![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ik speel de laatste versie, Europa Universalis 3, met alle uitbreidingen en de mod 'Magna Mundi', die het spel ettelijke keren beter maakt. Zo'n goede speler ben ik niet, aangezien ik mij nogal inleef in het spel en daarom soms politieke/economische keuzes maak die eigenlijk niet de beste zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() Horen Zuid/Frans-Vlaanderen en Oost-Friesland volgens jou ook in een confederatie van Nederland en Vlaanderen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
![]() |
#26 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De Britse Eilanden : een onafhankelijk Ierland (+ Noord Ierland), Schotland, Wales en Engeland, al dan niet in een losse confederatie verenigd. Het Iberisch schiereiland: een onafhankelijk Baskenland en Catalonië, al dan niet in een losse confederatie met Spanje verenigd (Spanje dat overigens betekenisvolle autonomie moet verlenen aan bv. Galicië en Andalucië, en dan vooral culturele autonomie). Frankrijk: een onafhankelijk Bretagne, al dan niet in een losse confederatie met Frankrijk verenigd (Frankrijk dat eveneens autonomie moet verlenen aan haar regio's, inclusief Wallonië). Nederland en Vlaanderen zoals eerder beschreven. Nu het politiek compleet incorrecte deel: Duitsland + Oostenrijk, ook met betekenisvolle autonomie voor de regio's. Voor het overige deel grotendeels hetzelfde, maar altijd met aandacht voor de regionale identiteiten (een quasi-federaal Italië bv.). Over de rest van Europa en de wereld, de lijn doorgetrokken, namelijk het principe dat staats- en volksgrenzen moeten samenvallen, en dat er oog moet zijn voor regionale subidentiteiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik besef echter wel ten volle dat de rol van de Kerk voorgoed voorbij kan zijn (al hoop ik nog steeds op een réveil). Vandaar dat men andere middelen moet aanvatten om gemeenschapsgevoel, stabiliteit en solidariteit te stimuleren. Eén van die middelen kan het cultiveren van het nationalisme zijn, iets wat nog wel degelijk leeft bij een groot deel van de Vlamingen. Ik ben het dan ook eens met de stelling van de socioloog Durkheim (eind 19e - begin 20e eeuw), namelijk dat het nationalisme de godsdienst kan vervangen als middel tot sociale cohesie en solidariteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Burger
|
![]() Wat wil je hebben voor mijn verjaardag, Herr Oberst?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik denk niet dat ik wezenlijke veranderingen heb ondergaan op ideologisch vlak sinds de vorige sessie, enkel misschien wat bijschaving en verdieping. Als ik het over langere termijn bekijk, kan ik wel vaststellen dat ik meer en meer anti-liberaal wordt (al heb ik mezelf nooit als een liberaal beschouwd).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat wij en zij tot hetzelfde volk behoren, dat jammer genoeg door de geschiedenis gescheiden is geraakt. Ik deel absoluut niet in de hollanderhaat van sommige Belgen. Wel kan natuurlijk gezegd worden dat sommige Nederlanders, vooral dan de meer noordelijken (de protestanten dus), soms wel eens arrogant kunnen overkomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Enkel indien alle andere mogelijkheden uitgeput zijn, en geweld een reële oplossing kan bieden, zonder de zaak te schaden. Ik be niet zo naïef om te geloven dat men alles kan bereiken zonder geweld te gebruiken. Sommige machten kunnen nu eenmaal niet overwonnen worden louter door vreedzame acties.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Frans-Vlaanderen dient inderdaad terug onderdeel te worden van de Vlaamse staat, en de status van het Nederlands moet hersteld worden. Mijn kennis over Oost-Friesland is te beperkt om een oordeel te kunnen vellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan een (Arabische) moslim ook Vlaming zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is er goed aan België, ondanks haar mankementen?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is Wallonië dader of slachtoffer van de problemen die België sinds de oprichting kende?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat was je 1ste bachelor?
|
![]() |
![]() |