![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Menace to society
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
|
![]() In welke naam dan?
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() IMO behoort dat tot de bevoegdheid van de Officier van Justitie en de rechters, niet van de burgemeester. Hopelijk gaan die die boefjes hard aanpakken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Parlementslid
|
![]() Nee hoor, het straffen is gewoon leuk omdat het onze wraakgevoelens en frustraties even kan lenigen. Niks mis mee, toch niet als de schuld van die 2 gerontofiele sicko's vaststaat.
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk en ben er zeker van; alle dagen meerdere keren.
Maar u denkt natuurlijk dat alleen maar de gevallen van de krant bezig zijn nietwaar? Zal u eens een geheimpje vertellen, de dieven-karren zitten alle dagen stampvol op weg naar justitie paleizen om veroordelingen te gaan halen. Dat zijn die donkergroene mercedes camionetten met geblindeerde ruiten opzij.
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() als ik 'zwaar' zeg heb ik niet direct een type van straf voor ogen. Wat ik wil zeggen is dat het vergrijp 'zeer ernstig' moet genomen worden, veel ernstiger dan de inbraak bijvoorbeeld. Voor dat je zo iemand terug in de maatschappij plaatst moet je een hoge mate van zekerheid hebben dat je de maatschappij hier niet mee in gevaar brengt, 'jeugdige' of niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus dat terug in de maatschappij komen, is een beetje een cliché waar nog steeds geen ex gedetineerde mee in zijn oorspronkelijke waarde is hersteld. Dus tenzij je er iets in waarde kunt tegenover stellen voor een ex detineerde, begin er dan ook niet over.
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is niet dat ik voor straffeloosheid pleit, dat zou alleen maar slechter worden natuurlijk.
Maar dat men eens een beetje normaal doet over straffen en vooral ook eens wat er na een straf nog voorhanden is. Van het eerste steeds teveel en van het tweede gewoon niets.
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat bedoel je trouwens met het 'in zijn oorspronkelijke waarde herstellen' van de ex-gedetineerde? Een zeker stigma zal de ex-gedetineerde dikwijls met zich meedragen. Daar is moeilijk onderuit te komen. Denk eens aan wat die verkrachte mevrouw voor de rest van haar leven moet meedragen. Zij heeft daar niet zelf voor gekozen. De misdadiger wel. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 22 oktober 2008 om 20:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaar hun rijkelijk uitgewerkte tattoo's nadien om dat te camoufleren. Dat was en is dus stigma. Hier hebben we geen tattoo, t' is te zeggen geen zichtbare. Of t' is te zeggen geen publiek zichtbare. Want je hebt je strafblad en dat gaat overal mee. Je kan geen werk meer krijgen aan stad of staat, gouvernement of parastataal of noem maar op. Je kan politiek geen kant meer op. Je kan zelfs bij een privé bedrijf nauwelijks nog aan werk geraken. Dat alles niet gedurende een proeftijd na je straf, maar dit levenslang. Dus in welke mate kan men zich opnieuw her-integreren op die manier? Een ex gedetineerde is hier net als de jakuza destijds evengoed gestigmatiseerd.
![]() |