Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 oktober 2008, 17:53   #21
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Ja sorry dat ik vandaag ben gaan werken om uw dop te betalen.
Tegen wie heb je het?
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 17:57   #22
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
Tegen wie heb je het?
Tegen niemand in het bijzonder, gewoon even wat frustratie luchten omdat ik een uur in de file heb gestaan vanwege de stakingen.

Je moet echt gek zijn om te werken in dit land
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 17:57   #23
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als jij een sticker op iemands auto kleeft, is dat wel degelijk vandalisme. Als je zoiets met mijn auto flikt, geef ik je meteen aan bij de politie, daar kan je donder op zeggen.
Prove it !!! Iedereen kan die sticker daarop gekleefd hebben. Denk je echt dat ze daarvoor mijn vingerafdrukken gaan nemen ?
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 17:59   #24
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Prove it !!! Iedereen kan die sticker daarop gekleefd hebben. Denk je echt dat ze daarvoor mijn vingerafdrukken gaan nemen ?
Getuigenveklaringen volstaan.
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 18:04   #25
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

En de verzuring neemt maar toe...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 18:22   #26
LastMohican
Banneling

Standaard

Dit gebeurde met de laatste loser die een sticker op mijn "asobak" wou kleven...

http://www.youtube.com/watch?v=fDrzMGdYWZc
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 18:28   #27
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Ik zou een schaamstickers kleven op elke vrijwillige werkloze...
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 18:52   #28
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Ja sorry dat ik vandaag ben gaan werken om uw dop te betalen.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 19:11   #29
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
Dit gebeurde met de laatste loser die een sticker op mijn "asobak" wou kleven...

http://www.youtube.com/watch?v=fDrzMGdYWZc
Ik denk dat dat echt strafbaar is ... erger dan een stickerke te kleven
Oud 6 oktober 2008, 19:22   #30
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Het gaat hier totaal niet over vandalisme ! Die sticker mag er dan moeilijk af te krijgen zijn, hij veroorzaakt geen blijvende schade. Zo'n sticker kan alleen maar het rechtvaardigheidsgevoel aanscherpen !
Dit topic illustreert nog maar eens aan hoe erg de normen tegenwoordig vervaagd zijn, net als het topic over 'leegstand'. Beide zijn bovendien illustraties van de trend die eigendom als 'misdadig' beschouwt. Daaruit volgt, volgens de zelfde kromme logica, dat zulk eigendom (auto of pand) dan naar believen mag misbruikt worden. En ongevraagd een sticker op een auto kleven is zonder meer misbruik, en is het slechtste geval ook nog een daad van vandalisme. Strafbaar, dus. Als iedereen nu eens met zijn poten van andermans gerief leerde afblijven blijven, dan zag het er voor onze samenleving al een pak beter uit. Hoe dan ook, wie op bezit van mij een sticker kleeft - al is het op mijn fiets of op mijn brievenbus - terwijl ik het zie, mag in ieder geval zijn tanden gaan bijeenzoeken. En daarna nog wat over 'weffaadicheithefoel' lullen.

Laatst gewijzigd door Jukes : 6 oktober 2008 om 19:31.
Jukes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 22:17   #31
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als jij een sticker op iemands auto kleeft, is dat wel degelijk vandalisme. Als je zoiets met mijn auto flikt, geef ik je meteen aan bij de politie, daar kan je donder op zeggen.
Dat valt me wat tegen van je.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 22:53   #32
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Dit topic illustreert nog maar eens aan hoe erg de normen tegenwoordig vervaagd zijn, net als het topic over 'leegstand'. Beide zijn bovendien illustraties van de trend die eigendom als 'misdadig' beschouwt. Daaruit volgt, volgens de zelfde kromme logica, dat zulk eigendom (auto of pand) dan naar believen mag misbruikt worden. En ongevraagd een sticker op een auto kleven is zonder meer misbruik, en is het slechtste geval ook nog een daad van vandalisme. Strafbaar, dus. Als iedereen nu eens met zijn poten van andermans gerief leerde afblijven blijven, dan zag het er voor onze samenleving al een pak beter uit. Hoe dan ook, wie op bezit van mij een sticker kleeft - al is het op mijn fiets of op mijn brievenbus - terwijl ik het zie, mag in ieder geval zijn tanden gaan bijeenzoeken. En daarna nog wat over 'weffaadicheithefoel' lullen.
U heeft zich aan de wet te houden en uw wagen (in se aso-bak) niet voor mijn doorgang / garage te plaatsen, dat is een overtreding !!! U bent het dus in dat geval die in eerste instantie iets 'fout' doet, u heeft immers niet het fatsoen en respect om op de daartoe gereglementeerde plaatsen te gaan parkeren. Die sticker mag misschien ook niet, maar het levert geen blijvende schade en de politie onderneemt in onze buurt toch niets of weinig tegen foutparkeerders. Dan is het aan de telefoon van 'denkt u dat de politie niets beter te doen heeft dan bonnekes uit te schrijven, meneer !' Niet te schrikken dus, dat een mens dan het recht wat in eigen handen gaat nemen.
Oud 7 oktober 2008, 08:39   #33
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
U heeft zich aan de wet te houden en uw wagen (in se aso-bak) niet voor mijn doorgang / garage te plaatsen, dat is een overtreding !!! U bent het dus in dat geval die in eerste instantie iets 'fout' doet, u heeft immers niet het fatsoen en respect om op de daartoe gereglementeerde plaatsen te gaan parkeren. Die sticker mag misschien ook niet, maar het levert geen blijvende schade en de politie onderneemt in onze buurt toch niets of weinig tegen foutparkeerders. Dan is het aan de telefoon van 'denkt u dat de politie niets beter te doen heeft dan bonnekes uit te schrijven, meneer !' Niet te schrikken dus, dat een mens dan het recht wat in eigen handen gaat nemen.
Als u denkt dat die stickers alleen op auto's zullen worden geplakt, die een voor de plakker hinderlijke overtreding begaan, dan bent u wel heel naïef. Ik vrees dat ze gemaakt zijn om iedereen met een wat grotere auto te pesten, ook als ze niet in overtreding geparkeerd zijn. Uit de eerste post blijkt dat zelfs. Trouwens, wie zal bepalen welke auto's "hard (sic) vervuilende en hard (resic) co2- uitstotende auto's" zijn? En dan nog, er zijn veel ergere vervuilers dan auto's.

Laatst gewijzigd door Jukes : 7 oktober 2008 om 08:41.
Jukes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2008, 09:03   #34
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat hier totaal niet over vandalisme ! Die sticker mag er dan moeilijk af te krijgen zijn, hij veroorzaakt geen blijvende schade (tenzij men paniekerig met de vingernagels in z'n carosserie krast om hem eraf te krijgen, maar dat is niet mijn zaak). En ik vind het een gepastere 'straf' voor een stinkend rijke zakenman of bankdirecteur, dat hij een kwartiertje zoet is met z'n sticker eraf te krijgen dan hem een boete voor fout parkeren van een voor hem luttel bedrag te zien krijgen !!! Zo'n sticker kan alleen maar het rechtvaardigheidsgevoel aanscherpen !
Riskeer zoiets op mijn paard te plakken en ge komt niet meer recht... Ik neem dan ook het recht wat in eigen handen.

Edit: een vergelijking met jodensterren gaat wat te ver voor jou zeker?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 7 oktober 2008 om 09:05.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2008, 09:25   #35
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb ze al, gratis gekregen dan nog !!! Als er weer eens een lompe en vervuilende asobak voor mijn oprit van de garage staat, krijgt hij er lekker een op een goed zichtbare plaats. Kan ik vanachter het gordijn meelachen hoe deze meneer in maatpak alle moeite van de wereld doet om deze harde schaamlsticker te verwijderen

hopelijk heeft die dan meer respect voor eigendom dan jijzelf ... wie weet wat ie anders met jouw facade zou aanvangen hé

of had je daar niet aan gedacht ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2008, 09:27   #36
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
mss zal die 'aso-bak-eigenaar' wel dezelfde logica toepassen als gij, en stellen dat een goei rammeling u geen blijvende schade zal opleveren

ik gun trouwens iedereen dat, zo eens met zijn eigen logica geconfronteerd worden !
Oud 7 oktober 2008, 09:56   #37
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

mensen met dure auto's zouden gewoon werklozen van de straat moeten mogen rijden.
dat is tenminste de vrijheid waar ze recht op hebben.
niet die door de staat opgelegde regeltjes van gelijkheid, die zo verstikkend zijn voor hoogopgeleide vrijheidsdeskundigen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2008, 09:57   #38
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
mensen met dure auto's zouden gewoon werklozen van de straat moeten mogen rijden.
dat is tenminste de vrijheid waar ze recht op hebben.
niet die door de staat opgelegde regeltjes van gelijkheid, die zo verstikkend zijn voor hoogopgeleide vrijheidsdeskundigen.
je zou dan wel een systeem moeten ontwikkelen om 'ongelukjes' te vermijden hé

hoe maken we die werklozen (beter) herkenbaar ?
Oud 7 oktober 2008, 10:00   #39
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Ik zou een schaamstickers kleven op elke vrijwillige werkloze...
als ik niet wist dat jullie bovenmenselijke arbeidsinspanningen leveren in die 2 uur per dag dat jullie niét forummen, zou ik bijna denken dat het halve forum van maandag tot vrijdag volzit met vrijwillige werklozen.
maar zoals we weten zijn die 24/7 pluchekonten op dit forum bijzonder goed geplaatst om uitspraken te doen over werklozen, arbeiders en arbeidsethiek.
ze kennen er alles van.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2008, 10:01   #40
Nefertete
Lokaal Raadslid

Nefertete's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

hoe maken we die werklozen (beter) herkenbaar ?
1) Je verplicht ze een armband met bv. een ster te dragen.
2) Je verbied ze op het trotoir te lopen.

Opgelost.
Nefertete is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be