Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 oktober 2008, 10:34   #21
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik heb er ook over gelezen, en het ging NIET over Marokkanen, maar over moslims.

Voor èlke Marokkaan die zich niet aan 'ons' aanpast, is er minstens één te vinden die zich wel aan 'ons' aanpast, trouwens.

Ik kijk al uit naar nog méér gekronkel uwerzijds.

Dat wordt lachen!
Om alle gekronkel uit de wereld te helpen zou ik dan u de duidelijk vraag willen stellen aangaande wie zich in casu dient aan te passen.

Zijn het de homoseksuelen die zich moeten aanpassen aan de gevoeligheden binnen een andere cultuur en er dus voor moeten zorgen geen enkel uiterlijk vertoon van hun geaardheid ten berde te brengen en dus moeten verhuizen uit bepaalde wijken ?
Of is het de andere cultuur die zich moet aanpassen en, compleet tegen al hun vaststaande godsdienstige principes, verdraagzaam dienen te zijn t.a.v. homoseksuelen ?

Indien u voor het eerste kiest, bent u homofoob en dus fascist.
Indien u voor het tweede kiest, bent u islamofoob en dus fascist.

Leve de vrijheid van keuze binnen de politiek correcte maatschappij !
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2008, 10:39   #22
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wimpeus

Het probleem is dat vele holebis enkel te horen krijgen hoe slecht "rechts" toch wel is. Zo is het VB toch zoooo slecht omdat ze tegen het homoHUWELIJK zijn. Dat de islamietjes in hun boekjes dan aanbevelen om homosexuelen van de hoogste toren naar beneden te kieperen wéten ze geeneens.

Toen ik recent een homopaar hoorde vertellen dat ze een huis hadden gekocht in een "verrijkte" buurt, zagen ze natuurlijk dat ik op slag mijn voorhoofd fronste... (ik dacht idd. "oei! als dat maar goed afloopt").

Meteen kreeg ik een vuile verwijtende blik toegegooid van: gij vuile vlaamsblokse racist! het is LEUK om in een verrijkte buurt te gaan wonen.

OK. ik heb verder maar gezwegen.

Ze hadden het huis toch al gekocht.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 15 oktober 2008 om 10:39.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2008, 10:40   #23
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gezond Vlaanderen Bekijk bericht
Bron: HLN (mag geen copie/paste toepassen)

In Utrecht is een lesbisch koppel moeten vluchten voor de vele marokkanen die in hun wijk wonen.Het lesbisch koppel woonde er een paar maanden toen de pesterijen begonnen...eerst nog onschuldig zoals "daar wonen die lesbo's" maar al snel werd het erger: ramen en deuren werden ingeslagen van hun woning en op straat werden de lesbiennes met youghurt overgoten...

Wat opviel is dat 100% van de daders van marokkaanse afkomst zijn.Zij veroordelen homosexualiteit en ze hebben blijkbaar het recht om het ook te bestrijden in alle vormen!

Ik ga hier geen homo/lesbische relaties promoten of normaal vinden maar marokkanen passen zich totaal niet aan onze samenleving.Ze blijven extremistisch,haatdragend,afwijzend naar onze maatschappij.Voor dit soort "uitschot" geen gepamper maar aanpassen of terugkeren.Met dit voorval hebben deze marokkanen duidelijk hun terugkeercontract getekend!
Hoeveel provo-topics ga jij hier met jouw nepaccount zo nog opstarten?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2008, 10:40   #24
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gezond Vlaanderen Bekijk bericht
Ik hypocriet?? Ik neem het NIET op voor homo's en lesbiennes,ver van! Ik bedoel hiermee dat marokkanen het recht hebben om anders-geaarden met de dood te bedreigen! Dit is heel wat anders dan iets afkeuren.
Iemand met de dood bedreigen is strafbaar.
Oud 15 oktober 2008, 10:46   #25
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Berichtgeving in een krant aangaande waargebeurde feiten is provocatie ?

(Dit uiteraard onder voorbehoud dat alles wat in een krant staat ook waargebeurd is natuurlijk, waaraan wel eens getwijfeld kan worden)
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2008, 10:54   #26
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Om alle gekronkel uit de wereld te helpen zou ik dan u de duidelijk vraag willen stellen aangaande wie zich in casu dient aan te passen.

Zijn het de homoseksuelen die zich moeten aanpassen aan de gevoeligheden binnen een andere cultuur en er dus voor moeten zorgen geen enkel uiterlijk vertoon van hun geaardheid ten berde te brengen en dus moeten verhuizen uit bepaalde wijken ?
Of is het de andere cultuur die zich moet aanpassen en, compleet tegen al hun vaststaande godsdienstige principes, verdraagzaam dienen te zijn t.a.v. homoseksuelen ?

Verwachten dat iemand die hier te gast is zich aanpast aan onze samenleving, is islamofoob en fascistisch?

Als iemand die in mijn huis te gast is, zijn wetten begint te stellen aangaande de wijze waarop ik mijn huishouden run, dan zal die als de wiedeweerga terug op straat staan. Niemand hoeft het immers eens te zijn met de wijze waarop ik verkies mijn huishouden in te richten, maar het elementair fatsoen gebiedt dat men die keuze aanvaardt en respecteert. Zoniet: opgesodemieterd!
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2008, 10:54   #27
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Berichtgeving in een krant aangaande waargebeurde feiten is provocatie ?

(Dit uiteraard onder voorbehoud dat alles wat in een krant staat ook waargebeurd is natuurlijk, waaraan wel eens getwijfeld kan worden)
Nee, maar als ik de aard van de berichten bekijk die door GV opgstart worden, in combinatie met zijn persoonlijke commentaar en de bijbehorende VB-avatar, vind ik het er allemaal nogal vrij dik opliggen. Iets té dik zelfs naar mijn mening. Ik denk persoonlijk dan ook dat GV zich eerder probeert voor te doen als een VB'er dan dat hij er effectief één is.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2008, 10:56   #28
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
Verwachten dat iemand die hier te gast is zich aanpast aan onze samenleving, is islamofoob en fascistisch?

Als iemand die in mijn huis te gast is, zijn wetten begint te stellen aangaande de wijze waarop ik mijn huishouden run, dan zal die als de wiedeweerga terug op straat staan. Niemand hoeft het immers eens te zijn met de wijze waarop ik verkies mijn huishouden in te richten, maar het elementair fatsoen gebiedt dat men die keuze aanvaardt en respecteert. Zoniet: opgesodemieterd!
Jij woont precies nog in Utopia?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 15 oktober 2008, 11:01   #29
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
Mooi, dat weten we dan ook weer...
"Gezond" "Vlaanderen" whats' in a name...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2008, 11:03   #30
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als er "Vlaanderen" in een nieuwe pseudo staat kun je je soms aan veel verwachten.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2008, 11:05   #31
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Nee, maar als ik de aard van de berichten bekijk die door GV opgstart worden, in combinatie met zijn persoonlijke commentaar en de bijbehorende VB-avatar, vind ik het er allemaal nogal vrij dik opliggen. Iets té dik zelfs naar mijn mening. Ik denk persoonlijk dan ook dat GV zich eerder probeert voor te doen als een VB'er dan dat hij er effectief één is.
http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=89
Oud 15 oktober 2008, 11:07   #32
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Jij woont precies nog in Utopia?
Jij lijkt me nochtans ook niet het type om je in je eigen huis de les te laten spellen door vreemden...
Oud 15 oktober 2008, 13:36   #33
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik dank u voor de duidelijke vraag, en hoop er een even duidelijk antwoord op te kunnen geven.

In 'onze' cultuur is er meer begrip voor en een grotere aanvaarding van homoseksuelen gekomen, en dat vind ik persoonlijk een zeer goede zaak. Homoseksuelen hoeven zich wat mij betreft dus allerminst te schamen voor hun geaardheid en zijn net zo vrij als ik dat zelf ook ben om hun leven binnen het kader van de bestaande wetgeving naar eigen goeddunken te leiden. Ze mogen, net als ik zelf trouwens, er eveneens naar streven de wetgeving volgens hun inzichten te veranderen, zolang ze daarbij de regels van het spel respecteren.

In 'onze' cultuur is er (gelukkig) ook plaats voor 'andersgelovigen' die respect kunnen opbrengen voor de bestaande wetgeving. Eenieder die zich aan de regels van het spel kan en wil houden heeft dus het recht zijn leven naar eigen goeddunken te leiden, en ja, ook te streven naar eventuele aanpassing van de wetgeving (op voorwaarde dus dat dat streven gebeurt op een voor 'onze' samenleving aanvaardbare, voorlopig dus nog steeds 'democratische' manier).

Als 'vaststaande principes' het iemand werkelijk onmogelijk maken behoorlijk te functioneren binnen 'onze' samenleving, dan lijkt het me logisch dat die iemand (vrijwillig of zo nodig gedwongen) elders gaat zoeken. Ik zie niet in wat daar 'islamofoob' of 'fascistisch' aan zou zijn, maar misschien kan u mij wel van dat idee afhelpen. Ik zou zeggen: weest welkom.

Ik zou het overigens best wel OK vinden, mocht 'onze' samenleving een ernstige inspanning doen om de 'principiëlen' te helpen bij het vinden van een voor hen 'ideale' samenleving, al was het maar door het ter beschikking stellen van duidelijke informatie (desnoods via GPS ),

vriendelijke groet,

djimi

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2008, 13:43   #34
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Trouwens in Vlaanderen worden holebi's beter aanvaard dan in Wallonië.
Oud 15 oktober 2008, 17:02   #35
Kritische Theorie
Gouverneur

Kritische Theorie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dit was niet het enige lesbische koppels dat door allochtonen uit hun huis worden gepest. Ik meen dat op Netwerk vorige week een reportage over een ander lesbisch koppel werd getoond, waarbij regelmatig de ruiten werden ingegooid en intimidaties gebeurden. ook zij zijn gaan vluchten uit hun buurt.

Wat me stoort is dat dit als fait divers wordt opgenomen, (het gebeurt hoe langer hoe meer dat allochtonen de schaars overgebleven autochtonen uit de buurt wegpesten) terwijl in zulke gevallen de overheid het vertikt om de pesters op te pakken en uit te wijzen.
Duale sluiting is geen fait divers. Het is de topic starter die er een fait divers van maakt.

Kritische Theorie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2008, 19:01   #36
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dit gebeurt vrij vaak...drie straten verder woonde een lesbisch koppel.Toen de Turkse huisbaas dit doorhad werden ze opgezegd met de verklaring dat hij niemand onder zijn dak kon laten wonen die zondigde tegen de koran.

De Antwerpse homowereld loopt vol moslims uit andere steden die hier hun dubbelleven leiden.Sommigen zijn noodgedwongen getrouwd binnen een gearrangeerd huwelijk.
Hun geaardheid is zo taboe dat 'uit de kast komen' geen optie is omdat ze dan dreigen verstoten te worden.
Niemand maakt zich hier druk over.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2008, 20:28   #37
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dit gebeurt vrij vaak...drie straten verder woonde een lesbisch koppel.Toen de Turkse huisbaas dit doorhad werden ze opgezegd met de verklaring dat hij niemand onder zijn dak kon laten wonen die zondigde tegen de koran.

De Antwerpse homowereld loopt vol moslims uit andere steden die hier hun dubbelleven leiden.Sommigen zijn noodgedwongen getrouwd binnen een gearrangeerd huwelijk.
Hun geaardheid is zo taboe dat 'uit de kast komen' geen optie is omdat ze dan dreigen verstoten te worden.
Niemand maakt zich hier druk over.
dit zijn duidelijk afvallige moslims die een grotere straf wacht dan de ongelovigen
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2008, 21:09   #38
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kritische Theorie Bekijk bericht
In deze topic is men verontwaardigd over een bepaalde subgroep. Wanneer dat blijkt dat niet enkel deze bepaalde subgroep aan duale sluiting doet, dient de topic dus te handelen dat duale sluiting een onrechtvaardig fenomeen is. Indien men dit niet doet, dan doet men zelf aan uitsluiting, en was dat nu niet net datgene dat bepaalde subgroepen verweten werd?
Die allochtonen zijn hier te gast, die zouden zich met niks moeten moeien, en zeker niet beginnen mensen uit te sluiten, zélfs als er mensen van bij ons zijn die dat ook doen. Zo zit dat inéén. Uw theorie bewijst enkel dat u begrepen hebt hoe de menselijke geest inéén zit, maar dat is dan ook alles. "Zij mogen dat, want hier zijn er ook die dat doen" is een super-foute reactie . En in dit geval klopt het trouwens niet : ik heb nog nooit meegemaakt dat een koppel homos/lesbos door mensen van bij ons, door een hele wijk, beschimpt, met yoghourt overgoten, bedreigd en op andere manieren gemolesteerd werd, net zolang tot ze op de vlucht sloegen, en verhuisden...Nooit ! D�*t zijn typische moslim-manieren, en dat kan niet door de beugel.
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2008, 21:10   #39
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Het ging over 'akkoord gaan met ...', niet 'tegenhouden van ...'.

Ik zal het maar eenvoudig houden:

ik val nog liever dood dan mee te huilen met de anti-homo-meute.

Dat ik zelf een duidelijk heteroseksuele voorkeur heb, zal daar niets aan veranderen.

Zo goed?
Da's braaf van u , jong Doe maar rustig verder...de moslims zullen ook wel voortdoen...
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2008, 08:07   #40
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Oorspronkelijk geplaatst door alice
Citaat:
Dit gebeurt vrij vaak...drie straten verder woonde een lesbisch koppel.Toen de Turkse huisbaas dit doorhad werden ze opgezegd met de verklaring dat hij niemand onder zijn dak kon laten wonen die zondigde tegen de koran
Hebben die vrouwen dan geen klacht neergelegd bij CGKR? Want als die turk zich mag baseren op zijn boekske om de AD wetten te overtreden, dan mag ik mijzelf OOK baseren om mijn "boekse" (het wordt doorgeseind op eenvoudig verzoek) om Turkse huurders uit mijn appartement te weren.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be