![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Leterme gaat mislukken met zijn staatshervorming ??
Tiens, waarom denken jullie dat ? Het ziet er toch allemaal goed uit, of niet ? Leterme's kordate en doordachte aanpak, zijn staatsmanschap, de kwaliteit van zijn regering, zijn verantwoordelijkheidszin, zijn gehouden beloftes, en zijn aperte bekwaamheid kunnen niet anders dan ons met volle vertrouwen de toekomst tegemoet doen zien. Het gaat dan ook zeer goed met en in België, zoals eenieder kan vaststellen. En als het niet goed mocht gaan, is dat niet de fout van die jongen. Hij doet zijn uiterste best. Voil�*, zo heb ik ook eens gepoogd de tsjeef uit te hangen. Het ligt me niet, en ik ervaar enige kotsneiging, maar zo weet ik tenminste hoe het voelt om met een ogenschijnlijk witter dan wit communiezieltje de grootst mogelijke onzin te spuien. Leuk is anders. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Om dat elders te doen krijg ik wel eens wat, ja. Maar zowel in het ene als het andere geval : d�*�*r doe ik het niet voor. Net als u en alle andere forummers hier, mag ik aannemen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() Er werd beslist dat Maingain deelneemt als afgevaardigde van de MR!!! Dus er komt niets van in huis; de eerste dag zit het er al bovenarms op, want Maingain wil maar één ding: Uitbreiding van Brussel!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en je bent zeker dat de Vlaamse onderhandelaars dit sowieso gaan weigeren?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Goed gezien eigenlijk: het mislukken van de dialoog als overwinning.
Peeters die met een bladje op zijn chamberlains staat te wuiven: "we hebben geen uitbreiding van Brussel"! Wt een pakket van jewelste!
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Beginne de heren hier stillekes in te zien, waarom het zo belangrijk is dat N-VA een kartel moest aangaan met de tsjeven?
Nu zullen de Franstaligen krijgen wat ze willen, om de eenvoudige reden dat het kartel niet meer bestaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het is beter in te zien dat het kartel nu eenmaal bestaan heeft, de politiek een wending heeft gekregen. Conclusies zijn de volgende: - De CD&V laat zich nu verleiden tot compromissen, ondanks de N-VA. - De CD&V liet zich verleiden tot kartel, dankzij de N-VA. - Met andere woorden: de CD&V laat zich continu rollen, maar de VLD ook - De N-VA heeft veel invloed gehad de laatste maanden - de wonde is structureel aangetoond op grote schaal, dankzij de N-VA - het belgisch bestuur waggelt en struikelt verder, ondanks de N-VA - de tripartite huivert voor verkiezingen
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 7 oktober 2008 om 14:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik meende verstaan te hebben dat Brussel verworden is tot een filiaal van Parijs. Wie Brussel wenst uit te breiden was de voorbije week niet goed bij de les. Brussel is de banlieu geworden. Morgen starten de gesprekken van gemeenschap tot gemeenschap. Minister Vanackere baart me zorgen. Zal hij de confrontatie met de heer Mangain aankunnen? De Hertoginnedal sensatie is terug van weggeweest. Hopelijk kan ik de slaap vatten vanacht. Zou de heer Vanackere eraan gedacht hebben een propere zakdoek mee te nemen? Waar zijn Marc Van de Looverbosch en Ivan De Vadder als je hen nodig hebt? Nagelbijtend
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 7 oktober 2008 om 19:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Marc Van Louverdrape is zijn Belgische vlag waarschijnlijk aan het strijken...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zij hebben er een grondige hekel aan dat we ooit wakker geworden zijn... Laat ik ze niet gerust stellen : er is meer voor nodig dan het breken van een kartelletje om ons in slaap te wiegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Parlementslid
|
![]() Nogal logisch dat de staatshervorming zal mislukken.
De enige staatshervorming die de Franstaligen willen, kan in 3 letters samengevat worden: n-o-n. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
n-o-n bestaat uit 5 letters, waaronder 3 verschillende.
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Vreemdeling
|
![]() Hopelijk niet...
![]() |
#37 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En zeker nu brandend actueel, vb met de verkoop van Fortis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Staatssecretaris
|
![]() Brussel zal niet uitbreiden en na 2009 ( Gewestverkiezingen ) zullen de gewesten onderhandelen. Dan wordt het menens . Trouwens, dit is ook wat Reynders en OVLD ( PEST VOOR VLAANDEREN ) willen.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar wij zijn geen "staat"! Wij zijn twee verschillende bevolkingen die destijds door andere machten op dezelfde lap grond werden afgebakend. Dat we niet bij elkaar passen en nooit zullen passen - tenzij één groep de andere volledig domineert, wat de franstaligen een tijdje gelukt is - is toch al voldoende bewezen! Alleen omdat één groep de andere financieel nodig heeft zorgen ze ervoor dat het spelletje zo lang mogelijk blijft duren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Parlementslid
|
![]() Is er eigenlijk al iets waar Leterme wel in geslaagd is?
Met de financiele crisis vrees ik dat 'meer Vlaanderen' weer op de lange baan geschoven wordt, wegens andere prioriteiten en te veel angst voor het onbekende. Tijdens een economische crisis verkiest men het zekere boven het onzekere. |
![]() |
![]() |