Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 oktober 2008, 16:41   #21
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zoethout002 Bekijk bericht
Schop ze naar Israel, hun huilde dat ze het wilde nu moeten ze er ook heen ook.
Jezum Mozes Kriebels wat is dat voor een taal, Hout?
Of doe je het expres?
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2008, 17:17   #22
Texas Ranger
Partijlid

Texas Ranger's schermafbeelding

Standaard

De bizarre hoeden die ze dragen vormen soms de inzet van heuse "bende-oorlogen" en "straatgevechten": lees dit maar eens :
http://www.belg.be/leesmeer.php?x=6307
Texas Ranger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2008, 22:19   #23
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Texas Ranger Bekijk bericht
De bizarre hoeden die ze dragen vormen soms de inzet van heuse "bende-oorlogen" en "straatgevechten": lees dit maar eens :
http://www.belg.be/leesmeer.php?x=6307
Dank u wel. Dankzij jouw link weet ik nu dat die cilindervormige hoed "shtreimel" heet en dat die die door getrouwde joden op de sabat wordt gedragen. Dat was exact waar ik naar op zoek was.
Bedankt.

Eigelijk zou ik respect moeten hebben voor mensen die de moed hebben om zich belachelijk uit te dossen voor hun overtuiging. Tot noch toe slaag ik daar niet in. Het belachelijk haalt de overhand.
Oud 3 oktober 2008, 22:24   #24
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Die joden met hun pijpkrollen zijn gewoon de meest onverdraagzaamste en rascistische bevolkingsgroep van Antwerpen.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2008, 01:28   #25
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Te vergelijken met islamietische geestelijken die een vrouw geen hand wil geven. Correct toch?
Niet echt, want in tegenstelling tot dergelijke moslims, zijn joden niet aanvallend jegens de cultuur en het volk waarin ze leven maar geen deel van uitmaken. Er is geen veroveringsdrang of poging hun waarden ook aan anderen op te leggen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2008, 01:36   #26
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zoethout002 Bekijk bericht
Schop ze naar Israel, hun huilde dat ze het wilde nu moeten ze er ook heen ook.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Die joden met hun pijpkrollen zijn gewoon de meest onverdraagzaamste en rascistische bevolkingsgroep van Antwerpen.
Twee vriendjes precies...zelfde club?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2008, 01:39   #27
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Twee vriendjes precies...zelfde club?
Ga zelf maar eens werken in de Moretuslei. Die krullepijpen denken dat ze alles mogen.
Oud 4 oktober 2008, 01:51   #28
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ga zelf maar eens werken in de Moretuslei. Die krullepijpen denken dat ze alles mogen.
Wat mogen ze dan wel?
Oud 4 oktober 2008, 02:07   #29
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat mogen ze dan wel?
Voorbeeldjes,

Ze stonden voor men camionetje te praten. Het gevolg was dat ik niet kon laden. Zelfs na een excuseer mij gingen ze niet uit de weg en deden ze alsof ik niet bestond.
De andere keren dachten ze dat het voetpad een fietspad was en dat voetgangers voor hun moesten uitwijken.
Of je staat in de winkel aan te schuiven en ze steken u voorbij alsof je de duivel bent.
Als je dan iets zegt dan ben je volgens hun rascist.
Oud 4 oktober 2008, 02:31   #30
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voorbeeldjes,

Ze stonden voor men camionetje te praten. Het gevolg was dat ik niet kon laden. Zelfs na een excuseer mij gingen ze niet uit de weg en deden ze alsof ik niet bestond.
De andere keren dachten ze dat het voetpad een fietspad was en dat voetgangers voor hun moesten uitwijken.
Of je staat in de winkel aan te schuiven en ze steken u voorbij alsof je de duivel bent.
Als je dan iets zegt dan ben je volgens hun rascist.
Wees gerust dat je hetzelfde ook kan meemaken met Vlamingen, Walen, Nederlanders... Alleen krijg je dan een ander scheldwoord je toebedeeld.
Oud 4 oktober 2008, 02:36   #31
Vorenus
Banneling

Standaard

Maar nee, ze zijn net hetzelfde als de meeste moslims. Ze denken dat ze vanwege hun woestijngeloof beter zijn dan de rest.
Oud 4 oktober 2008, 08:07   #32
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar nee, ze zijn net hetzelfde als de meeste moslims. Ze denken dat ze vanwege hun woestijngeloof beter zijn dan de rest.
Sta jij daarboven? Jij denkt niet dat je beter bent dan de rest?

http://forum.politics.be/showthread....06#post3714106
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2008, 09:56   #33
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Eigelijk zou ik respect moeten hebben voor mensen die de moed hebben om zich belachelijk uit te dossen voor hun overtuiging. Tot noch toe slaag ik daar niet in. Het belachelijk haalt de overhand.
Je begrijpt toch dat onze kledij , onze manier van doen , onze gebruiken net zo belachelijk overkomen op mensen die een wat verschillende cultuur aanhangen?

Dat is gewoon uw visie op iets wat ge niet goed kent , begrijpt of gewoon zijt , het enige probleem is dat ge ervan uitgaat dat hetgeen u of allé wij doen het enige juiste is en dus niet-belachelijke is.

Culturen verschillen. Soms zijn dat details , soms zijn dat fundamentele verschillen. Als mens moet men proberen boven die verschillen te staan , vooral dan boven die kleine details , zoals een hoofdeksel of een kledingstuk. Ik vind dat een stuk gezonder van geest dan alleen de cultuur die ge zelf het beste kent en gewoon zijt als de enige "normale" te beschouwen.

Wat zo'n Hellfigger in zijn hoofd heeft vind ik overigens een stuk zorgwekkender , dan wat een paar Antwerpenaren op hun hoofd hebben.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2008, 10:14   #34
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Yep, maar het zal allemaal samen verzuipen zijn. Er valt niks te redden op deze planeet zolang er geen kweekverbod komt. Minder met de auto rijden? Futiliteit, als je een kind maakt, want die gaat later ook met de auto rijden. We moeten af van 3 of 4 miljard mensen, en als we zelf niet het verstand hebben om voortplantingsrestricties op te leggen, dan zal een oorlog daar wel voor zorgen.
Een 'kweekverbod' vind ik wel wat grof uitgedrukt. Maar u hebt in essentie wel gelijk.

Laatst gewijzigd door system : 4 oktober 2008 om 10:15.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2008, 11:30   #35
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Sta jij daarboven? Jij denkt niet dat je beter bent dan de rest?

http://forum.politics.be/showthread....06#post3714106
Ik heb men mening over vreemdelingen, allochtonen en andere groepen van de samenleving maar ik zal wel men manieren houden integenstelling tot hun.
Oud 4 oktober 2008, 12:14   #36
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
En Jezus was uiteraard géén Palestijn?
Oud 4 oktober 2008, 12:17   #37
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar nee, ze (Joden) zijn net hetzelfde als de meeste moslims. Ze denken dat ze vanwege hun woestijngeloof beter zijn dan de rest.
Dat lijkt me logisch. Een gelovig persoon is overtuigd het ware geloof aan te hangen, anders zou hij geen gelovige zijn. Wat dat betreft zijn Joden, Christenen, Moslims en elke andere gelovige gelijk: ze denken dat hun geloof (minstens iets) beter is dan elk ander geloof.

Je doet net of dat verwerpelijk is.
Oud 4 oktober 2008, 12:17   #38
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Je begrijpt toch dat onze kledij , onze manier van doen , onze gebruiken net zo belachelijk overkomen op mensen die een wat verschillende cultuur aanhangen?

Dat is gewoon uw visie op iets wat ge niet goed kent , begrijpt of gewoon zijt , het enige probleem is dat ge ervan uitgaat dat hetgeen u of allé wij doen het enige juiste is en dus niet-belachelijke is.

Culturen verschillen. Soms zijn dat details , soms zijn dat fundamentele verschillen. Als mens moet men proberen boven die verschillen te staan , vooral dan boven die kleine details , zoals een hoofdeksel of een kledingstuk. Ik vind dat een stuk gezonder van geest dan alleen de cultuur die ge zelf het beste kent en gewoon zijt als de enige "normale" te beschouwen.

Wat zo'n Hellfigger in zijn hoofd heeft vind ik overigens een stuk zorgwekkender , dan wat een paar Antwerpenaren op hun hoofd hebben.
Warempel, ofschoon de leestekens weer verkeerd staan en hier een ThePiano-kloon aan het woord is, ben ik het toch in grote mate eens met bovenstaand bericht. Joden zijn in alle opzichten de gedroomde minderheid: keurige straten, keurige gezinnen, geen aanval tegen de cultuur of mensen van het land op basis van vermeende superioriteit en geen opdringen van hun eigen gebruiken aan de bevolking. En bovendien zijn ze hier al erg lang zodat ze in hier zelfs thuishoren zou ik zeggen wanneer ik hun kwartieren en oude synagogen bekijken. Het tegenovergestelde moeten we van de moslimimmigranten vaststellen, die een regelrechte bedreiging vormen voor niet alleen de Belgische cultuur maar ook voor de joodse. Denk bijvoorbeeld aan de joodse scholier in Wilrijk die werd neegestoken door moslim-jongeren.

En dat Joden hun eigen geloof en cultuur niet willen laten verwateren op zichzelf vedrinken in de oppervlakkigheid van de Westerse overconsumptie vind ik alleen maar bewonderingswaardig. Om hier van "discriminatie" te spreken is eerder getuigen van een extreme bekrompenheid en onverdraagzaamheid. Zoiets is typisch voor atheïsten, die steeds de bruine stank van het antisemitisme met zich meebrengen.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2008, 12:31   #39
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Been there, done that: http://forum.politics.be/showpost.ph...00&postcount=8Valt best mee te leven!

Laatst gewijzigd door filosoof : 4 oktober 2008 om 12:32.
Oud 4 oktober 2008, 12:55   #40
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Warempel, ofschoon de leestekens weer verkeerd staan en hier een ThePiano-kloon aan het woord is, ben ik het toch in grote mate eens met bovenstaand bericht. Joden zijn in alle opzichten de gedroomde minderheid: keurige straten, keurige gezinnen, geen aanval tegen de cultuur of mensen van het land op basis van vermeende superioriteit en geen opdringen van hun eigen gebruiken aan de bevolking. En bovendien zijn ze hier al erg lang zodat ze in hier zelfs thuishoren zou ik zeggen wanneer ik hun kwartieren en oude synagogen bekijken. Het tegenovergestelde moeten we van de moslimimmigranten vaststellen, die een regelrechte bedreiging vormen voor niet alleen de Belgische cultuur maar ook voor de joodse. Denk bijvoorbeeld aan de joodse scholier in Wilrijk die werd neegestoken door moslim-jongeren.

En dat Joden hun eigen geloof en cultuur niet willen laten verwateren op zichzelf vedrinken in de oppervlakkigheid van de Westerse overconsumptie vind ik alleen maar bewonderingswaardig. Om hier van "discriminatie" te spreken is eerder getuigen van een extreme bekrompenheid en onverdraagzaamheid. Zoiets is typisch voor atheïsten, die steeds de bruine stank van het antisemitisme met zich meebrengen.
De joden hebben anders wel duchtig bijgedragen tot de 'Westerse' cultuur de laatste anderhalve eeuw. En zeker voor wat de handel en economie en 'consumptiegeest' betreft.

Laatst gewijzigd door system : 4 oktober 2008 om 12:56.
system is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be