Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 oktober 2008, 08:25   #21
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

De ganse Fortisgeschiedenis doet mij onweerstaanbaar aan de gescheidenis van de tweede wereldoorlog denken.

Fortis doet een vijandig bod op ABN-Amro.

Lees: Het belgische kroonjuweel met hun fransdolle hautefinance-fuhrers (asmogendheden Brussel-Frankrijk) doen met hun gemechaniseerde tankformaties een blitzkrieg op de kroonjuwelen van Nederland (geallieerden).

Initieel heeft Nederland nauwelijks defensie en slaagt Brussel erin om zijn troepen te ontplooien.
Dan pas komen de zwakke punten en de overmoed van Brussel aan het licht.

Handig weet Nederland tijd te winnen en alles op een rijtje te zetten.
Amerika komt in aktie en via de kredietkrisis komt de kapitaalzwakte van Fortis spectaculair aan het licht.
Fortis loopt zich vast in een loopgravenoorlog van geschonden vertrouwen.

Daarop steken de ABN'ers en hun politici hun hoofden samen en leggen ze de stafkaarten op tafel om een gebundelede strategie uit te werken.
Ze zijn uiteraard goed op de hoogte van de historische zwakte van Brusselse politici én bijgevolg van de vermolmde fundamenten van de verwende (en bijgevolg nooit gezelfreguleerde) franskiljonse haute finance.

De Nederlandse geallieerden wachten dus geduldig tot Fortis zich te pletter rijdt en smekend om een zoveelste kapiataalsverhoging ten onder dreigt te gaan in de huizencrisisveroorzaakte wereldbrand.
Op dat ogenblik breekt uur X aan waarbij de zwakheid van de Brusselse constructie ten volle kan worden uitgespeeld.
De politici in Nederland leggen net genoeg geld op tafel om én ABN-Amro én de Nederlands tak van Fortis volledig terug te nemen, laten Brussel zitten met hun vermolmde en doodzieke deel én laten het niet na om hun activiteiten daarenboven te beschermen tegen de werledcrisis.

Dat ze een dag na deze operatie ervoor zorgen dat de doodzieke troepen van Brussel de genadestoot krijgen door een met militaire precisie geplande verklaring van Bos is het orgelpunt in de afstraffing van de Brusselse hubris.

Het enige wat Brussel overblijft is het vervallen in zijn oude valse gewoonten.
"Roep onze pers samen en leg de oorzaak van deze nederlaag bij iemand anders."

Laatst gewijzigd door Fieseler : 17 oktober 2008 om 08:26.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2008, 08:28   #22
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ah ja?

Dan kunt u mij ongetwijfeld een hele lijst voorbeelden geven van

1. toplonen voor niet-topmanagers

en

2. topmanagers zonder toploon.

Dank bij voorbaat,

djimi
Ik hoef helemaal geen voorbeeld te geven, ik had het misschien beter anders gesteld:
"Het is enkel UW veronderstelling dat toplonen en topmanagers gekoppeld zijn"
Maar om een topmanager zonder toploon te geven en die volgens de balans z'n bedrijf ferme winst laat maken verwijs ik je naar Steve Jobs. Maar zoals ik al eerder zei, laat het proces het maar uitmaken of er vormfouten of andere onregelmatigheden zijn gebeurd hé

Laatst gewijzigd door Bierke : 17 oktober 2008 om 08:28.
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2008, 14:12   #23
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Uitdieping van de Schelde, de IJzeren Rijn, Fortis, ... dankuwel Nederland. En te zeggen dat ik vroeger ook wel eens edele gedachten over de Lage Landen koesterde. Kazenneukers.
De Belgen zijn in 178 jaar nog niets veranderd.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2008, 15:30   #24
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht
De Belgen zijn in 178 jaar nog niets veranderd.
Ik ben geen belg.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2008, 05:22   #25
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Opgelet er bestaat wel wetgeving voor bestuurlijke verantwoordelijkheid, een maatschappij naar de vernieling rijden is dus niet speciaal uw verantwoordelijkheid nemen.

De applicatie is naar het faillissement toe van een vennootschap. Hier is een bijna faillissement door de overheid voorkomen... had de overheid niets gedaan dan zat 1/3 van de benelux met een geblokkeerde rekening..
'Top Fortis negeerde subprimedocument'

De top van Fortis heeft vorig jaar een document over de impact van de subprimecrisis in de VS op de bank-verzekeraar genegeerd om de kapitaalverhoging voor de overname van ABN AMRO te doen slagen. Dat bericht de Brusselse krant Le Soir, die het document kon bemachtigen, woensdag.
(tijd) - Veel informatie over het document geeft Le Soir dinsdagavond op zijn website niet in een aankondiging over het nieuws van woensdag. De krant zegt wel de bewijzen in handen te hebben van het feit dat Fortis vorig jaar bewust zijn reële blootstelling aan de Amerikaanse hypotheekmarkt heeft verdoezeld en geminimaliseerd. Merkwaardig is dat Le Soir schrijft dat het die bewijzen kon verzamelen 'met de instemming van het topmanagement' van Fortis.
Het*document dateert van ruim drie weken voor de start van de grootscheepse kapitaalverhoging ter financiering van de overname van ABN AMRO, op 21 september 2007.*De leiding van de groep negeerde het stuk dat als titel 'US subprime update' draagt.*Meer nog, Fortis stuurde zelfs*meer geruststellende signalen de wereld in.
Le Soir schrijft niet of het om een intern document gaat en, zo ja, wie het geschreven heeft. Maar de kans dat het geen intern stuk is, moet klein worden geacht.
Bert Broens
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be