Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 oktober 2008, 12:34   #21
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Had het al gehoord. En nu komt het dus niet van mij. Het zijn mensen die dingen vertellen over hun negatieve ervaringen met Nederlanders, zeg maar Hollanders. En deze mensen die deze dingen over de Nederlanders hier komen vertellen, zijn toch niet eerste en de beste minushabensen.

Overigens ik ben het met deze mensen voor een groot stuk eens.

Maar misschien is het allemaal een grap. Het zou kunnen maar het is eerder weinig waarschijnlijk.
Als je dit soort dingen regelmatig in Vlaanderen op de radio hoort, dan kan ik mij voorstellen dat je het er mee eens bent. Dan weet je gewoon niet beter.

En als het echt een grap was, dan lachten de Nederlanders vrolijk mee. Als iets als dit, dat totaal niet grappig is, maar vaak genoeg herhaald wordt, dan gaan mensen het geloven, en is het gewoon racisme.
Oud 7 oktober 2008, 12:35   #22
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Wij zeiken niet over 'de Walen', maar over het Belgische regime dat de Waalse steuntrekkersmaatschappij subsidieert en aanmoedigt.

Belgicistische Ollanderhaters daarentegen haten de Nederlanders omwille van wat ze zijn: Nederlander.
U zet slechte grappen om in haat. Zegt meer over u dan over die persoon die een grap maakt over een hollander. En het maakt het plaatje compleet over hoe zeer de flaminganten walen haten.
monza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2008, 12:35   #23
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keats Bekijk bericht
Als je dit soort dingen regelmatig in Vlaanderen op de radio hoort, dan kan ik mij voorstellen dat je het er mee eens bent. Dan weet je gewoon niet beter.

En als het echt een grap was, dan lachten de Nederlanders vrolijk mee. Als iets als dit, dat totaal niet grappig is, maar vaak genoeg herhaald wordt, dan gaan mensen het geloven, en is het gewoon racisme.
Onthou wel, dat dit staatsradio is. We weten dus wel ongeveer uit welke hoek het komt.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2008, 12:37   #24
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monza Bekijk bericht
U zet slechte grappen om in haat. Zegt meer over u dan over die persoon die een grap maakt over een hollander. En het maakt het plaatje compleet over hoe zeer de flaminganten walen haten.
Holland nog erger dan de hel noemen, zonder een spottende toon, is dat een grap, of hatespeech? Ik hoor buiten een legitieme beoordeling van Franstalige politici helemaal geen haat van Vlamingen t.a.v. Franstaligen.
Oud 7 oktober 2008, 12:42   #25
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Belgen staan in Nederland over het algemeen ook bekend als 'niet te vertrouwen'. De cijfers rond corruptie in België liegen er niet echt om. Ik baseer echter mijn mening over de Vlaming niet op dat soort cijfers. Misschien dat Nederlanders wat individualistischer denken.
Neen, Nederlanders zijn helemaal niet individualistisch. Nederlanders zijn kuddemensen die zich als dusdanig gedragen. Belgen zijn individualistisch tot zelfs aan het wat anarchistische toe. Dat is heel goed te merken aan onze 'bouwstijl' voorzover men van enige herkenbare stijl kan spreken (maar dat is aan het veranderen). Maar 'jullie' echter, zijn nu echt het volk bij uitstek van 'huisje' 'tuintje' boompje' (+ de geest van Calvijn).

Laatst gewijzigd door system : 7 oktober 2008 om 12:43.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2008, 12:48   #26
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, Nederlanders zijn helemaal niet individualistisch. Nederlanders zijn kuddemensen die zich als dusdanig gedragen. Belgen zijn individualistisch tot zelfs aan het wat anarchistische toe. Dat is heel goed te merken aan onze 'bouwstijl' voorzover men van enige herkenbare stijl kan spreken (maar dat is aan het veranderen). Maar 'jullie' echter, zijn nu echt het volk bij uitstek van 'huisje' 'tuintje' boompje' (+ de geest van Calvijn).
Voor een Limburger doe je wel heel erg wereldwijs en intelligent... geloof me, Nederlanders zijn WEL individualistisch.

Even de geest van Calvijn op heel Nederland toepassen! Da's makkelijk!
Oud 7 oktober 2008, 12:53   #27
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monza Bekijk bericht
Jongen toch, heb je het nu nog niet begrepen? We zijn niet tegen de Walen, we zijn tegen België en de manier waarop de Belgische staat (lees: het Brusselse establishment) Vlaanderen en Wallonië tegen elkaar opzet en iedere genormaliseerde samenwerking onmogelijk maakt. Daarom wellicht dat ik voorstander ben van een heel-Nederlandse confederatie? Uit Walenhaat... Die moet ik echt eens vertellen wannneer ik binnenkort op het werk nog eens met collega's uit Wallonië aan de telefoon hang. 'Jongens, die goeiedag die jullie van mij krijgen is echt maar gespeeld, hoor, want in werkelijkheid haat ik jullie als de pest'...

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 7 oktober 2008 om 13:00.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2008, 12:54   #28
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sinds de ontzuiling is Nederland een van de meest individualistische maatschappijen ter wereld. Vlaanderen staat echter nog steeds bekend om haar kerktorenmentaliteit; niet dat ik de stedeling daarvan wil beschuldigen. Het hebben van een identiteit is niet hetzelfde als niet-individualistisch zijn. Nederland is ook liberaler dan België, wat het dichter bij anarchisme brengt dan België.
Oud 7 oktober 2008, 12:54   #29
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Wel, maak belgië maar helemaal een provincie van Frankrijk, in navolging van de energie, telecom en banksector. We zullen wel zien hoe lang het duurt voor we de "hollanders" gaan missen.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2008, 13:31   #30
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Weezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Humor als excuus om af te geven op Hollanders. Racisme vermomd als satire.

http://www.radio1.be/programmas/brom/1147256/

Geniet!
Saai
Oud 7 oktober 2008, 13:31   #31
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En deze mensen die deze dingen over de Nederlanders hier komen vertellen, zijn toch niet eerste en de beste minushabensen.
Dat maakt het allemaal zo angstig. Er is gebleken dat zo'n beetje elke genocide nooit zomaar begon, maar de haat eerst is aangewakkerd door de elite. Nou is genocide een zwaar woord. Maar het zou me niet verbazen dat bij een echte grote crisis, de Nederlanders in Belgie als eerste gelynched worden. En ja, dat meen ik echt.

Laatst gewijzigd door Spinoza : 7 oktober 2008 om 13:32.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2008, 13:35   #32
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat maakt het allemaal zo angstig. Er is gebleken dat zo'n beetje elke genocide nooit zomaar begon, maar de haat eerst is aangewakkerd door de elite. Nou is genocide een zwaar woord. Maar het zou me niet verbazen dat bij een echte grote crisis, de Nederlanders in Belgie als eerste gelynched worden. En ja, dat meen ik echt.
Je vergist je. De eersten die zullen gelyncht worden zullen de Vlaams-nationalisten zijn. Eveneens onder invloed van de propagandamachine van het Fransdolle establishment. Je moet het anders eens aan Bart Dewever vragen, die kan er al over meepraten.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2008, 13:38   #33
system
Banneling

Standaard

Citaat:
U neemt dat allemaal veel te ernstig. U bent een echte 'Hollander'. En daarom vat u de 'Belgische' geest ook niet. Als wij elke keer zouden moeten kwaad zijn wanneer Hollanders denigrerende moppen over ons vertellen. Neen, kwaad zijn we niet, maar we geven ze ,ten gepaste tijde, van hetzelfde laken een broek. Dat is alles. Maar dat bent u blijkbaar niet gewoon.

Laatst gewijzigd door system : 7 oktober 2008 om 13:40.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2008, 13:38   #34
monza
Gouverneur

Standaard

LOL genoicide erbij halen.
Wat aandacht te kort?
Oud 7 oktober 2008, 13:51   #35
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U neemt dat allemaal veel te ernstig. U bent een echte 'Hollander'. En daarom vat u de 'Belgische' geest ook niet. Als wij elke keer zouden moeten kwaad zijn wanneer Hollanders denigrerende moppen over ons vertellen. Neen, kwaad zijn we niet, maar we geven ze ,ten gepaste tijde, van hetzelfde laken een broek. Dat is alles. Maar dat bent u blijkbaar niet gewoon.
Onschuldige belgenmoppen zijn niet te vergelijken met de pure haatpraat die we hier horen. In tijden van crisis zoekt men altijd een zondebok. In nazi-Duitsland waren dat de joden, en in Belgie zijn dat de hollanders. Na de overname van Fortis bijvoorbeeld, was men iets te gretig om de Nederlanders de schuld te geven, terecht of niet. Genocide is slechts de uiterste consequentie van diezelfde mechanismen. Daarom neem ik het deze Vlamingen zo kwalijk. Hollanderhaat komt uit dezelfde bron als jodenhaat en de haat tussen Hutu's en Tutsi's. De ontmenselijking van het invididu dat niet meer wordt gezien als persoon, maar puur als onderdeel van de groep.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2008, 13:52   #36
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit wil ik even rechtzetten: Belgenmoppen worden echt bijna nooit meer gemaakt!
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2008, 13:53   #37
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onschuldige belgenmoppen zijn niet te vergelijken met de pure haatpraat die we hier horen. In tijden van crisis zoekt men altijd een zondebok. In nazi-Duitsland waren dat de joden, en in Belgie zijn dat de hollanders. Na de overname van Fortis bijvoorbeeld, was men iets te gretig om de Nederlanders de schuld te geven, terecht of niet. Genocide is slechts de uiterste consequentie van diezelfde mechanismen. Daarom neem ik het deze Vlamingen zo kwalijk. Hollanderhaat komt uit dezelfde bron als jodenhaat en de haat tussen Hutu's en Tutsi's. De ontmenselijking van het invididu dat niet meer wordt gezien als persoon, maar puur als onderdeel van de groep.
Met dit deel ben ik het eens. System gaf ook al aan dat hij Nederlanders niet als individualistisch ziet, maar meer als kuddedieren.
Oud 7 oktober 2008, 13:55   #38
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, je kunt ook overdrijven: Ik vind het bijzonder goedkope humor, maar om nou over een genocide te spreken is ook te vreemd voor woorden.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2008, 13:55   #39
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:
En toen hadden we godwin.
Oud 7 oktober 2008, 14:00   #40
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Dit wil ik even rechtzetten: Belgenmoppen worden echt bijna nooit meer gemaakt!
Twee Belgen lopen in de Kalverstraat......
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be