![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb de indruk dat er sinds de inflatie ofwel prijsstijgingen worden doorgerekend, ofwel de producten plots bedenkelijker worden...
Zo heb ik net een pakje kaas gekocht in de aldi en die ziet er nogal bizar uit zag ik bij thuiskomst, de randen zijn bvb heel bleek en wak, alsof er vocht aan de kaas is gekomen. ![]() ![]() Het is niet de eerste keer dat ik daar een pakje kaas koop, maar zo heeft 't er bij mijn weten nog nooit uitgezien. Nog iemand van die ontdekkingen gedaan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De voorgemaakte salade van onze supermarkt bevat steeds minder sla.
![]() |
#5 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'k Had het er nog over in "een" post se ... ![]() De producenten besparen ook hé ... Een groot deel van de voedingswaren (en zeker de goedkopere) hebben een andere mix van ingridiënten ... ![]() De "nepkaas" is er zo eentje van ... Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoek eens in de rayon met boter en margarine naar de goedkopere doosjes of tussen de producten die door de supermarkt zelf worden aangeboden ...
Bekijk de potjes margarine om te beginnen, op de goedkopere staat tegenwoordig "smeerbare vetstof" of plantaardige vetstof" ... Geen boter, geen margarine... Vetstof ... Nochtans 't zelfde soort doosje, en de mensen gebruiken het ook nog steeds als boter ... ![]() Zo wordt goedkoop dus ongezond zonder dat de mensen het in de gaten hebben,hé ![]()
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() lol @ geruchten rond fortis.
Wat heb ik chance dat ik ze deze ochtend heb afgedumpt. Misschien zijn ze helemaal niet waar, maar ze brengen het bedrijf toch in nauwe schoentjes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb die reportage ook gezien en kijk sindsdien op de verpakking. Als ik het goed begrepen heb betekent geen vermelding van plantaardig vet dat het om 'echte' kaas gaat. Ik moest eerder denken aan een artikel dat ik ooit in HLN las en hier postte. Volgens die "krant" ('t is niet de meest betrouwbare...) zou er op grote schaal gesjoemeld geweest zijn met kazen en zouden 'vervallen', 'beschandigde' en zelfs 'door ratten aangevreten kazen' weer opnieuw hersmoltenen verkocht worden. In China maakt men zelfs eieren na, btw ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En vervelend genoeg zijn net die zaken hetgeen de bedrijven hier wel eens op ideetjes kan brengen (als ze die ideetjes al niet gehad hebben)... ![]()
![]() |
![]() |
#11 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
LAAG KOPEN, HOOG VERKOPEN. Gemakelijker kan niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Reportage analoogkaas:
http://www.tvblik.nl/uitzending/keur...aarde-20080828 Citaat:
Het meest erge is, dat dit ook met medicijnen gebeurt... Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 25 september 2008 om 15:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() aldi : kleine prijs = kleine kwaliteit
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En jammer genoeg nog ongezond ook ...
![]() Maar kleine prijs telt niet alleen voor aldi hoor ... In de lokale Carrefour zijn de plekken waar huismerken en "witte producten" staan ook meestal snel uitverkocht ...
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() Foefelen om de omzet of de winst te vergroten is niet nieuw hoor.
J�*�*�*ren geleden werden de suikerklontjes van Tienen ineens een ietsje groter gezaagd. De mensen kochten nog steeds een doos van 1 kilo, deden evenveel klontjes in hun koffie en de prijs bleef hetzelfde, maar de omzet steeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Straks eens naar kijken se ...
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ge nu eens gewoon allemaal bij den boer zou gaan he, dan hebt ge dat niet voor.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een marsreep weegt tegenwoordig nog maar 51g ipv 54g vroeger.
En een reep snickers weegt nog maar 57g ipv 60g. Slim gezien; de producten worden eigenlijk duurder maar geen kat merkt het. ![]() ![]()
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 25 september 2008 om 18:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet veel mss, maar op die manier weet ik toch al vrij zeker dat mijn kinderen niet al die rotzooi binnenwerken waar enkel de producenten goed bij varen (financieel). En na het bekijken van die reportage dat groentje hier zette, ben ik al helemaal blij dat ik in de mogelijkheid ben het bij de boer te kunnen halen hier. Het probleem is enkel dat bioproducten vaak vrij duur zijn. Moesten meer mensen het kunnen kopen (vaak toch een budgetprobleem) zouden die producenten de kans krijgen grootschaliger te gaan produceren, waardoor mss de kostprijs wat zou kunnen zakken. |
|
![]() |
![]() |