ... Alhoewel , net door't gefoefel blijft ze wel smakelijk ...
![]()
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een hiervoor grijp ik naar een anekdote ergens uit de jaren '50. Deze speelt zich af bij een weduw boer, met een stuk of 40 koeien traktorke, jachtgeweerken, en natuurlijk wat groenten enzo. Nu was het zo, dat 'em zijn melk elke 2 weken liet ophalen door de melkboer. Maar die melk moest wel goed blijven natuurlijk, daar had hem iets op gevonden. Dus daar per vat 3 liter javel (van de witte producten) bij, dat proef je niet en de melk rotte niet. Hoe is dat nu afgelopen? Hij heeft een boete gekregen, ook alleen omdat hem zo eigenwijs was. Ze hadden hem al gewaarschuwd dat ze iets vermoeden, maar daar luisterde hij niet naar. Hij liet zelf de lege bussen javel naast het vat melk liggen. Hij kreeg daar dus 5 000 frank boete voor. Mijn besluit is: 't Zit em in't kopke.
Laatst gewijzigd door From_Vlaanderen : 25 september 2008 om 19:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het probleem met biologisch eten (dat ook is gekweekt met respect voor de omgeving) is dat het moeilijk haalbaar is op grote schaal. Er moeten bijna zeven miljard monden gevoed worden. Zijn biologisch geteelde producten bewezen gezonder?
Zelfvoorziening kan een oplossing zijn. Maar grote delen van de werld zijn daar ongeschikt voor (geworden dankzij grondwatertekort of vervuiling). Bovendien kan je de kwaliteit van je eigen groenten en fruit niet controleren, je weet niet wat er uit de lucht valt of wat er ooit met die grond gebeurt is waarop je leeft. Dat geldt ook voor eieren. Daardoor voldoen, raar maar waar, de eieren of groenten en fruit mogelijk aan betere kwaliteitseisen dan de zelfgekweekte. (Maar binnenkort zal men op EUniveau de regels ivm sproeistoffen minder streng maken. ![]() Dat over die chinese melk vind ik niet grappig. Ben ik nu verzuurd? Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 25 september 2008 om 19:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maatschappelijk probleem, maar in dat subforum gaat het momenteel ook verloren geraken als je de draadjes nu bekijkt ... ![]() LOL , je hebt da aangepast , 't ging over te zwaar voor k&k ![]()
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details. Laatst gewijzigd door manta : 25 september 2008 om 19:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() @ FV: neen.
![]() Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 25 september 2008 om 19:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik stel je een vraag naar aanleiding van je post. Hoeft er dan wat te schelen? Mijn vraag is simpel: wat stel je dan voor om te doen? Ons overgeven aan Monsanto?
Edit: je hebt snel je post veranderd ![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 25 september 2008 om 19:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Awel?
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Mja, ik denk niet dat het verplaatst zal worden en als het dat wel wordt weet ik niet wat voor zin dat heeft. Serieuze discussies ben ik wat beu. Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 25 september 2008 om 19:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() Maar da's dan weer van de methylcellulose (zaagsel)dat er in zit ... ![]() Goed voor de darmflora zeggen ze ... ![]()
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie keer op keer "laatst gewijzigd" verschijnen in je posts... Zou je er niet beter aan doen wat te gaan slapen? Dan schrijf je minder "vergissingen"... slaapwel. En nog bedankt voor de koffie.
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk wel een discussie om in maatschappelijke te zwieren ipv k&k. Moderatie ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is er nog een moderatie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik veronderstel van wel. Alleen hebben ze vast ook nog andere dingen te doen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |