![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik zal naar Rwanda vertrekken, waar vrouwen niet besneden worden, maar waar meisjes worden aangemoedigd om hun schaamlippen te vergroten, door ze uit te rekken. En waar ze het hebben van grote, lange schaamlippen als een teken van schoonheid beschouwen.
Voil�*, het bestaan van die traditie alleen al zegt genoeg, me dunkt. ![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door C2C : 26 september 2008 om 15:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Blijkbaar enkel als het in hun kraam te pas komt. Iedereen draagt de volle verantwoordelijkheid over zijn eigen lichaam. De staat kan daar dus niet tussen komen. Wat is het volgende tattoo's en piercings verbieden ofzo?
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 26 september 2008 om 16:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Gouverneur
|
![]() Oeiiiii,m'n schaamhaar nr 3552 staat 20 graden uit de haak,wat ben ik nu toch depressief zeg
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
![]() Citaat:
Scheren, of ik spreek nooit meer met u. Stukske hoog-opgeleide, normale, volwassen, niet-infantiele mens.
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() C2C dus als ik het goed begrijp bestrijdt u het beeld over seks in het Westen maar meent ondertussen dat traditionele verminking van meisjes indentiteitsvormend is?
Hallo ja? |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
![]() Citaat:
De vraag is of wij akkoord gaan dat culturen dergelijke traditionele identiteitsvormende rituelen nog beoefenen. Wij in het Westen zeggen: neen. En ik ga daarmee akkoord. Maar dat sluit dus niet de discussie uit over de vraag of de psycho-sociale druk die hier op onze eigen meisjes wordt gelegd, niet veel groter en nefaster is voor die meisjes hun psychisch welzijn. En het antwoord is hier: ja, die druk is veel groter, en de identiteitsstoornissen zijn ook veelvuldiger. (Zie dus nogmaals dat befaamde, grootschalige psychiatrische onderzoek, waaruit blijkt dat jonge meisjes hier bij ons geterroriseerd worden op allerlei manieren, en er een oneindige reeks neuroses, psychoses, depressies, zelfmoordneigingen en lage zelfbeelden aan overhouden.) We mogen die twee zaken toch vergelijken zeker?
Laatst gewijzigd door C2C : 26 september 2008 om 19:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en ergens treed ik 'm bij in die uitspraak iemand die zich hier ( al of niet onder fysieke dwang ... al of niet minderjarig ) 'moet' laten besnijden omwille van religieuze _ of traditionele redenen beseft dat hij/zij niet echt vrij is ... terwijl het daar de gewone doen is en je al serieus geïnformeerd moet zijn van buitenuit alvorens je ooit bedenkingen zal maken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Pieke.... achteraf bleek het toch niet echt om besnijdenis te gaan in het eerste geval
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() Dat komt allemaal overgewaaid uit de VS. Pas op, de volgende trend is asshole-bleaching.
![]() Laatst gewijzigd door longhorn : 27 september 2008 om 01:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() C2C dan zijt ge zeker voor een aantal vakken gebuisd?
Me dunkt dat een gemeenschap die dit ritueel oplegt psychisch veel meer schade toebrengt ( al eens gezien hoe dit gaat en wat de 'resultaten' zijn?) dan een samenleving waar dit ondanks toename nog steeds een randverschijnsel is of denkt u dat binnen ieder Vlaams gezin opgespoten borsten en gecorrigeerde schaamlippen aan het ontbijt zitten? Daar tegen ken ik wel heel wat Ghanese vrouwen die besneden zijn en het daar ontzettend moeilijk mee hebben en niet enkel op psychisch vlak. Een rutueel wat meisjes met geweld verminkt noemen wij inderdaad een traumatische ervaring wat wij niet als 'indentiteitsvormend' zien, gelukkig lijkt u het daar toch mee eens te zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je kan de 'verderfelijke' rol die de media en reclame daarin speelt aankaarten maar helemaal opheffen ga je dat nooit kunnnen... een mens behoeft voor zulke irrationaliteiten nu eenmaal zich op te trekken aan voorbeelden en als het niet aan de media en reclame ligt dan pikken ze zo'n gekke ideetjes wel op van de buurvrouw ofzo idem dito maagringen etc.... da's hier een heuze rage dat gaat zelfs zover dat men onbewust zorgt dat het min of meer wel noodzaak zal worden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat geldt dan voor die zaken.... wat voor de zaken die ons reeds ergens opgedwongen zijn Citaat:
ga je veel op verlof naar zo'n afgelegen totaal van de buitenwereld afgesloten Ghanese gemeenschap waar die praktijk algeheel traditioneel wordt toegepast ? ik denk het niet ..... het zullen eerder Ghanese vrouwen betreffen die je hier kent... en dan is het vrij evident Citaat:
de enigste deftige vergelijking die je dan kan opmaken is spreken met getuigen uit zo'n stamverband zonder ze verder te beïnvloeden of die dat ook zo ervaren óf tweede mogelijkheid is te gaan kijken naar onze eigen ( met geweld ) verminkte gevallen waar we niet eens bij stilstaan : en die zijn er ... met uiteenlopende reacties gaande van traumaervaring tot een zekere fierheid/blijheid.... maar in 't algemeen staan die mensen er zelfs niet eens bij stil Laatst gewijzigd door praha : 27 september 2008 om 01:35. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Antropoloog?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Merci Circe, blijkbaar zijn er echt mensen op deze aardkloot die deze schending van mensenrechten willen relativeren, wat toch wel 'vreemd' is.
Vrouwen worden vooral geinfantiliseerd door mannen die denken dat hun schaamlippen afsnijden, hen leren zichzelf te bedekken, uithuwelijken zodat ze de rest van hun leven in de keuken van de schoonmoeder moeten doorbrengen, het onder een toezicht plaatsen van een voogd die voor hen geslist iets is waar ze blij en fier van worden! |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest vind ik dat ieder verstandig zelfstandig denkend mens het recht heeft te beslissen lichaamscorrecties te laten uit te voeren, vrouwen en mannen, op welk lichaamsdeel ook. Je geeft stellig de indruk dat dit een louter vrouwenfenomeen is. Of wil je je profileren als beschermengel van de vrouwen ? Zinloos, ik vrees dat vrouwen het stillekesaan beu zijn dat mannen bepalen wat goed of slecht voor hen is. Die tijd is voorbij, mijn gedacht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voila tenminste een kerel met verstand!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou eerder zeggen dat die kinderen eerder te jong en onwetend zijn om te beseffen wat hen bij zo'n besnijdenis te wachten staat. Om nog niet te spreken over de gevolgen. Je kan moeilijk spreken van "vrijheid" als je niet eens weet wat de consequenties zijn. Bijgevolg kan er voor dergelijke praktijken niet meer begrip worden opgebracht omdat ze nu eenmaal worden uitgevoerd in regio's waar het cultureel ingebakken is, zelfs legitiem is. De slachtoffers zijn meestal onwetend gezien de leeftijd. Dit maakt de uitvoering niet minder erg omdat het in onze regio nu eenmaal verboden is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
![]() Citaat:
Niet iedereen kan met de soms tegen-intuïtieve bevindingen van de wetenschap overweg. Ik heb daar soms ook moeite mee. Maar ge moet uw best doen, en proberen u te verheffen over uw eigen vooronderstellingen over de werkelijkheid - die stemmen dikwijls niet overeen met wat de wetenschap vindt.
![]() |
![]() |