Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 november 2008, 13:19   #21
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Nog eens herhalen, de enige stem naar en splitsing voor de rotland is N-VA!
VB, zit achter een cordon en heeft weinig of geen uitvoerbare scenario's.
Welk uitvoerbaar scenario heeft de N-VA?
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2008, 19:57   #22
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Nog eens herhalen, de enige stem naar en splitsing voor de rotland is N-VA!
VB, zit achter een cordon en heeft weinig of geen uitvoerbare scenario's. LDD is een valse partij die separatisme enkel gebruikt maar niet meent, om zetels te winnen. Die partij zal na de verkiezingen gewoon uit elkaar spatten. (Net zoals Fortuyn in Nederland)

Als ALLE separatisten zouden stemmen voor N-VA is het getuit met Belgie!
Ach man, je moet alle stemmen bundelen, waarom dat binnen de nva zou moeten zijn of binnen het VB is dom.

Werk toch samen.

Want hoe je 't draait of keert, er is een hoop mensen die vanuit 't VB toch niet zullen overlopen naar nva en omgekeert. Nva en VB kunnen complementair werken en DAT is een mooie kans.

Als je elkaar nog 175 jaar gaat bestrijden kunnen we later nog eens de www.geen500jaar.be oprichten, en dat willen we toch niet he ?

mvg. sint ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2008, 20:14   #23
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

K'zou maar niet met Valkeniers zijn voeten spelen moest ik u zijn, die elimineert je in een zucht.
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2008, 20:19   #24
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pierette Bekijk bericht
Die Valkneiers ergert mij ook enorm, geen man van het volk, dat Engels gedoe altijd, niet passend en niet begrijpbaar voor het merendeel van hun kiezers die van toeten of blazen weten. Beetje minder hoogheidswaanzin zou mogen... wat met LDD staat hen een ferme patat te wachten en velen gaan een boekje opendoen.
Valkeniers is totaal mislukt en is nog een pak slechter dan Vanhecke.
Oke Vanhecke heeft misschien een paar fouten gemaakt in het dossier rond Morel, maar Vanhecke stond wel dichter bij de militante basis. Valkeniers gooit ze buiten. Hij doet maar. Meer en meer nationalisten keren zich af van Vlaams Belang en gaan naar nieuwe initiatieven als N-SA.

Trouwens wat NSV betreft zie je dat de banden met het Vlaams Belang steeds minder en minder worden. NSV heeft tenminste zijn eigenheid nog niet verloochend. Voorpost daarintegen is teveel opgegaan in het Vlaams Belang.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2008, 20:19   #25
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

Standaard

Valkeniers rules. Bow down to his majesty
Oud 6 november 2008, 20:25   #26
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Welk uitvoerbaar scenario heeft de N-VA?
Eerlijk gezegd heb ik veel zin om op Geert Bourgeois te stemmen komende verkiezingen.

Vlaams Belang efkens niet, ik heb mijn buik vol van Valkeniers. Hij verloochent de militante kern van de partij.

NVA heeft niet echt mijn programma, dus het wordt niet echt een inhoudelijke stem. Maar de partij gaat wel voor zijn programma en is één van de weinige partijen ooit die een ministerpost heeft opgeofferd voor de Vlaamse zaak.

Bovendien lijkt het ultra liberalisme binnen de NVA opnieuw te verdwijnen. Dewever heeft het gepoogd binnen te brengen in december 2006, maar werd snel teruggefloten door de achterban. De NVA achterban zijn geen liberalen. Dat is Geert Brougeois trouwens ook duidelijk niet. Dus ja misschien...

Moest de N-SA opkomen zou dat uiteraard mijn eerste keus zijn. Ook VSB is een optie. Vlaams Belang heeft mij de laatste tijd diep ontgoocheld, het lijkt wel joods Belang geworden, in plaats van Vlaams Belang.

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 6 november 2008 om 20:26.
Oud 6 november 2008, 20:27   #27
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

Standaard

Valkeniers Valkeniers
Might Might
Bow down to the Flemish Emperor
Oud 6 november 2008, 20:29   #28
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pierette Bekijk bericht
NVA trekt zich ook niet teveel aan van de Fortis gedupeerden, Dewever is niet meer te horen of te zien, wil zijn vriendje Yves sparen.... wat een politici tegenwoordig... arm Vlaanderen. Gelukkig is er nog Jean Marie met zijn grote bek...
Ik vind Dewever een pak betrouwbaarder dan Dedecker hoor. De toekomst zal dit zeker uitwijzen.

Oud 6 november 2008, 20:31   #29
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik vind Dewever een pak betrouwbaarder dan Dedecker hoor. De toekomst zal dit zeker uitwijzen.
Ik vind Valkeniers de eerbaarste. Hij bezit de toekomst en het keizerschap van Vlaanderen.
Oud 6 november 2008, 20:32   #30
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop Bekijk bericht
Ik vind Valkeniers de eerbaarste. Hij bezit de toekomst en het keizerschap van Vlaanderen.
Grapjas.

Trouwens heb je eigenlijk als eens iets inhoudelijks op dit forum gezet of wil je enkel maar spammen ?

Oud 6 november 2008, 20:33   #31
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Grapjas.

Trouwens heb je eigenlijk als eens iets inhoudelijks op dit forum gezet of wil je enkel maar spammen ?
Check out Hot Schizo Disco Cop's message portfolio
Philosophy with a cokespoon since 2007

when a nation is on the downward path, when it feels its belief in its own future, its hope of freedom slipping from it, when it begins to see submission as a first necessity and the virtues of submission as measures of self-preservation, then it must overhaul its god. . . . Nietzsche

'The Old Gods are not dead - we are.'
Fiona Macleod
Oud 7 november 2008, 02:26   #32
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop Bekijk bericht
Valkeniers die het zangfeest bijna tegen de grond heeft gericht?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2008, 06:31   #33
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik dacht toch wel dat JMDD het aanbod van samenwerking had afgewezen, niet andersom.
Inderdaad, maar het omdraaien van feiten is nu eenmaal een Linkse bezetenheid.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2008, 08:48   #34
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monza Bekijk bericht
Een manager die een speech zon der inhoud moet aflezen. Zelfs schelden kon hij niet zonder zijn tekst.
dit is ook zoveel waard als een Fortis-aandeel...

Hij is nog geen Filip Dewinter hé
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2008, 12:30   #35
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik vind dat hij gelijk heeft op nogal wat punten.

1. Mbt aernoudt. Als LDD zich gaat profileren als een Belgische partij - waar ze druk mee bezig zijn - zijn zij geen gevaar voor het regime en dat verhoogt hun kansen om aan de macht deel te nemen enorm. Zie ook de dubbelzinnigheid waarmee LDD tegenwoordig met het vlaamse thema omspringt.

2. Mbt ministerpostje: natuurlijk had JMDD braaf bij de VLD gebleven als hij een ministerpostje had gekregen (Coveliers trouwens evenzeer btw). Hoe kan je daar nu aan twijfelen. Vergeet niet dat de man niet is opgestapt, maar wel is buitengezet. Als hij niet aan de deur was gezet zat hij nog altijd bij de VLD als senator. En jij denkt dan dat hij voor een ministerspostje niet zou zijn gebleven? Voor een senatorspostje bleef hij al zitten....

3. Mbt de media: ook hier heeft hij gelijk. LDD wordt doodgeknuffeld en de reden ervoor is omdat men ziet dat LDD itt de andere partijen wel kiezers van het VB kan weghalen. Ik heb commentaarstukken genoeg gezien waarin journalisten zelfs openlijk zeggen LDD maar een populistische krabbenmand te vinden maar hen te steunen omdat ze het VB pijn doen. Daar zijn 2 eenvoudige redenen voor. 1. Nogal wat journalisten hebben een irrationele afkeer/angst/haat van/tov het VB 2. Het geeft hun het gevoel dat ze 'gelijk' krijgen en het VB vanzelf wel zal verdwijnen. (wat ik persoonlijk nogal betwijfel) Kan je je inbeelden hoe frustrerend het voor die flurken moet zijn om de partij dagdagelijks in de grond te boren en ze toch verkiezing na verkiezing te zien winnen?

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 7 november 2008 om 12:31.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2008, 15:02   #36
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Ach man, je moet alle stemmen bundelen, waarom dat binnen de nva zou moeten zijn of binnen het VB is dom.

Werk toch samen.

Want hoe je 't draait of keert, er is een hoop mensen die vanuit 't VB toch niet zullen overlopen naar nva en omgekeert. Nva en VB kunnen complementair werken en DAT is een mooie kans.

Als je elkaar nog 175 jaar gaat bestrijden kunnen we later nog eens de www.geen500jaar.be oprichten, en dat willen we toch niet he ?

mvg. sint ignacius

Idd. Ufsia: de enige mogelijkheid , om op zijn minst een duidelijke stap vooruit te zetten in de ontmanteling van Belgiekske
Oud 7 november 2008, 19:34   #37
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht

1. Mbt aernoudt. Als LDD zich gaat profileren als een Belgische partij - waar ze druk mee bezig zijn - zijn zij geen gevaar voor het regime en dat verhoogt hun kansen om aan de macht deel te nemen enorm. Zie ook de dubbelzinnigheid waarmee LDD tegenwoordig met het vlaamse thema omspringt.

2. Mbt ministerpostje: natuurlijk had JMDD braaf bij de VLD gebleven als hij een ministerpostje had gekregen (Coveliers trouwens evenzeer btw). Hoe kan je daar nu aan twijfelen. Vergeet niet dat de man niet is opgestapt, maar wel is buitengezet. Als hij niet aan de deur was gezet zat hij nog altijd bij de VLD als senator. En jij denkt dan dat hij voor een ministerspostje niet zou zijn gebleven? Voor een senatorspostje bleef hij al zitten....

3. Mbt de media: ook hier heeft hij gelijk. LDD wordt doodgeknuffeld en de reden ervoor is omdat men ziet dat LDD itt de andere partijen wel kiezers van het VB kan weghalen. Ik heb commentaarstukken genoeg gezien waarin journalisten zelfs openlijk zeggen LDD maar een populistische krabbenmand te vinden maar hen te steunen omdat ze het VB pijn doen. Daar zijn 2 eenvoudige redenen voor. 1. Nogal wat journalisten hebben een irrationele afkeer/angst/haat van/tov het VB 2. Het geeft hun het gevoel dat ze 'gelijk' krijgen en het VB vanzelf wel zal verdwijnen. (wat ik persoonlijk nogal betwijfel) Kan je je inbeelden hoe frustrerend het voor die flurken moet zijn om de partij dagdagelijks in de grond te boren en ze toch verkiezing na verkiezing te zien winnen?
alle 'k zal ook maar bij VLD gaan, als ze zoveel ministerpostjes te verdelen hebben.
voor veel ministers moet ge veel kiezers hebben. en dat hadden ze nu eens niet. dus zoveel moesten ze niet weggeven. en die al eens op hun gemak gezeten hadden. die staan hun zetelke niet zo vlug af voor nen vriend zulle.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2008, 22:21   #38
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht

En aan de macht deelnemen is per definitie slecht?
Als LDD het linkse beleid kan kelderen, zonder daarom meteen een onafhankelijk Vlaanderen uit te roepen, presteert hij al veel meer dan het VB

Citaat:

Hij is buiten gezet, omdat hij braaf de partij-lijn volgde, en zo veel kans maakte op bevordering. Zoek de fout maar.

Citaat:

Hier komt de aap uit de mouw.
Plots geloven jullie de politiek correcte peilingen.
De poco's maken jullie bang terwijl je er bij staat.
De echte verkiezingen kunnen pas uitmaken of LDD werkelijk "zoveel" kiezers bij het VB kan weg lokken.
Laat je zo niet op stang jagen.

En 'de Vlaamse journalisten'..ja die moet je zeker geloven die spreken altijd de waarheid

Wetende dat JMDD bijna de helft van liberalen achter zich kon scharen als boegbeeld van de partij.
De peilingen geven nu aan dat VLD gaat winnen en VB gaat verliezen...door die zelfde man.
Knoop daar maar eens een touw aan.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2008, 01:14   #39
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
En aan de macht deelnemen is per definitie slecht?
Als LDD het linkse beleid kan kelderen, zonder daarom meteen een onafhankelijk Vlaanderen uit te roepen, presteert hij al veel meer dan het VB

Hij is buiten gezet, omdat hij braaf de partij-lijn volgde, en zo veel kans maakte op bevordering. Zoek de fout maar.

Hier komt de aap uit de mouw.
Plots geloven jullie de politiek correcte peilingen.
De poco's maken jullie bang terwijl je er bij staat.
De echte verkiezingen kunnen pas uitmaken of LDD werkelijk "zoveel" kiezers bij het VB kan weg lokken.
Laat je zo niet op stang jagen.

En 'de Vlaamse journalisten'..ja die moet je zeker geloven die spreken altijd de waarheid

Wetende dat JMDD bijna de helft van liberalen achter zich kon scharen als boegbeeld van de partij.
De peilingen geven nu aan dat VLD gaat winnen en VB gaat verliezen...door die zelfde man.
Knoop daar maar eens een touw aan.
Dan heb je het totaal mis begrepen.
De onafhanklijkheid uitroepen zal moeten gebeuren met zowel rechts als linkse groepen.

Ik ben een links flamingant, met uw redenering moet ik dus al content zijn dat het links front wordt afgestraft?

Laatst gewijzigd door giserke : 9 november 2008 om 01:14.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2008, 01:17   #40
FDM
Banneling

Standaard

als de linkse tweezakken nog wat afbrokkelen stranden ze op 10%,
om het in hun voorkeur te zeggen : quantité négligable
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be