![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als er om dit minnelijk te schikken niet al ergens een paragraaf in een reglement staat,zal er wel een gevonden worden zeker ? Het probleem is er alleen met die gevallen die niet op TV komen. Vrijwilligerswerk is helaas ook één van die dingen die met reglementen omkleed
zijn dat je er scheel van zou gaan kijken (in wezen pakt een vrijwilliger een betaalde job voor een bepaald %age weg uit de arbeidsmarkt met alle financiël schadelijke gevolgen vandien). Indien we allemaal "gratis" gaan werken is de staat helemaal "ontvet" & dan ? (Is hij afgeschaft : links en rechts ligt soms dicht bij elkaar ?)
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vertel me eens wat bovengenoemden zouden mogen. Vertel eens hoe de gewone mensen "gekloot" worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Ze zijn overal bezig, Leterminator is op zoek naar 7 miljard en op grote schaal worden werklozen geschorst in Vlaanderen, invaliden hun minimumuitkering afgenomen, VLD voorzitter Versnick bvb. in Gent weigert leefloon uit te keren aan behoeftigen, forse toename van daklozen en zelfmoorden ginder... een echt bloed gaat dit worden en dit allemaal om België te behouden, een zot koningshuis en nazaten van massamoordenaars,
onderhoud van dikke vette luie Walen,.... opvallend is ook de komedie omtrent die 400 miljoen voor de Federale met oplichters als Peeters, Vanden broucke en Leterminator. Te goed om waar e zijn .... rarara |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een vriend van mij is een Waal. De man verdient goed zijn brood, hij heeft enkel firma's in Waals Braband. Hij zelf woont officieelook daar waar ook zijn firma's gevestigd zijn maar in werkelijkheid woont hij hier te West Vlaanderen. Hij vertelde mij gisteren nog dat hij enkel nog werkt met bouwfirma's uit Vlaanderen omdat die nog werken als beesten van 6 u 's morgens tot 6 �* 7 u 's avonds. De Walen daar tegen, zo sprak hij, staan om halfvier reeds zich te wassen om om 16 u tenlaatse naar huis te kunnen. Dit is niet van een Vlaming maar van een Waal zelf gezegd. Laatst gewijzigd door Garry : 7 oktober 2008 om 09:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Anders gezegd, de Walen zijn de eenentwintigste eeuw al in, de Vlamingen laten zich nog steeds als slaven afbeulen.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het geval van bovengenoemde volstaat het om te zeggen "sorry, ik had uw e-mail niet gekregen".
![]() |
![]() |
#27 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik geloof dat iemand die bakker een toer heeft willen lappen, want het is niet zo dat de arbeidsinspectie zomaar binnenvalt. Het is wel zo dat, als ze een tip krijgen en desnoods anoniem, ze er op af moeten.
Ik heb het zo eens meegemaakt op een feest van een café waar de baas in ruzie lag met iemand en die de boel verlinkt heeft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Volgens mij heeft de RVA een anonieme tip gekregen van eventueel zwartwerk! Logisch dat zij hun werk moeten doen en dus meteen controleren.
By the way...Werkzoekenden mogen geen enkele klusjes opknappen wat andere mensen kunnen doen.Werkzoekenden zijn verplicht 24/24u actief te solliciteren.Dat houdt in: Minimaal 20 brieven per dag en best aangetekend want dat alleen geldt als bewijs voor de RVA! Ook minimaal 10 telefoons per dag naar werkgevers en minimaal 5 keer spontaan aanbieden in een bedrijf. Als je dat kan bewijzen ben je "in orde" voor de RVA. Nog even dit: de RVA houdt geen rekening met argumenten zoals handicap,geaardheid,ziekte etc... je moet al bijna morsdood zijn om niet te kunnen werken. Laatst gewijzigd door Gezond Vlaanderen : 7 oktober 2008 om 23:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Dat zen misschien eens eerst voor werk zorgen en al die nepvacatures schrappen, ze moeten tenslotte een redenen uitvinden om te schorsen he.
Daar de komende recessie ben ik eens benieuwd hoe zwaar Vlamingen gaan bloeden t.o.v. Walen en vreemdelingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Staatssecretaris
|
![]() Pro memorie: belasting op arbeid is altijd diefstal.
De enige reden waarom de staat een werkende berooft is, dat de werkende op een bepaald moment geld voor zijn werk ontvangt. De staat ziet dat er geld omgaat en slaat toe, zoals een struikrover. Er is geen enkele reden om uitgerekend arbeid te belasten. Wie arbeidt creëert welvaart & welzijn. Waarom zou zoiets moeten belast worden?
WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE, WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE Laatst gewijzigd door Jos Verhulst : 7 oktober 2008 om 23:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben voorzitter van een VZW, toen we op een zondag een café-dag organiseerden wou ik alles officieel doen, en vroeg aan de RVA toelating om mijn zus (die niet werkloos was) die dag te laten werken als vrijwilligster.
Resultaat: NJET café houden is een commerciële activiteit. 's Zondags inspectie van de RVA. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]() Als al de papieren in orde waren van de mensen die meegeholpen hebben heeft hij niks te vrezen. Wel raar dat 1 ambtenaar daar onderzoek gedaan heeft, doet een beetje ruiken of er een klacht/tip is geweest.
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister-President
|
![]() Toch weer een pak mensen in deze draad die denken dat alles wat aan de toog verteld wordt altijd de waarheid is en nooit met een korrel zout genomen moet worden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hij heeft het hen zelf verteld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toen mijn vader op (welverdiend) brugpensioen ging, ben ik een aantal keer mee geweest. In de wachtzaal zitten van de RVA is een hele belevenis, daar hoor en zie je héél veel dingen. Ik adviseer je om dat ook eens te doen, het zal je geest wat ophelderen.
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je hoort er verhalen "van horen zeggen". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet "van horen zeggen", zelf gehoord en gezien. Dat is een groot verschil. Zeker wanneer je de ergernis van de loketbedienden achteraf ook nog eens hoort.
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Welke loketbediende? Die bediende die je doorstuurt naar de juiste persoon? Die weet niets af van de inhoud van de dossiers. |
|
![]() |
![]() |