![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Opvoeding van kinderen | |||
ja,enkel door moeders |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
ja,enkel door vaders |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,03% |
door mama en papa lieft |
![]() ![]() ![]() |
32 | 96,97% |
Aantal stemmers: 33. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Onzin. Het ijveren voor aanvaarding van andere samenlevingsvormen is geen propaganda tegen traditionele samenlevingsvormen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wedden dat vele onder jullie nog nooit een echte ruzie hebben gezien?
![]() |
![]() |
#23 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Toch wel. Deze samenlevingsvormen worden immers door die propaganda gezien als "evenwaardig alternatief" in plaats van als de noodoplossing die ze zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het belangrijkste is volgens mij echter dit:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vraag is niet of ze aanvaard moeten worden, maar wel of het de taak van de overheid is alleen de uitzonderingen op het normale patroon bij te staan en te helpen. Mijn opmerking hierbij is dat de overheid in de eerste plaats de norm hoort te dienen en dus de tweeoudersgezinnen ook nabij hoort te zijn. Ook zij zouden beroep moeten kunnen doen op de helpende hand van de overheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geef gewoon een voorbeeld van mezelve,mijn oudste zoon die een normaal gezin heeft gezien is nu een heel groot ingerieur geworden,mijn dochter daarintegen die van haar 12 jaar alleen leeft met moeder is in het beroepsonderwijs al drie maal gebuist geweest
![]() ![]()
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 5 oktober 2008 om 12:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dat is dan maar een kwestie van interpretatie. Wat mij betreft zijn die samenlevingsvormen ook evenwaardig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Kan je dat onderbouwen, of is het maar een ideetje van je?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik denk zelfs dat een goede ruzie/discussie die dan wordt bijgelegd goed is voor de opvoeding van het kind (wel niet elke dag). Maar ik dacht eigenlijk meer aan superharde verwijten naar elkanders kop slingeren en fysiek geweld. Ook gebeurt het dan spijtig genoeg dat soms het kind mee klappen krijgt of dat een ouder het kind onrechtstreeks gebruikt om de partner te kwetsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondanks alle dure beloften van de laatste CD&V-regering onder Dehaene is de financiële discriminatie van getrouwden en daaruit vloeiende kinderlast niet weggewerkt. Doordat de forfaitaire aftrek van het onbelastbaar onkomen lager is bij getrouwden dan bij niet-gehuwden, start de eerste groep al op de tweede plaats. Daarnaast zijn de barema's voor de studietoelagen dermate berekend dat heel veel tweeoudergezinnen nooit in aanmerking komen. Enz.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs al is het oorlog, toch is vrede de norm waarnaar we moeten trachten. Net zo beschouw ik de verwarring in deze tijd niet als norm, maar als een ernstige storing. Dat we er, ondanks alles, het beste moeten van maken, klopt natuurlijk wel. Mijns inziens moeten we echter niet de uitzonderingen als normaal gaan beschouwen. Ik pleit zeker voor een morele rangorde, zelfs al zal dat sommigen hier onmiddellijk doen huiveren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit forum is er niet om mensen af te rekenen op hun spellingsbeheersing, maar wel om over zaken te discussiëren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als mijn werk mij naar een bijscholing "MENTOR" stuurt wil dat wel één en ander zeggen h" Of zit jij nu te vitten op spellingsfouten,weet wel dat ik uit een gezin kom van 12 kinderen,en op mijn 13 jaar zijn moeten gaan werken ![]()
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan het standpunt van lomeanor bijtreden. Alleen wens ik er een nuancering aan toe te voegen: het kan... dat teweeg brengen. Ook hier verwijs ik naar de scheidingen uit eigen familie. Een van die kinderen heeft hierdoor bij zichzelf gezworen nooit te trouwen en heeft het, ondanks haar volwassenheid, nog steeds moeilijk een duurzame relatie uit te bouwen. Als ik met haar praat, komt steeds weer het spookbeeld van de scheiding van haar ouders boven.
|
![]() |
![]() |