Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 oktober 2008, 18:39   #21
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Echt onnozel zijn is als chauffeur in een blinde bocht zeggen "er zal wel geen tegenligger komen".
Oud 3 oktober 2008, 19:03   #22
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Echt onnozel zijn is :
Je geld in een paniekreactie van de bank halen omwille van de financiële crisis, het onder de matras verstoppen en denken dat het dan zijn waarde houdt.
Oud 3 oktober 2008, 22:54   #23
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Echt onnozel zijn : voor liberalen stemmen als je zelf arbeider bent . dat is zelfs érger dan onnozel ! = zwaar mentaal gehandicapt.
Ik ben het niet helemaal eens met de bewoordingen, en arbeiders mag worden uitgebreid tot armen in 't algemeen, werklozen, mensen met een lage SES, ... maar toch verdient deze post een groot kader!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2008, 23:32   #24
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Echt onnozel zijn is posten op dit forum.
Men zegt dat zelfkennis het begin van de wijsheid is, maar daarom moet je nog niet iedereen met jezelf vergelijken
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2008, 10:00   #25
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Echt onnozel zijn is :
Je geld in een paniekreactie van de bank halen omwille van de financiële crisis, het onder de matras verstoppen en denken dat het dan zijn waarde houdt.
Toch méér waarde dan als je 't niet meer krijgt van de bank (of van de regering).

Tiprobeer eens te slapen met twee matrassen bovenop je goudstaven, dat voelt veiliger...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2008, 10:02   #26
eno2
Banneling

Standaard

Echt onnozel zijn is een congres-wetsvoorstel alleen goedkeuren als er genoeg earmarks en porks aangebracht zijn, zoals een belastingsvermindering voor het produceren van houten speelgoedpijlen.
Oud 4 oktober 2008, 10:06   #27
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Echt onnozel zijn is als chauffeur in een blinde bocht zeggen "er zal wel geen tegenligger komen".
Heila, 's avonds in de bergen zie je of er een (stijgende) tegenligger komt of niet, aan de 'zoeklichtende koplampen" in het donker en aan de belichting van de wolken (als er wolken zijn).

Off topic trouwens, want deze thread gaat duidelijk alleen over de onnozelheid van Bush en hetr Amerikaanse Congres.

Laatst gewijzigd door eno2 : 4 oktober 2008 om 10:13.
Oud 4 oktober 2008, 10:11   #28
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Echt onnozel zijn : voor liberalen stemmen als je zelf arbeider bent . dat is zelfs érger dan onnozel ! = zwaar mentaal gehandicapt.

Niet alleen arbeiders, gewoon alle loontrekkenden.
Als loontrekkende liberaal stemmen is vragen om gekl**t te worden.
Oud 4 oktober 2008, 10:21   #29
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
Niet alleen arbeiders, gewoon alle loontrekkenden.
Als loontrekkende liberaal stemmen is vragen om gekl**t te worden.
Echt onnozel zijn is denken dat luilinks voor welvaart zorgt...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2008, 10:23   #30
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht

Luirechts doet dat tegenwoordig ook niet meer.
Ze strijken hun bonussen op en verdwijnen (naar hun belastingsparadijzen).
Oud 4 oktober 2008, 17:09   #31
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je links stemt als loontrekker kan je nog hoop hebben dat ze iets voor je zullen doen, als je liberaal stemt zou je op voorhand moeten weten dat ze je enkel dieper in de stront zullen stampen. Daarom is het ook het toppunt van onnozelheid om zoiets te doen. Chipie's raad geloven is ook redelijk onnozel trouwens...
Oud 4 oktober 2008, 18:00   #32
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je links stemt als loontrekker kan je nog hoop hebben dat ze iets voor je zullen doen, als je liberaal stemt zou je op voorhand moeten weten dat ze je enkel dieper in de stront zullen stampen. Daarom is het ook het toppunt van onnozelheid om zoiets te doen. Chipie's raad geloven is ook redelijk onnozel trouwens...
Carlo Gustaaf toch...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2008, 18:05   #33
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Carlo Gustaaf toch...
?
Oud 4 oktober 2008, 18:21   #34
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Carlo Gustaaf toch...
Wel, wel, wel na carlgustaaf, forumspook en sfinx is er nu dus de "piraat" ....Er zijn echt geen zekerheden meer.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2008, 18:27   #35
Dope
Gouverneur

Dope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik ben het niet helemaal eens met de bewoordingen, en arbeiders mag worden uitgebreid tot armen in 't algemeen, werklozen, mensen met een lage SES, ... maar toch verdient deze post een groot kader!
echt onnozel is wat in het vet staat

te gek om los te lopen is dat je elders cheert voor wie op één dag een gemiddeld jaarinkomen verdient door pure speculatie
terwijl je je ondertussen afvraagt waarin je nu best beleggen zou, in aandelen, obligaties of vastgoed

helemaal van lotje getikt is dat je jezelf, genesteld in je petit-bourgeois-coconnetje, links durft noemen, en je zoveel beter acht dan die stomme VB'ers met hun lage SES

Laatst gewijzigd door Dope : 4 oktober 2008 om 18:39.
Dope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2008, 20:53   #36
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Wel, wel, wel na carlgustaaf, forumspook en sfinx is er nu dus de "piraat" ....Er zijn echt geen zekerheden meer.
wie is dit nu weer ?! Dubbelnick van Chipie ?
Oud 4 oktober 2008, 22:54   #37
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dope Bekijk bericht

te gek om los te lopen is dat je elders cheert voor wie op één dag een gemiddeld jaarinkomen verdient door pure speculatie
terwijl je je ondertussen afvraagt waarin je nu best beleggen zou, in aandelen, obligaties of vastgoed

helemaal van lotje getikt is dat je jezelf, genesteld in je petit-bourgeois-coconnetje, links durft noemen, en je zoveel beter acht dan die stomme VB'ers met hun lage SES
De liberalen zijn de gezworen vijanden van elke loontrekker. Uitbuiters per definitie, de liberaal heeft geen hart, hij draagt een pak geld & aandelen op de plek waar dat orgaan zich zou moeten bevinden, en dit is het enige dat waarde heeft in zijn ogen. De levensvisie van de liberaal is een financiël schrikbewind.
Oud 4 oktober 2008, 23:45   #38
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dope Bekijk bericht

Je bent er zo eentje die graag vanalles bij mekaar puzzelt. Geen probleem, ik doe dat ook. Alleen hou ik dat binnen de context en plaats ik dat niet overal her en der in een ander forum waar het niets mee te maken heeft....
Vertel me eens, waarmee heb je precies een probleem. Of beter: wat gaat je petje te boven omdat het voor jou een contradictie lijkt?
Of ga je me kwalijk nemen dat ik me probeer aan te passen aan het systeem waarin ik leef en zijn krachten in mijn voordeel probeer te gebruiken? Moet een linkse volgens jou per definitie een wereldvreemde kluizenaar zijn die in een boomhut leeft, vloekend op al wat die smerige liberale kapitalisten hebben voortgebracht en hopend op een nakende revolutie terwijl hij voedsel zoekt en/of voor zijn inkomen afhangt van anderen?

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 4 oktober 2008 om 23:47.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2008, 00:41   #39
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Echt onnozel zijn is elke boom die je tegenkomt op je weg willen omhakken, terwijl je er net zo goed even rond kan stappen...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2008, 01:48   #40
Dope
Gouverneur

Dope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Je bent er zo eentje die graag vanalles bij mekaar puzzelt. Geen probleem, ik doe dat ook. Alleen hou ik dat binnen de context en plaats ik dat niet overal her en der in een ander forum waar het niets mee te maken heeft....
ik had het enkel over posts van jou op d�*t forum
een kind kan de contradicties tussen jouw bijdragen hier vaststellen
jij wou toch een groot kader rond piraats post?
jij cheerde toch voor last mohicans geldschepperij?

Citaat:
Vertel me eens, waarmee heb je precies een probleem. Of beter: wat gaat je petje te boven omdat het voor jou een contradictie lijkt? Of ga je me kwalijk nemen dat ik me probeer aan te passen aan het systeem waarin ik leef en zijn krachten in mijn voordeel probeer te gebruiken? Moet een linkse volgens jou per definitie een wereldvreemde kluizenaar zijn die in een boomhut leeft, vloekend op al wat die smerige liberale kapitalisten hebben voortgebracht en hopend op een nakende revolutie terwijl hij voedsel zoekt en/of voor zijn inkomen afhangt van anderen?
afgeven op liberalen, libertariërs en vb'ers maakt iemand nog niet links, laat staan solidair, en is al helemaal onvoldoende om te weten wat een lage SES, dat termpje dat je geleerd hebt en dat je hier als een papegaai post, werkelijk betekent

voor alle duidelijkheid: ik bekommer mij niet om links of rechts
ik heb alleen een bloedhekel aan hypocrisie
en ik weet verdomd zeker dat zo goed als geen enkele mens waar jij zogezegd om bekommerd bent ooit van het termpje SES gehoord heeft

ik hoop dat je op 17 oktober jouw lakens buiten hangt voor de arme mensen, dan ben je nog een heel klein beetje geloofwaardig
voor jezelf dan toch

Laatst gewijzigd door Dope : 5 oktober 2008 om 02:09.
Dope is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be