![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Hoe bedoel je?
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ja, u zal wel gelijk hebben ofzo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Diplomatius : 30 september 2008 om 11:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Diplomatius : 30 september 2008 om 11:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Diplomatius : 30 september 2008 om 11:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() Men moet dus niet verschieten dat werkgevers preventief optreden en moslims gewoon niet aannemen als de job kan gevuld worden door een niet-moslim. Kwestie van problemen op voorhand te vermijden. Een CV van Mohammed gaat bij mij direkt de open haard in.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
je hebt precies iets bijgeleerd van onze vrienden met die witte punt-mutsen (en ik heb het niet over de smurfen) aldaar in de uS.
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Er duiken steeds meer van deze wellicht gestoorden op en iedere keer weer gaan dure magistraten er serieus op in terwijl zelfs af en toe idiote claims worden toegewezen. Het bijsturen van de publieke opinie heeft wel degelijk zin.
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
U zegt dat 'geen alcohol' schenken hun goed recht is. Verschoning: alcohol niet drinken, dat is volgens mij hun goed recht. En hun klanten de mogelijkheid geven om te kiezen tussen al dan niet een alcoholische bestelling, daar kan ik mee akkoord gaan. Maar nu worden we er bijna gedwongen wat we gaan drinken (en als Bourgondische Belg zweer ik bij m'n wijntje bij het eten). In die restaurants ziet men mij inderdaad niet meer terug, ik heb al een 'zwarte' lijst van onverdraagzame restaurants waar ze me (en mijn gezelschap) niet zullen treffen. Geen cent verdienen deze fanatici nog aan mij (zelfs niet als ik m'n eigen flesje wel zelf mag meebrengen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Pint in de hand,wit poeder in de neus en vrouwen lastig vallen...en dat tijdens de ramadan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Dan zijn ze geintegreerd is het weer niet goed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op de Turnhoutse baan wordt inderdaad in zaken van allochtonen die moslim zijn nergens nog alcohol geschonken.
Dit omdat volgens sommige richtingen (wahabieten, salafisten) je niet enkel geen alcohol mag drinken, je mag ook niet in de buurt van alcohol komen of dit aanraken. Die richtingen lobbyen dan ook op o.a de Turnhoutse baan. Maar ook bij multiculturele feestjes is alcohol ( voor Vlamingen dan wel te verstaan!) verboden, indien dit niet wordt gerespecteerd komt er geen enkele allochtoon en trekken partners ( moslims) zich terug. Het is dus of een multicultureel feest op hun voorwaarden of niemand werkt mee of komt. Dat de rekening wordt betaald door de overheid van die multiculturele feesten doet er niet toe. Dus kun je niet echt zeggen dat het over enkelingen gaat, zoals Free spirit al zegt is hier een breed draagvlak voor omdat wordt voorgehouden door radicale groepen dat dit moet en hieraan sociale controle koppelen. Dat betekend niet dat er geen snuivende, alcohol drinkende, feestende moslims bestaan. Maar vaak is dit wel een dubbelleven; in de eigen sociale omgeving wordt alcohol gemeden. Daar tegenover staat dat alcohol dan vaak wel te krijgen is in Turkse vzw's omdat in Turkije zelf in de steden dit ook geen probleem vormt voor moslims.. Het gaat dus niet over enkelingen maar is een uiting van toename van extreem religieus gedachtengoed binnen de moslimgroeperingen. Ook andere signalen ( artsen weigeren, werk weigeren zonder hoofddoek) tonen die spanningen tussen gematigde en fundamentalistische moslims heel duidelijk aan! Laatst gewijzigd door alice : 1 oktober 2008 om 11:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
of hoe een voorbeeld niks betekent.
![]() |
![]() |
#39 |