![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() een verbeterde versie van vorig bericht net buiten de 30 minuten limiet van het forum, belangrijkste aanpassing in het vet:
Dat dit feit net zou gebeurd zijn op de laatste dag van die golfoorlog, is wat me nog het meest intigreerd. Doet me inderdaad aan een soort van test denken. Ik denk niet dat deze veteraan 'lekt', eerder dat hij speculeert, 1 en 1 en 1 samenlegd. Ten eerste de getuigen. Die mogelijke getuigen zouden waarschijnlijk Iraqis zijn. Maar met 'ik heb een grote explosie gezien op dat specifieke moment op die plaats' kom je natuurlijk niet ver op het eerste zicht, want zo'n BLU-82 wapen kan misschien ook zo'n paddestoel veroorzaken. (Kan iemand dat bevestigen?). Ten tweede de grootte van de explosie. Circumstantial evidence. Brown's bewijsvoering gaat die kant op. Een BLU-82 (dat is de uitleg die het Pentagon geeft, niet een aardbeving dus) kan 'slechts' 3 op de schaal van richter geven blijkbaar, en er is 4.2 geregistreerd. Brown presenteert een schaal waarbij 'kiloton' met 'Richter' vergeleken wordt als bewijs. Ten derde de toename van tumors in die regio. Cricumstantial evidence eveneens. Dus wat hebben we in het beste geval tot nu toe? Op de laatste dag van de golfoorlog zien getuigen een grote ontploffing die 4.2 op de schaal van Richter geregistreerd wordt, te groot om veroorzaakt te kunnen zijn door het grootste conventionele wapen dat de VS bezitten op dat moment. Naderhand is er sprake van een spectaculaire toename van het aantal tumors in diezelfde regio. De vraag die ik me hierbij stel is of dit voldoende reden is voor een internationaal onderzoek of niet? Mijn antwoord is JA, al was het maar omwille van de rapporten over de toename van het aantal tumors en de aard van die tumors. Als het waar dat de VS weigeren de radioactiviteit te laten meten in Irak is dat een reden temeer voor de noodzaak van een internationaal onderzoek. Brown geeft onvoldoende bewijzen voor een nucleaire explosie, maar wel vodoende argumenten voor een onderzoek. Dat denk ik op dit moment. Het zou natuurlijk kunnen dat er een grote explosie te zien was net op hetzelfde moment dat er een aardbeving was. Het was tenslotte oorlog en dan ontploft er vanalles niet? Dat kan zo'n onderzoek misschien uitwijzen, maar het lijkt me niet zo simpel de controverse op te klaren of de explosie 'nucleair' was door slechts ter plaatse te gaan kijken, praten en meten. Kan iemand dit bevestigen of ontkennen, want misschien vergis ik me hierin. Zou dit een reden kunnen zijn voor de weigering van de VS ter plaatse de radioactiviteit te laten meten? Een internationaal onderzoek zou ook de vinger kunnen leggen op het probleem van het gebruik van veramd uranium, net zoals clusterbommen een wapen dat nog vele jaren na de oorlog slachtoffers maakt. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 11 oktober 2008 om 00:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Blu-82 geeft een pracht van een paddestoelwolk.
Maar, het gebruik van een kernbom in Irak? Vergeet dat maar, de Russen en Chinezen zouden er maar al te dankbaar gebruik van gemaakt hebben. Want een kernexplosie heeft een aantal zeer specifieke effecten. De meest directe en duidelijke buiten de vernietigde omgeving, de Electro Magnetische Puls. Alles van electronica dat niet "gehard" is, is gefrituurd. De Fall Out, deze is zo specifiek per type kernwapen, dat elk goed onderzoekslabo kan zeggen waar en wanneer atoombom X is ontploft, gewoon door de juiste metingen te doen op de juiste dieren/planten. Maar het gebruik van verarmd uranium als wapen is niet goed te spreken. De vijand is gegarandeerd dood, maar de mensen ook. Langs de andere kant, oorlog is gewoon ervoor zorgen dat de tegenpartij het opgeeft....
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het is natuurlijk. 1. Oorlog Irak-Iran 1980 - 1988 http://nl.wikipedia.org/wiki/Irak-Iranoorlog Wordt dus soms eerste golfoorlog genoemd. 2. Tweede (maar soms ook eerste) golfoorlog 1990 - 1991 http://nl.wikipedia.org/wiki/Golfoorlog_(1990-1991) 3. Tweede of soms derde golfoorlog, maar meestal Irakoorlog: http://nl.wikipedia.org/wiki/Irakoorlog 4. Huidige burgeroorlog Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 11 oktober 2008 om 08:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Staatssecretaris
|
![]() Iemand die niet zomaar elke uitlating van het pentagon als waarheid ziet is dus een conspiracyfreak? Waar heb jij de afgelopen 7 jaar gezeten vraag ik mij dan af?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nagasaki iemand? Hiroshima misschien?
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Toen wist men nauwelijks wat een kernbom was. Een ietwat kreupele vergelijking.
![]() |
#34 |
Burger
|
![]() Weet jij nog waar je was tijdens de laatste 20 bovengrondse kernproeven?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Bovendien merk ik op dat jij blijkbaar al op voorhand weet over wat voor nucleair wapen het gaat en gebruikt die veronderstelling vervolgens als stroman. Niet alle nucleaire bommen leggen een ganse stad plat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Vreemdeling
|
![]() hey zeg eens kent iemand het favoriete liedje van John Mc Cain?
Ow en euhm ik dacht dat ze uit die conventie waren gestapt om hun starwars project te kunnen uitvoeren? Maar ik kan me vergissen eh... |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() Samenzweringstheorieën zijn toch leuk.
|
![]() |
![]() |