![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() 90 % van de zelfstandigen is integer en eerlijk, net zoals 90 % van de ambtenaren niet lui is of verzuurd. Het is die minderheid die het hem altijd verkorft voor de grote massa, zeker in de perceptie naar die beroepsgroepen toe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel dames die werkloos zijn en ’s nachts een aardige stuiver bijverdienen. Of koppels waarvan de werkloze ingeschreven is en de partner ergens anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wordt berekend op het loon van 2 jaar terug. Zolang kan hij die hoge huur niet betalen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
berekend worden op het loon van vorige maand? Flexibel moet men zijn!
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het toekennen van een sociale woning gebeurt op basis van
- laaste drie loonfiches -laatste aanslag belastingen ( inkomen jaar daarvoor dus in werkelijkheid inkomen twee jaar geleden) - gezinssamenstelling - bewijs het Nederlands te beheersen Dus is het helemaal niet zo dat iedereen maar een sociale woning krijgt. Zelf vind ik niet dat werkenden voorrang mogen krijgen, wel mogen de inkomensvoorwaarden wat ruimer zijn. Maar het valt me wel op dat het merendeel in een sociale woning niet werkt! Ik ben dus wel voor betere sociale mix maar niet door uitsluiting van mensen met een vervangingsinkomen. Er zouden gewoon meer sociale woningen moeten zijn met gezonde mix, bovendien is het al evenmin zo dat je na vijf jaar automatisch aangeboden krijgt te kopen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ah zo, ik wist niet dat mijn bakker Jan, allochtone roots had.
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ja, wat maakt het verschil uit. Ze publiceren gewoonweg allemaal dezelfde persberichten, hun overgemaakt door de pr's van de verschillende belangengroepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar terzake. De loonfiches en het aanslagbiljet, komen die tussen in de volgorde van toewijzing van een woning (of nog erger, verhogen die iemands kans als er geen loon of geen belastingen zijn), of dienen die enkel om de huur te kunnen berekenen. En als er geen loonfiches... zijn, wat dan ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik vind dit op zich een goed initiatief omdat dit 2 problemen in eens aanpakt. Aan de ene kant komt er dus een sociale mix in de wijken wat er voor zorgt dat er dus minder "probleemgevallen" samen zitten en dat trekt ook gewoon minder problemen aan. Hoewel niet alle studies akkoord zijn over het feit of dit wel werkt...
Het ander probleem dat hier mee opgelost is, is de inkomsten van de huisvestingmaatschappijen. Deze hebben het moeilijk om rond te komen als alle huurders zeer lage lonen heeft. Als je enkele gezinnen hebt die meer bijdragen dan kun je meer bijbouwen omdat er meer geld is...zo simpel zal het wel niet zijn, maar het lijkt mij wel dat de huisvestingsmaatschappijen meer ademruimte krijgen...
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Ach, je moet als middenklasse-gezin of hoger goed gek zijn, om in zo'n wijken te gaan wonen. Leuk als je graag het voorwerp van pesterijen en erger wil zijn, leuk als je graag je kinderen ziet opgroeien in een slechte buurt, maar ik weet me wel iets beter te vinden (laat staan dat ik voor eenzelfde woonst dan nog eens meer voor zou gaan betalen, dan de probleemgevallen iets verderop).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De buren hier zijn mensen die hun kinderen dag en nacht op straat laten lopen, kinderen die van school komen waarvan de ouders niet thuis zijn, de meesten zijn steuntrekkers, de politie staat hier wekelijks voor burenruzies of mishandeling, frietkotmensen enz. Ik probeer mijn vriendin er van te overtuigen hier te verhuizen, maar het tegenargument is dat ze voor een huis met 5 slaapkamers maar 240€ huur betaald. Wij hebben nog 4 kinderen thuis en bij mij is geen plaats genoeg. De jongste is 3 en die wil steeds maar op straat gaan spelen, als ik haar zeg dat ze een princes is en geen straatkindje, antwoord ze steenvast:" ik ben wel een straatkindje" De kinderen van buiten de wijk mogen van hun ouders niet omgaan met kinderen van de wijk enz. Door omstandigheden woont mijn vriendin hier nu ongeveer een jaar, en is het hier eigenlijk kotsbeu, het is haar stijl niet, ze woonde hiervoor op een kasteelvilla. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Vreemdeling
|
![]() Ik vind het allesbehalve discriminatie, en de logica zelve. Net zoals dat grootverdieners meer belastingen moeten betalen. Dat is inderdaad het principe van de solidariteit waarop onze wereld gebouwd is. Ook het feit dat men een bredere mix van verschillende mensen probeert te creëren is positief. Aan al diegenen die hier nu zitten te klagen over het feit dat junkies zomaar een sociale woning in de schoot geworpen krijgen, het idee dat de overheid aanbrengt heeft juist het omgekeerde effect he. Het bevoordeeld die groep mensen die iets minder sociaal geval zijn als diegene waar jullie het over hebben...
Moest er trouwens nog iemand twjfelen aan de noodzaak van het bestaan van zo'n systeem dan heb ik nog het volgende te zeggen: Wanneer men dit zou laten wegvallen creëert men zo'n brede, arme onderlaag die op een gegeven moment ELK perspectief verliest op een mooiere toekomst en die dus op een gegeven moment ook niets meer te verliezen heeft. Hierdoor verliest een land zijn volledige stabiliteit en veiligheid. Mensen die nu al zagen op de criminaliteitscijfers bij de onderlaag, wil ik nog wel eens horen wanneer al deze mensen zover gemarginaliseerd worden dat ze gewoon niet meer deelnemen aan de samenleving. Bovendien heb ik vragen bij het feit of zo'n uiterst arme onderlaag ook de economische groei niet nadeling beïnvloedt, maar daar heb ik te weinig kennis van zaken rond. Misschien dat iemand mij hier een antwoord op kan geven. Het moet echter wel duidelijk zijn dat ik pleit voor een consequent activatie beleid, strengere controles etc.... Ik hoop op een verdere constructieve discussie.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vraag is alleen maar, wat de overheid met de huisvesting van de echte sociale gevallen van plan is, degenen die normaal in de sociale woningen terecht komen. Tentenkampen oprichten ? Of nieuwe sociale woningen bouwen ?
Ofwel doet men aan volksverlakkerij, ofwel staan ons (en niet in het minst de minderbedeelden) nog leuke tijden te wachten. |
![]() |
![]() |