Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 november 2008, 09:06   #21
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
Zij ? wat insinueer je hier allemaal. Worden de Kosovaren op een hoop gegooid ?

ooooooohhhhhh!!!!!

de gestapo komt me halen!
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2008, 09:09   #22
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zij ? wat insinueer je hier allemaal. Worden de Kosovaren op een hoop gegooid ?
Voor je je poly-jacht in gang zet;

ik bedoelde met 'zij' de mensen die profiteren van de lancunes in ons systeem.
Dat 't over 1ethnische groep zou gaan is volledig uit jou PC-paranoide brein of wat er voor moet doorgaan ontsproten.

Maar... is de tijd al gekomen dat de gedachtenpolitie niet eens meer voor rede vatbaar is?
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.

Laatst gewijzigd door TypO : 8 november 2008 om 09:10.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2008, 17:37   #23
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jodewa Bekijk bericht
Gisteren vernomen uit goede bron.
Een kosovaar echtpaar met kinderen woont in belgië in een sociale woning en trekt een uitkering en kindergeld.
Gemiddeld : 1200 € + 250 €
Daarbij werken ze allebei in het zwart en verdienen netto gemiddeld 1200 € per maand
1200 € + 1200 €
Totale maandinkomsten :
3850 €. + een sociaal tarief voor water en electiciteit.
Ze geven niets uit, profiteren een maximum van hun voordelen (en eigenlijk...gelijk hebben ze) en wat doen ze met hun geld?
Daarmee kopen ze vastgoed in Belgie... dat ze wat basic opknappen en dan weer verhuren aan belgen die met minder goed hebben en niet veel eisen stellen. Wéér kassa kassa op ons kap!
En wij maar afdragen en zagen over de koopkracht en de belastingdruk....
Tja ik geef ze gelijk!
Als je dat allemaal krijgt zonder er iets voor te hoeven doen, dan zou je zot zijn dat je het niet doet! En het is toch algemeen geweten dat Belgen verdraagzaam zijn en vrijgevig, dus ik zou zeggen geef ze nog wat meer.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2008, 17:41   #24
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alvinvdv Bekijk bericht
Opstarter stelt dat deze mensen 'VASTGOED AANKOPEN IN BELGIE EN DIT VERHUREN AAN BELGEN'....
Dit is onmogelijk!Omdat men geen sociale woning kan betrekken wanneer men eigenaar is van vastgoed!! En geloof me, ze komen hier zeer snel achter....
Wel als men eerst er voor zorgt dat men een sociale woning krijgt toegewezen, er vervolgens gaat wonen en dan begint met het kopen van vastgoed.

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 9 november 2008 om 17:42.
Oud 9 november 2008, 17:49   #25
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jodewa Bekijk bericht
Die mensen kennen elk achterpoortje.
Ze leven hier in kuddes bijeen en zullen zeker de poortjes kennen om dit waar te maken.
En het strafste van al :
ze halen ook nog eens wekelijks voedselpakketten van een lokale hulporganisatie die ze gratis uitdeeld aan de "4e wereld" binnen onze stad ( en die door velen evenvers worden doorverkocht om cigarettes en drank te kunnen kopen, zelf al gezien )
Dus bespaar mij de zever van stemmenmakerij.
De dame die me dit toevertrouwde kan mij de waarheid bewijzen.
Ik ben nu reeds Anti -politiek door al die kotsmisselijke praktijken. Het enige wat ik wil is kordaat en eerlijk optreden en de politieker die zich daarvoor engageerd heeft mijn stem.
En de Belg maar murken voor zijn huisje af te betalen + nog zakken taxen betalen voor dat vreemd gespuis die het zo allemaal krijgen, zonder er ook maar iets te hoeven voor te doen.
Oud 12 november 2008, 14:27   #26
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Tja ik geef ze gelijk!
Als je dat allemaal krijgt zonder er iets voor te hoeven doen, dan zou je zot zijn dat je het niet doet! En het is toch algemeen geweten dat Belgen verdraagzaam zijn en vrijgevig, dus ik zou zeggen geef ze nog wat meer.
beste, er is hier nog geen bewijs voor geleverd voor deze insinuatie.
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2008, 14:28   #27
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
hallo Jodewa? zijn we niet thuis?

Ik wacht nog altijd op bewijzen voor je niet al te fraaie insinuaties.
Jodelali, jodelala, jodewa...............

waar zijn de bewijzen voor je insinuaties?
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
Oud 12 november 2008, 16:27   #28
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Jodelali, jodelala, jodewa...............

waar zijn de bewijzen voor je insinuaties?
ik heb zelfs potten confituur gekregen bedoeld voor EG voedselhulp

ik heb deze vriendelijk geweigerd : het is bedoeld om te helpen

weet je wat die hun reactie was? bah niet lekker ik heb genoeg eten ik geef die potten weg of verkoop ze ... jaja voedselhulp om te gieren er is hier geen honger of het komt in de verkeerde handjes terecht
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2008, 16:32   #29
FDM
Banneling

Standaard

in principe mag je geen onroerende goederen bezitten als je sociaal huurt ,
k'zeg wel in principe
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2008, 18:31   #30
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zijn het alleen allochtone gezinnen die 'meer dan 1000 euro per maand krijgen zonder iets te doen' ?
Zowiezo als je een uitkering krijgt, werk je niet.
Ik zou je wel willen zien spartelen als jezelf van een uitkering moet leven, omdat je door een crisis je job verliest. Dan piept men wel anders.

ps: kan je je insinuaties bewijzen, door wetten en reglementen aan te halen ?
Ook mbt 'allerhande financiële voordelen', kan je hiervoor met bronnen komen, in plaats met 'uit praktijk ervaring' van alles te insinueren ?
Jij die zo gek bent op dat soort verhaaltjes...die volgens jou onmogelijk zijn, ik zal je er nog eentje vertellen:
Een week of twee drie geleden vertelde iemand op de radio het volgende. Die dame had een huis waarin ze meerdere kamers ofte kleine studio's verhuurde. Ze kreeg echter nu en dan vreemdelingen over de vloer die naar eigen zeggen wekelijks de overtocht Engeland-België maakten, want ze "woonden" officieel in Engeland, met alles erop en eraan. Maar... in België waren ze ook al ingeschreven in een ocmw die hen aan één en ander hielp. En ze waren fier te kunnen vertellen dat anderen dat zelfs op meerdere plaatsen klaarspeelden! Enfin, waarom kwamen ze bij die dame terecht: ze zochten een domicilieadres, dat hadden ze nodig voor nog eens ergens aan centen te geraken. Daar effectief komen wonen, neen, dat was niet de bedoeling. Nog eens: na het 8 urenjournaal op radio 1 of 2. Niet van "toogpraat"...
Aan vervalste papieren geraken om dit alles mogelijk te maken, zal wel kunnen zeker, in dat milieu?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2008, 20:29   #31
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Jij die zo gek bent op dat soort verhaaltjes...die volgens jou onmogelijk zijn, ik zal je er nog eentje vertellen:
Een week of twee drie geleden vertelde iemand op de radio het volgende. Die dame had een huis waarin ze meerdere kamers ofte kleine studio's verhuurde. Ze kreeg echter nu en dan vreemdelingen over de vloer die naar eigen zeggen wekelijks de overtocht Engeland-België maakten, want ze "woonden" officieel in Engeland, met alles erop en eraan. Maar... in België waren ze ook al ingeschreven in een ocmw die hen aan één en ander hielp. En ze waren fier te kunnen vertellen dat anderen dat zelfs op meerdere plaatsen klaarspeelden! Enfin, waarom kwamen ze bij die dame terecht: ze zochten een domicilieadres, dat hadden ze nodig voor nog eens ergens aan centen te geraken. Daar effectief komen wonen, neen, dat was niet de bedoeling. Nog eens: na het 8 urenjournaal op radio 1 of 2. Niet van "toogpraat"...
Aan vervalste papieren geraken om dit alles mogelijk te maken, zal wel kunnen zeker, in dat milieu?
hallucinerend wat je hier zegt ...nu begrijp ik waar die confituurpotten enzo op de zwarte markt terecht komen pffffff
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2008, 12:24   #32
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
' in dat milieu' ?

Hier hebben we 1 dame die iets zegt. We kunnen het niet extrapoleren naar 'alle anderen'.
Wat ik straf vind is dat ze dit niet aangeeft.
Als het waar is, moet het OCMW maar wat professioneler te werk gaan, en vermijden dat zo iets zou voorkomen, anders zijn ze niet op hun plaats en verspillen ze ons bealstingsgeld.

Laatst gewijzigd door goodwill : 14 november 2008 om 12:25.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be