Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 september 2008, 09:49   #21
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Dat is er inderdaad één teveel. Maar ik kan mij niet inbeelden dat het gemeengoed onder de elfjarigen is om zich al in coma te zuipen, die enkeling niet te na gesproken. Tenzij je geshokeerd bent als een elfjarige eens een 'breezertje' verorbert (en zelfs dat zal nog een minderheid zijn en die belandt niet in het ziekenhuis).
neen, uiteraard niet, maar het is niet omdat het maar een minderheid is, dat je alles maar moet toelaten hé.

het is niet omdat het een minderheid is die te snel rijdt, dat je geen snelheidscontroles moet houden...
Oud 30 september 2008, 09:54   #22
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
neen, uiteraard niet, maar het is niet omdat het maar een minderheid is, dat je alles maar moet toelaten hé.

het is niet omdat het een minderheid is die te snel rijdt, dat je geen snelheidscontroles moet houden...
Je moet geen hele groep (de jeugd in het algemeen laten we zeggen) gaan culpabiliseren, als er enkelen geen maat kunnen houden. Men kan beter individueel therapie aan zulke kinderen/jongeren geven dan maar ineens alle 12-18 jarigen te gaan stigmatiseren.

Dat van die snelheidscontroles is geen vergelijk: ten eerste rijden er procentueel nog altijd veel meer mensen te snel dan dat er pakweg elfjarigen zich lazarus drinken ; ten tweede breng je met te snel rijgedrag ook 'onschuldige' weggebruikers in gevaar. Bovendien, een zat kind van elf jaar kruipt, hoe triestig dit ook voor het betreffende kind mag zijn, normaal gesproken niet achter het stuur van een wagen.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2008, 09:59   #23
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Schitterende benadering van Leers, maar dat wisten we ondertussen al. Alcohol is nu eenmaal "maatschappelijk aanvaard" omdat het maar 1 substantie is met een duidelijke verdeling van gradaties. Bij cannabis, hero, coke (wat imo een gevaarlijke opmars kent), xtc, maar de gradaties, de impact en de uitwerking zijn heel verschillend en VOOR DE MEESTE MENSEN ONBEKEND ! Dus is het makkelijk alles over één kam te scheren (iets zoals alle marokanen buiten) en drugs als slecht te beschouwen. Wat me opvalt zijn mensen waarvan ze wisten dat hun ouders blowen of geblowed hebben helemaal anders staan t.o.v. drugs, dat wil zeker niet zeggen dat ze het goedkeuren, maar wel dat ze er minder "bang" voor zijn. Daarom lijkt het me niet meer dan logisch en belangrijk kinderen te onderwijzen in de materie drugs, en dit op een leeftijd vanaf 15 jaar spijtig genoeg zijn er nog jongere gevallen die drugs gebruiken (wat trouwens nefast is voor de hersenontwikkeling beneden 16-17 jaar)
Oud 30 september 2008, 10:32   #24
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Mag ik volstaan met vanaf de bruggen de onderliggende baanvakken en de voorbijrijders met urine te besproeien ?
Ge krijgt permissie !!!
Oud 30 september 2008, 10:33   #25
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
OK, maar dan kunnen we zowat alles drugs noemen, hiervan is bewezen dat ze een effect en stimulans op de hersenen kunnen hebben:

- suiker
- chocolade
- nootmuskaat
- ...

Gaan we ook alle snoep, kruiden en etenswaren aan banden leggen waarin voorgaande (legale) 'drugs' in verwerkt zitten? En dan zwijg ik nog over coca-cola, volgens uw definitie ook een harddrug waarschijnlijk.
Ja, maak er maar een karikatuur van...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2008, 10:34   #26
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
En ondertussen graven tegenstanders maar naar argumenten om het verbod in stand te houden. Ge moest ze eens zien schuimbekken als ze in het nieuws lazen dat er EINDELIJK een cannabisdode viel. Bleek achteraf een andere doodsoorzaak te hebben, maar daar las men in naam van de schijn natuurlijk amper iets over...
Het is duidelijk dat de gemiddelde mens amper met drank om kan. Elke week zijn er genoeg incidenten, groot en klein, die met drank te maken hebben. Het zou dan ook volledig onverantwoordelijk zijn om nog een andere drug los te laten op de maatschappij, we hebben al problemen genoeg met degene die er al zijn.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2008, 10:37   #27
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Het is duidelijk dat de gemiddelde mens amper met drank om kan. Elke week zijn er genoeg incidenten, groot en klein, die met drank te maken hebben. Het zou dan ook volledig onverantwoordelijk zijn om nog een andere drug los te laten op de maatschappij, we hebben al problemen genoeg met degene die er al zijn.
2
Oud 30 september 2008, 10:45   #28
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ja, maak er maar een karikatuur van...
... waarmee je impliciet toegeeft dat ik gelijk heb.
Oud 30 september 2008, 10:54   #29
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
... waarmee je impliciet toegeeft dat ik gelijk heb.
Weet je wat?
Kom eens met me in levende lijve discussieren nadat ik een liter cola, wat marsen met muskaatnoten op heb.
Kom daarna eens woorden in mijn mond leggen als ik zwaar gezopen heb en dan zal je het verschil begrijpen.
Oud 30 september 2008, 11:05   #30
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Weet je wat?
Kom eens met me in levende lijve discussieren nadat ik een liter cola, wat marsen met muskaatnoten op heb.
Kom daarna eens woorden in mijn mond leggen als ik zwaar gezopen heb en dan zal je het verschil begrijpen.
Ik weet niet wanneer je het snelst eraan gaat: vetzucht hebben en 150 kg wegen door teveel aan marsen en cola of af en toe zichzelf eens lazarus drinken. Denk er eens over na.
Oud 30 september 2008, 11:38   #31
Another Jack
Banneling

Standaard

In welke van de 2 eerder beschreven situaties u het snelst een tik zou krijgen is ook iets om over na te denken.
Oud 30 september 2008, 12:49   #32
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
daarom net dat voorlichting zo belangrijk is, en liefst zo vroeg mogelijk !
Lees wel voorlichting hé, geen brainwashing want dan loopt het toch verkeerd af.
Oud 30 september 2008, 12:53   #33
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ja, ook alcohol verbieden.
dat zou nogal een ramp zijn voor u hé.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2008, 13:19   #34
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
dat zou nogal een ramp zijn voor u hé.
Waarom?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2008, 17:54   #35
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet wanneer je het snelst eraan gaat: vetzucht hebben en 150 kg wegen door teveel aan marsen en cola of af en toe zichzelf eens lazarus drinken. Denk er eens over na.
Wel ik ken minstens 3 mensen die aan een te veel van alcohol gestorven zijn, van een te veel aan zoetigheden, vetten en het daaruit ontstane overgewicht geen enkele... Honger is in de wereld nog altijd een groter probleem dan overvoeding en druggebruik.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2008, 17:59   #36
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Legale drugs blijven drugs en de gevolgen zijn inderdaad desastreus, laten we die fout dus geen 2de maal maken.
Heel goed geprobeerd maar zo zit de realiteit niet in elkaar.
Alsof er ineens een explosie aan wietrokers zou komen. In Nederland zijn er %ueel minder wietrokers dan in België, misschien zelfs in getal. Misschien ook omdat het banaler is in Nederland. Jezus Christus het zijn daar gewone cafés met als verschil dat er waarschijnlijk minder gevochten word. Stel nu dat al die stoere cafémannen ineens wietrokende mietjes worden, waar gaat dat naartoe?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2008, 18:02   #37
Bhairav

Standaard

Citaat:
Neen want:

Citaat:
Alsof er ineens een explosie aan wietrokers zou komen. In Nederland zijn er %ueel minder wietrokers dan in België, misschien zelfs in getal. Misschien ook omdat het banaler is in Nederland. Jezus Christus het zijn daar gewone cafés met als verschil dat er waarschijnlijk minder gevochten word. Stel nu dat al die stoere cafémannen ineens wietrokende mietjes worden, waar gaat dat naartoe?
Oud 30 september 2008, 20:17   #38
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Heel goed geprobeerd maar zo zit de realiteit niet in elkaar.
Leg er u bij neer.
Oud 30 september 2008, 20:49   #39
Bhairav

Standaard

Oud 30 september 2008, 23:22   #40
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Neen want:
Één wietroker extra is er één te veel, net zoals één alcoholieker er één te veel is.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be