Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Wie zou jouw stem krijgen?
Obama 68 69,39%
McCain 30 30,61%
Aantal stemmers: 98. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 25 oktober 2008, 13:07   #21
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kan iemand van het "Obama-kamp" ons zeggen WAAROM ze eigenlijk voor hem zouden kiezen?
Omdat een oorlog in Iran onwenselijk is & Mccain eerder geneigd is daar een oorlog te beginnen dan Obama?

'k weet niet, maar dat is voor mij het belangrijkste punt om zeker niet voor mccain te kiezen.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 13:08   #22
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

McCain for president.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 13:08   #23
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is daar schijnheilig aan? Als ik als ouder mijn kinderen een christelijke opvoeding geef, en uiteindelijk blijkt dat een ervan een andere richting uitgaat, dan hoef ik mijn principes niet in te slikken. Daar is niets "schijnheiligs" aan. Daarenboven geloven we als christenen dat vergeving mogelijk is na een misstap. Ik zie dan ook niet wat het probleem is.
Als die dochter morgen een moord pleegd is dat voor u dan ook nog ok,nooit de schuld van de ouders,maar wel abortus,euthanasie,ect
Onzin gast,zij heeft haar dochter niet goed opgevoed,en deze dame moet mede leiding geven over één der grootste natie's ter Wereld,schande ja

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 25 oktober 2008 om 13:09.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 13:09   #24
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alleen lezen we niet naar het waarom van de keuze. Ik kies voor McCain, maar eigenlijk meer voor Palin. Haar ethische programmapunten acht ik heel belangrijk.
Idem.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 13:10   #25
Jedd
Banneling

Standaard

Citaat:
Alleen lezen we niet naar het waarom van de keuze. Ik kies voor McCain, maar eigenlijk meer voor Palin. Haar ethische programmapunten acht ik heel belangrijk.
Citaat:
Kan iemand van het "Obama-kamp" ons zeggen WAAROM ze eigenlijk voor hem zouden kiezen?
geef eens een reden om McCain te stemmen ?

Aangezien McCain tot 100% van zijn reclamespots 'negatief' zijn en uit niet meer bestaan dan het zwartmaken (haha) van de tegenstander, lijkt hij zelf ook niet te weten waarom mensen op hem zouden moeten stemmen, anders zou hij wel een programma proberen aan de man brengen ...
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 13:12   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als die dochter morgen een moord pleegd is dat voor u dan ook nog ok,nooit de schuld van de ouders,maar wel abortus,euthanasie,ect
Onzin gast,zij heeft haar dochter niet goed opgevoed,en deze dame moet mede leiding geven over één der groostste natie's ter Wereld,schande ja
Grappig hoe iemand die de mensen noch hun situatie persoonlijk kent, wel het recht zich meent te mogen en kunnen toe-eigenen om over hun persoonlijk leven te oordelen. Ik heb als onderwijzer al genoeg goedmenende en gewetensvolle ouders gezien die hun kinderen een goede opvoeding hebben gegeven, maar waar het kind, door andere invloeden, een heel andere weg gaat. Die ouders valt niets te verwijten.

Neen, als morgen mijn zoon of dochter een moord pleeg, ben ik niet verantwoordelijk voor hun daden. De schuld verlegt zich niet naar een eerdere generatie. Of denkt u dat we Dutroux' vader of moeder aansprakelijk moeten stellen voor Dutroux' gruweldaden?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 13:12   #27
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht
Jan heeft aangegeven dat hij voor de ethische programma punten van Palin kiest. Dat lijkt me vrij duidelijk.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 13:13   #28
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Aangezien McCain tot 100% van zijn reclamespots 'negatief' zijn en uit niet meer bestaan dan het zwartmaken (haha) van de tegenstander, lijkt hij zelf ook niet te weten waarom mensen op hem zouden moeten stemmen, anders zou hij wel een programma proberen aan de man brengen ...
U beweert dat al zijn reclamespots "negatief" zijn, maar hoeveel spotjes heeft u echt bekeken? Of praat u gewoon maar na wat een of andere Europese journalist u heeft voorgekauwd?

Zoals reeds gezegd is mijn hoofdreden om voor de republikeinen te kiezen de ethische standpunten van Palin. McCain trekt mijn niet onmiddellijk veel aan, maar ik kan mij wel vinden in zijn standpunten over vaderlandslievendheid en nationale trots.
Oud 25 oktober 2008, 13:14   #29
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Omdat een oorlog in Iran onwenselijk is & Mccain eerder geneigd is daar een oorlog te beginnen dan Obama?

'k weet niet, maar dat is voor mij het belangrijkste punt om zeker niet voor mccain te kiezen.
Ik denk dat geen enkele kandidaat de Amerikaanse aanwezigheid in Irak nog al te lang wil trekken. Daarvoor is heel de Amerikaanse publieke opinie een beetje teveel gedraaid.
Oud 25 oktober 2008, 13:15   #30
Jedd
Banneling

Standaard

Citaat:
U beweert dat al zijn reclamespots "negatief" zijn, maar hoeveel spotjes heeft u echt bekeken? Of praat u gewoon maar na wat een of andere Europese journalist u heeft voorgekauwd?
heb jij het laatste debat gezien ?
kwam er in aan bod ...
Oud 25 oktober 2008, 13:15   #31
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Jan heeft aangegeven dat hij voor de ethische programma punten van Palin kiest. Dat lijkt me vrij duidelijk.
In de hele discussie valt op dat nog geen enkele "Obama'er" heeft aangegeven waarom hij die keuze maakt.
Oud 25 oktober 2008, 13:16   #32
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
heb jij het laatste debat gezien ?
kwam er in aan bod ...
Kortom, u heeft de spotjes dus niet gezien.
Oud 25 oktober 2008, 13:16   #33
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zijn ethische stanpunten, zijn economische voorstellen, zijn kennis en ervaring van de Amerikaanse en internationale politiek, de wijze waarop hij de strijd tegen het terrorisme actief wilt houden, ...
Oud 25 oktober 2008, 13:17   #34
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Ik heb trouwens voor de open poll gekozen omdat we dan meteen zien wie waar staat. Als je niet wil dat jouw keuze zichtbaar wordt stem je maar niet.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 13:18   #35
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Grappig hoe iemand die de mensen noch hun situatie persoonlijk kent, wel het recht zich meent te mogen en kunnen toe-eigenen om over hun persoonlijk leven te oordelen. Ik heb als onderwijzer al genoeg goedmenende en gewetensvolle ouders gezien die hun kinderen een goede opvoeding hebben gegeven, maar waar het kind, door andere invloeden, een heel andere weg gaat. Die ouders valt niets te verwijten.

Neen, als morgen mijn zoon of dochter een moord pleeg, ben ik niet verantwoordelijk voor hun daden. De schuld verlegt zich niet naar een eerdere generatie. Of denkt u dat we Dutroux' vader of moeder aansprakelijk moeten stellen voor Dutroux' gruweldaden?
Tot 18 jaar ben je als ouder mede dader,bij goede opvoedingen komt dit heel zelde voor.......
Maar heeft zij het dan niet zien aankomen dat haar dochter gewild zwanger is gemaakt,of was zij als moeder niet aanwezig?
Zij moet nu Amarika ervan overtuigen dat abortus(waar ik zelf erg tegen ben) fout is bv......
Oud 25 oktober 2008, 13:19   #36
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
In de hele discussie valt op dat nog geen enkele "Obama'er" heeft aangegeven waarom hij die keuze maakt.
Zijn ethische standpunten, zijn standpunten inzake binnenlands en buitenlands beleid leunen iets dichter aan bij de mijne dan die van McCain.

Vooral over McCain's standpunten inzake Rusland maak ik me zorgen.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 25 oktober 2008 om 13:20.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 13:22   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Tot 18 jaar ben je als ouder mede dader,bij goede opvoedingen komt dit heel zelde voor.......
Maar heeft zij het dan niet zien aankomen dat haar dochter gewild zwanger is gemaakt,of was zij als moeder niet aanwezig?
Zij moet nu Amarika ervan overtuigen dat abortus(waar ik zelf erg tegen ben) fout is bv......
Dat beweert u allemaal. Ik heb evenwel uit de praktijk, beste vriend, gezien dat met het vermanend vingertje wijzen naar de ouders vaak helemaal niet terecht is. Heel vaak gaan kinderen hun eigen weg en zijn ze, zeker in hun pubertijd, nauwelijks vatbaar voor een redelijk gesprek met hun ouders. Dat is heus niet algemeen, maar het komt voor.

En zeg me eens, hoe weet u of Palin heeft zien aankomen wat haar dochter wou? Was u een deel van het gezin? Heeft u Palin hierover gesproken? Ik denk het niet. Uw oordeel is niet alleen lichtzinnig, maar ook getuigend van een grote vooringenomenheid. Bij u moet barbertje hangen, wat er ook gebeurt.

Bij mijn weten heeft Palins dochter niet tot abortus besloten. Dus, wat komt u hier mee aanzetten?
Oud 25 oktober 2008, 13:22   #38
Jedd
Banneling

Standaard

Citaat:
Kortom, u heeft de spotjes dus niet gezien.
als jij je wil aanstellen als een klein kind door verifieerbare feiten te ontkennen, moet je jezelf vooral ook doen.
Mij niet gelaten dat je jezelf te kijk zet.
Oud 25 oktober 2008, 13:24   #39
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Zijn ethische standpunten, zijn standpunten inzake binnenlands en buitenlands beleid leunen iets dichter aan bij de mijne dan die van McCain.

Vooral over McCain's standpunten inzake Rusland maak ik me zorgen.
Idd nog zo een teer punt hé
We staan voor de uitdaging van ons leven ivm de economie,en wat lees en zie ik nu allemaal rond McCain?

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 25 oktober 2008 om 13:24.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 13:25   #40
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
als jij je wil aanstellen als een klein kind door verifieerbare feiten te ontkennen, moet je jezelf vooral ook doen.
Welk verifieerbaar feit ontkent JVDB dan volgens jou? Jouw mening over een debat of een reclamespotje is slechts jouw mening, en daar stopt het.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be