![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Mooi gezegd trouwens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() Toen ik jong was had ik ook neiging tot idealisme. Het leven heeft me daarvan genezen.
![]() |
#24 |
Minister
|
![]() Is in dat geval in essentie elke vorm van moraliteit niet automatisch irrationeel?
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hierin zijn concepten zoals goed en kwaad belangrijk: "goed" legitimeert regels die iets opleggen, "kwaad" legitimeert regels die iets verbieden. (zeer summier uitgelegd, uiteraard ![]() Dus ja, meestal is er iets irrationeels aan het bepalen van wat "goed" is, en dus naar het bepalen van moraliteit, maar soms kan dit perfect vrijwillig, rationeel zijn, bij voorbeeld om beplaade regels te laten gelden op basis van wat ik een "eigen agenda" zal noemen. Dan wordt moraliteit een bewuste, "rationele", maatschappelijke constructie.
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Alé ik ben content dat ik niet de enigste ben dan! Ik had ook de neiging tot idealisme en perfectionisme maar die 2 heb ik helaas moeten laten varen omdat het leven (zal ik maar zeggen) daar heel anders over dacht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 30 september 2008 om 11:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 30 september 2008 om 11:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Burger
|
![]() Goed zo, de bedoeling is niet om jullie overtuigingen te bediscussiëren, maar ik wil graag weten hoe jullie hierover denken.
Naast het toerisme, de architectuur, de interreligieuze dialoog, de tolerante religieuze cultuur, wetenschap, filosofie, recht en sociale wetenschappen was al-Andaloes een paradijs van schoonheid en kunst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister
|
![]() Als ik twijfel over of iets goed of kwaad is dan vraag ik het aan een schriftgeleerde die goed thuis is in de Koraan en de Hadith.
Hij kan daar beter over oordelen dan ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Europees Commissaris
|
![]() In plaats van zelf na te denken? Rare jongens, die gelovigen.