Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 17 oktober 2008, 15:20   #21
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
even off topic:

zo in de buurt van het kerkhof wonen leek me toch ook niet zo gezond in de tijd dat men zelf zijn putwater oppompte......
Begraven verbieden dan maar?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2008, 15:24   #22
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Ik vind dat een vreemde redenering. Plastiek is bvb ook organisch materiaal, toch zou ik de verbranding van plastiek niet direct als milieuneutraal beschouwen.
Plastiek is voornamelijk gefabriceerd uit aardolie. Het CO2 dat daarbij vrijkomt, voegt 'extra' CO2 aan de atmosfeer toe, dwz. CO2 dat miljoenen jaren geleden in de aarde werd gestopt. Bovendien zitten er in plastiek vaak ook nog delen giftig materiaal (cadmium?), meer dan in lijken.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2008, 15:24   #23
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het gaat niet over mijn wens filo.

Maar als ik geen takskes mag opstoken in mijn tuin, dan zie ik niet in waarom jij je schoonmoeder wèl zou mogen opstoken.
Omdat je die takjes moet meegeven met de voorziene ophaling voor tuin- en keukenafval. Je schoonmoeder niet.

Laatst gewijzigd door filosoof : 17 oktober 2008 om 15:24.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2008, 15:32   #24
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

In plaats van het gebruik van non-renewable aardgas in een crematorium gebruiken Hindus renewable brandstof: hout.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2008, 19:05   #25
Gargamel
Banneling

Standaard

Overbuur is een koppensneller van oorsprong,die wil nu ook dat sommige koppen gekookt worden
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2008, 19:43   #26
wild cannibal
Banneling

Standaard

Citaat:
De regels voor begraving werden een paar jaar geleden nog aangepast om zo tegemoet te komen aan de muzelmaanse eisen voor begraving (kist niet meer nodig, aparte stukken zodat ze richting Mekka konden liggen, mogelijkheid tot eeuwigdurend grafgebruik etc...).

Maar - en waarom zouden ze niet - nu willen Hindoes in Engeland ook dat hùn standaard manier van crematie (crematie in open lucht) OOK moet worden toegestaan.

Over het algemeen eisen de Hindu's weinig van de maatschappij. Hun geloof is nogal flexibel zodat er weinig accomodatie wordt gevraagd.
Maar nu blijkt dat er vele sektes zijn die het cremeren in een gesloten ruimte niet willen. Er zou schade aan de ziel worden aangericht. Alleen cremeren in de open lucht is de juiste manier.
Een 'spiritual healer' heeft de zaak nu aangekaart bij het Hoge Gerechtshof.

http://www.independent.co.uk/news/uk...es-960259.html
Citaat:

Ik ben benieuwd of de Groenen en de andere linkiewinkies nu in de gordijnen klimmen vanwege milieuvervuiling en CO2 uitstoot.

't is maar: een hoopje takken in de tuin opfikken mag ook niet meer toch? Laat staan dat je er je schoonmoeder gaat opgooien.

Afwachten dus.
Je moet andermans gebruiken respecteren, hé ! Nu is het enkel nog wachten op de eisen van de Tibetanen: als daar iemand sterft, moet het meest nabije familielid het lijk naar een verlaten plek in de bergen brengen, en in stukken en brokken hakken. De gieren doen de rest.
Tibetaanse inwoners van Vlaanderen die hun overledenen tot in de Ardense " bergen " vervoeren ? Zullen de raven volstaan voor het verorberen van de lijken, of moet Groen! nu ook nog gieren invoeren vanuit de Himalaya ?
wild cannibal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2008, 20:05   #27
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De regels voor begraving werden een paar jaar geleden nog aangepast om zo tegemoet te komen aan de muzelmaanse eisen voor begraving (kist niet meer nodig, aparte stukken zodat ze richting Mekka konden liggen, mogelijkheid tot eeuwigdurend grafgebruik etc...).

Maar - en waarom zouden ze niet - nu willen Hindoes in Engeland ook dat hùn standaard manier van crematie (crematie in open lucht) OOK moet worden toegestaan.

Over het algemeen eisen de Hindu's weinig van de maatschappij. Hun geloof is nogal flexibel zodat er weinig accomodatie wordt gevraagd.
Maar nu blijkt dat er vele sektes zijn die het cremeren in een gesloten ruimte niet willen. Er zou schade aan de ziel worden aangericht. Alleen cremeren in de open lucht is de juiste manier.
Een 'spiritual healer' heeft de zaak nu aangekaart bij het Hoge Gerechtshof.

http://www.independent.co.uk/news/uk...es-960259.html
Citaat:

Ik ben benieuwd of de Groenen en de andere linkiewinkies nu in de gordijnen klimmen vanwege milieuvervuiling en CO2 uitstoot.

't is maar: een hoopje takken in de tuin opfikken mag ook niet meer toch? Laat staan dat je er je schoonmoeder gaat opgooien.

Afwachten dus.
Mhhh voor mijn part mogen ze iedereen op elke manier, die de overledene of nabestaanden wenst, begraven zolang het maar geen risico's voor anderen of voor de volksgezondheid inhoudt.
Deze methode komt dus niet in aanmerking

Bij openluchtverbrandingen kan dat miss wel een probleem zijn voor luchtvervuiling en oppervlaktewatervervuiling. Maar zolang daar geen onderzoek naar is gedaan kan men daar moeilijk iets over zeggen.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2008, 21:35   #28
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wild cannibal Bekijk bericht
Je moet andermans gebruiken respecteren, hé ! Nu is het enkel nog wachten op de eisen van de Tibetanen: als daar iemand sterft, moet het meest nabije familielid het lijk naar een verlaten plek in de bergen brengen, en in stukken en brokken hakken. De gieren doen de rest.
Tibetaanse inwoners van Vlaanderen die hun overledenen tot in de Ardense " bergen " vervoeren ? Zullen de raven volstaan voor het verorberen van de lijken, of moet Groen! nu ook nog gieren invoeren vanuit de Himalaya ?
zouden daarmee die Spaanse Gieren hier al niet gelokt zijn? Wanneer was dat? verleden jaar toch hé?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2008, 21:40   #29
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Mhhh voor mijn part mogen ze iedereen op elke manier, die de overledene of nabestaanden wenst, begraven zolang het maar geen risico's voor anderen of voor de volksgezondheid inhoudt.
Deze methode komt dus niet in aanmerking

Bij openluchtverbrandingen kan dat miss wel een probleem zijn voor luchtvervuiling en oppervlaktewatervervuiling. Maar zolang daar geen onderzoek naar is gedaan kan men daar moeilijk iets over zeggen.
Het GING hem over openluchtverbrandingen via een stapeltje hout gevallen engel (of moet ik S(a)tanneke zeggen?)
En ik heb zo'n flauw vermoeden dat er toch wel al onderzoek is gebeurd naar het verschil in uitstoot en luchtvervuiling in geval een lijk op een stapeltje hout in openlucht wordt verbrand, dan in geval een lijk in een speciaal daartoe ontworpen zeer hete oven met de aangepaste schouwen wordt verbrand.

Het punt van die engelse hindoes ging hem er net over dat indien je in een oven wordt verbrand, je geest niet open en vrij naar buiten kan, zodat die kan reïncarneren.
Ik veronderstel dat we binnenkort de crematie-ovens naar het concept van de pyramides zullen moeten bouwen met de nodige luchtschachten om de geesten van de gecremeerden naar Sirius te laten ontsnappen .

En dan hebben we inderdaad nog de andere culturen (de heilige begraafplaatsen van de indianen, de zoroasters die hun lijken op torens moeten gaan leggen om te rotten (lijkt alvast op mekaar), de inuits.... (iemand énig idee? dat is precies een zéér goed bewaard geheim ginds in dat vriesgedoe... zouden ze? - honger enzo?).

Heel dat monotheistisch woestijngedoe (waarbij het doodnormaal was dat men de overledenen in de superdroge woestijngrond begroef (wat men nog doet met de vrouwen in Saoudi trouwens, die krijgen ook geen steentje, niks, gewoon floeps het zand in) maar hier in onze streken was dat nu ook niet bepaald dé juiste gezonde manier denk ik, gezien de vervuiling van het grondwater lijken me die begraafheuvels die ze vroeger hadden een pak INTELLIGENTER!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 22 oktober 2008 om 21:45.
Oud 22 oktober 2008, 23:05   #30
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het GING hem over openluchtverbrandingen via een stapeltje hout gevallen engel (of moet ik S(a)tanneke zeggen?)
En ik heb zo'n flauw vermoeden dat er toch wel al onderzoek is gebeurd naar het verschil in uitstoot en luchtvervuiling in geval een lijk op een stapeltje hout in openlucht wordt verbrand, dan in geval een lijk in een speciaal daartoe ontworpen zeer hete oven met de aangepaste schouwen wordt verbrand.

Het punt van die engelse hindoes ging hem er net over dat indien je in een oven wordt verbrand, je geest niet open en vrij naar buiten kan, zodat die kan reïncarneren.
Ik veronderstel dat we binnenkort de crematie-ovens naar het concept van de pyramides zullen moeten bouwen met de nodige luchtschachten om de geesten van de gecremeerden naar Sirius te laten ontsnappen .

En dan hebben we inderdaad nog de andere culturen (de heilige begraafplaatsen van de indianen, de zoroasters die hun lijken op torens moeten gaan leggen om te rotten (lijkt alvast op mekaar), de inuits.... (iemand énig idee? dat is precies een zéér goed bewaard geheim ginds in dat vriesgedoe... zouden ze? - honger enzo?).

Heel dat monotheistisch woestijngedoe (waarbij het doodnormaal was dat men de overledenen in de superdroge woestijngrond begroef (wat men nog doet met de vrouwen in Saoudi trouwens, die krijgen ook geen steentje, niks, gewoon floeps het zand in) maar hier in onze streken was dat nu ook niet bepaald dé juiste gezonde manier denk ik, gezien de vervuiling van het grondwater lijken me die begraafheuvels die ze vroeger hadden een pak INTELLIGENTER!
Bij verbranding in open lucht is er idd een lagere verbrandingstemperatuur waardoor complexe moleculen zoals zwavel, fosforverbindingen en koolwaterstoffen niet afgebroken worden. De mate waarin dit gebeurt en de schadelijkheid hiervan moet onderzocht worden.
Indien het onderzoek negatief is moeten de hindoe's naar een alternatief zoeken. Een klein deurtje van de oven laten open staan ofzo.................

Ps: Een Tumulus had geen hygiënische reden hoor. Grondwatervervuiling is daar net hetzelfde als bij gewoon in de grond stoppen. Lijken worden namelijk vloeibaar na een tijd. Het meest hygienische blijft nog steeds verbranding waarbij in een oven de beste is.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Oud 22 oktober 2008, 23:27   #31
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

het verheugt met dat S(a)tanneke verdomd zijn professionele kennis eens eindelijk tentoonspreidt.

over die tumulus weet ik het niet zo goed hoor: volgens mij worden de schadelijke stoffen langzamer doorgesijpeld tot op het waterniveau. Net zoals in een oven met schouw de schadelijke stoffen ook hogerop worden geloosd, met meer verspreiding als gevolg.

Maar ik ga gewoon de Schelde laten bevuilen, tenzij ze me in een eeuwigdurende tumulus willen duwen ... maar dat mogen wij niet hé? daarvoor moet je hindu, muslim, brahmaan, of weetikveel zijn zeker?
Kan je je trouwens laten bekeren na je dood om de juiste begraving cultureel te mogen afdwingen?

allemaal interessante vragen toch?

En dat ze niet afkomen dat ik niet op z'n brahamanaistisch mag begraven worden omdat ik tijdens mijn leven atheist was hé! het gaat over het EEUWIGDURENDE leven toch hé?

gatver, ik had filosofie moeten studeren! Ik had ze nogal eens kunnen bezighouden.

----------------

ff editen: mijn materialistische aard komt boven.
Zouden er prijsverschillen zijn per "religie"? Kan men zich dan "per goedkoopste religie" laten verdwijnen?

Laatst gewijzigd door circe : 22 oktober 2008 om 23:29.
Oud 24 oktober 2008, 14:18   #32
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Het Hindoeïsme is met zijn kastesnysteem bijzonder intolerant tov mensen die tot de laagste kaste behoren.
Ik vrees dat ook deze godsdient zich niet aan onze waarde en normen kan aanpassen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hindoe%C3%AFsme
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 17:59   #33
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het gaat niet over mijn wens filo.

Maar als ik geen takskes mag opstoken in mijn tuin, dan zie ik niet in waarom jij je schoonmoeder wèl zou mogen opstoken.

Tja, das 't ergste wat er kan gebeuren als ze je schoonmoeder opsteken. Alst maar nie tegen mij is...
Oud 24 oktober 2008, 19:55   #34
Gargamel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Omdat je die takjes moet meegeven met de voorziene ophaling voor tuin- en keukenafval. Je schoonmoeder niet.

De dag zal wel nog komen dat ze schoonmoeders van filosofen ophalen als schroot,terecht trouwens.
Oud 24 oktober 2008, 21:10   #35
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
De dag zal wel nog komen dat ze schoonmoeders van filosofen ophalen als schroot,terecht trouwens.

is dat die fameuze recyclage van "hoofd"doeken????
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 22:27   #36
Gargamel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht

is dat die fameuze recyclage van "hoofd"doeken????

Onder die doek valt er niet veel meer te recycleren,snor misschien
Oud 25 oktober 2008, 13:32   #37
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Bring out your dead

Oud 4 november 2008, 14:15   #38
Heiden
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
mogelijkheid tot eeuwigdurend grafgebruik
Meen je dat echt? Komaan, dat zou toch erg zijn! En de niet-moslims mogen dat natuurlijk niet? Ik dacht dat de lichamen van de christenen ook intact moesten blijven voor de wederopstanding? (jaja, ik weet dat die vergaan, maar ik bedoel dus dat ze ook een eeuwig graf nodig hebben.) En ik persoonlijk zal er tegen opzien als het graf van mijn grootouders binnen de zoveel jaar plaats moet maken voor een ander. (al zie ik er de noodzaak wel van in hoor). Gelukkig bestaat er crematie!

Mja, die Hindoes toch. En wat als straks de Parsi ook hun manier van begraven willen? Die werpen hun doden voor de vogels. Mja, de kraaien en mussen zullen er blij mee zijn.
Heiden is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2008, 15:26   #39
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

"En wat als straks de Parsi ook hun manier van begraven willen? Die werpen hun doden voor de vogels. Mja, de kraaien en mussen zullen er blij mee zijn."

De Parsi zijn geen arme groep. Die transporteren hun doden naar het thuisland waar ze volgens de juiste rites verzorgd worden.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2008, 15:40   #40
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

mmm...
hindoeïsme...
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be