Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 november 2008, 17:09   #21
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

DenDane's schermafbeelding

Standaard

Dus in dezelfde logica: Groen! haalt amper de kiesdrempel = zeer weinig mensen met een hoog IQ in Vlaanderen ?
DenDane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 17:13   #22
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenDane Bekijk bericht
Dus in dezelfde logica: Groen! haalt amper de kiesdrempel = zeer weinig mensen met een hoog IQ in Vlaanderen ?
We moeten de waarheid onder ogen zien, vrees ik...
Al stem er hier niemand voor Groen!, voor alle duidelijkheid.
Maar zonder iemand te willen schofferen vind ik de VB-toogtypes die tegen 'de profiteurs en de makakken' tieren er allerminst intelligent uitzien.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 17:49   #23
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dope Bekijk bericht

mijn iq is nu wschl minder dan 100

alcohol
alhocol
fuckyouall
alhocol

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 20:25   #24
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

En de intelligente mensen die niet op iets groens stemmen, zijn de uitzonderingen die de regel bevestigen? Outliers ofzo?

Of staat Groen voor de spiegel zichzelf wat op te peppen?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2008, 17:32   #25
VlaamseKracht
Banneling

Standaard

Heeft vooral te maken met de studiekansen die de jongere krijgt denk ik...
Meeste linkse en groene gasten die ik ken hebben allemaal hogere studies genoten,terwijl het overgrote deel van rechtse gasten uit de Vakscholen komen.
Jongeren die in de Vakscholen zitten komen ook veel vroeger in contact met de multiflauwekul en desbetreffende allahtonen...
VlaamseKracht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2008, 19:33   #26
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseKracht Bekijk bericht
Heeft vooral te maken met de studiekansen die de jongere krijgt denk ik...
Meeste linkse en groene gasten die ik ken hebben allemaal hogere studies genoten,terwijl het overgrote deel van rechtse gasten uit de Vakscholen komen.
Jongeren die in de Vakscholen zitten komen ook veel vroeger in contact met de multiflauwekul en desbetreffende allahtonen...
Van groene thema's ligt de gemiddelde dommerik, die zijn intellectuele tekorten veelal verzilverd ziet in lage lonen, inderdaad niet wakker.

Het klopt wel dat laaggeschoolden meer in contact komen met allochtonen, die qua scholing buitenproportioneel vertegenwoordigd zijn in deze categorie. Evenwel speelt er m.i. nog iets anders mee: hun gebrekkige intelligentie manifesteert zich niet zelden in gebrekkige 'coping strategies' of probleemoplossende vermogens: mensen met een laag I.Q. gaan op een andere manier om met fricties, zoals die uit culturele verschillen kunnen groeien: in plaats van beschaafd de problemen uit te praten, vervalt de alom geprezen gewone man in verbaal en/of fysiek geweld (of het dreigen daarmee).
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2008, 19:37   #27
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
En de intelligente mensen die niet op iets groens stemmen, zijn de uitzonderingen die de regel bevestigen? Outliers ofzo?

Of staat Groen voor de spiegel zichzelf wat op te peppen?
Volgens het artikel zijn ze eerder geneigd voor de Green Party én de Liberal Democrats te stemmen. Uiteraard moet je dit steeds zien "in vergelijking met minder clevere kindjes".
Oud 11 november 2008, 20:13   #28
giserke
Banneling

Standaard

Volgens mij is dit dikke bullshit.
Dit heeft eerder te maken met het "Groupie gevoel" van "leuk links"
Een paar studentjes die nog geen reet hebben gepresteerd op de werkvloer die het eens gaan zeggen. Zeker deze die nog op de kosten van hun ouders leven...
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2008, 20:18   #29
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Volgens mij is dit dikke bullshit.
Dit heeft eerder te maken met het "Groupie gevoel" van "leuk links"
Een paar studentjes die nog geen reet hebben gepresteerd op de werkvloer die het eens gaan zeggen. Zeker deze die nog op de kosten van hun ouders leven...
Zulke lieden zijn juist interessant omdat ze nog niet helemaal met het systeem vergroeid zijn. Eenmaal dat wel is gebeurd, verkankeren ze.
Oud 11 november 2008, 20:48   #30
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Van groene thema's ligt de gemiddelde dommerik, die zijn intellectuele tekorten veelal verzilverd ziet in lage lonen, inderdaad niet wakker.

Het klopt wel dat laaggeschoolden meer in contact komen met allochtonen, die qua scholing buitenproportioneel vertegenwoordigd zijn in deze categorie. Evenwel speelt er m.i. nog iets anders mee: hun gebrekkige intelligentie manifesteert zich niet zelden in gebrekkige 'coping strategies' of probleemoplossende vermogens: mensen met een laag I.Q. gaan op een andere manier om met fricties, zoals die uit culturele verschillen kunnen groeien: in plaats van beschaafd de problemen uit te praten, vervalt de alom geprezen gewone man in verbaal en/of fysiek geweld (of het dreigen daarmee).
Jeetje, wat voor onzin heb je hier nu weer getypt? Ik voel al medelijden met jouw I.Q.'tje opkomen...

Even rechtzetten:

1) Een laag loon betekent volgens jou dus dat de persoon een laag I.Q. heeft? Bewijs?

1) Dat allochtonen lager geschoold zijn hebben ze vaak niet enkel te danken aan zichzelf of m.a.w. aan hun I.Q. Als socioloog van opleiding zou je dit toch zeker moeten weten? Er spelen bij hen ook socio-economische factoren mee. Bijv. zowat alle allochtone jongens in mijn hogeschool werken (soms ook in het zwart) tijdens het academiejaar om thuis de eindjes aan elkaar te knopen. Naast hun studiekosten, moeten ze zich vaak ook bekommeren om de energiefacturen, geld voor vrije tijdsbestedingen bijeen sprokkelen, enz. En dan heb ik het nog niet eens over psychologische problemen of de kloof met hun ouders, enz. (Dit alles is ook de reden dat ze geen te zware studie op zich nemen.) Bovendien krijgen allochtonen, vooral de jongens, nog steeds met veel discriminatie in de maatschappij te maken. Of denk jij dat een werkgever staat te springen om een allochtoon een job als manager te geven? Denk je dat die jongens zoiets niet weten? Het is dan toch ook logisch dat hun schoolprestaties daaronder lijden...

2) Dat bepaalde mannen in verbaal of fysiek geweld uitvallen als ze met problemen te maken krijgen, betekent heus niet dat ze een lager (dan gemiddeld) I.Q. hebben. Kun jij zo'n verband misschien bewijzen? Sommigen hebben gewoon een iets opvliegender karakter dan anderen; dit heeft ook te maken met het testosteron-gehalte van een man. Persoonlijk zou ik het zeer vreemd vinden moest een echte boze man het zelfs nog maar overwegen om een probleem vreedzaam uit te praten, zonder eerst verbaal (of fysiek) gewelddadig uit de hoek te komen. Veel vrouwen klagen trouwens ook over het feit dat hun mannen te weinig willen praten, enz.

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 11 november 2008 om 20:49.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2008, 20:57   #31
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht
uit Times online :

het feit dat er geen evenwichte iq-spreiding is tussen de verschillende partijen/strekkingen, lijkt me één van de oorzaken van het wederzijdse onbegrip dat politieke tegenstanders betonen : ze opereren gewoon op een ander intellectueel level.
In Engeland heb je een ander politiek landschap, zonder bijv. de Belgische communautaire problemen, waardoor het logisch is dat mensen daar eerder centrum of links stemmen. Je wordt daar zelfs als "dom/marginaal" aanzien als je voor heel rechtse of heel nationalistische partijen, zoals de British National Party, stemt omdat er geen werkelijke reden is om zó nationalistisch te zijn.

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 11 november 2008 om 21:09.
Oud 11 november 2008, 21:03   #32
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
mensen met een laag I.Q. gaan op een andere manier om met fricties, zoals die uit culturele verschillen kunnen groeien: in plaats van beschaafd de problemen uit te praten, vervalt de alom geprezen gewone man in verbaal en/of fysiek geweld (of het dreigen daarmee).
Dat is volgens mij helaas correct. Wat ongewoon of te verschillend is voor mensen die niet de capaciteiten hebben om de zaken wat breder te zien leidt vaak tot botte opmerkingen, kromme redeneringen of gewoon simpelweg haat. Daarom dat het inderdaad vaak niet de intelligentsten zijn die aan den toog of en plein public staan te foeteren op alles wat cultureel verschillend is. Maar ook die mensen moeten natuurlijk vertegenwoordigd worden. Bepaalde politici zijn meesters om die oppervlakkigheid uit te buiten en een bepaalde vorm van legitimatie te verzinnen voor dergelijk gefoeter.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2008, 21:21   #33
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Dat is volgens mij helaas correct. Wat ongewoon of te verschillend is voor mensen die niet de capaciteiten hebben om de zaken wat breder te zien leidt vaak tot botte opmerkingen, kromme redeneringen of gewoon simpelweg haat. Daarom dat het inderdaad vaak niet de intelligentsten zijn die aan den toog of en plein public staan te foeteren op alles wat cultureel verschillend is. Maar ook die mensen moeten natuurlijk vertegenwoordigd worden. Bepaalde politici zijn meesters om die oppervlakkigheid uit te buiten en een bepaalde vorm van legitimatie te verzinnen voor dergelijk gefoeter.
Excuseer, dat heeft helemaal niets met de I.Q. van die mensen te maken maar vooral met hun frustraties. Is het nu werkelijk zo moeilijk te begrijpen dat sommigen écht ongelukkig worden van cultuurverschillen in hun maatschappij, dat ze liever een homogenere cultuur zien? Ik zie niet in waarom dat per se zou wijzen op een lager I.Q. Een I.Q. is tegenwoordig ook niet alles, men kijkt ook naar het E.Q., enz.

En ik denk dat ieder, laag én hoog I.Q., zich sowieso wel eens schuldig heeft gemaakt aan "botte opmerkingen, kromme redeneringen of simpelweg haat". Dat is nu eenmaal menselijk.
Oud 11 november 2008, 21:43   #34
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
1) Een laag loon betekent volgens jou dus dat de persoon een laag I.Q. heeft? Bewijs?
Iemand met een laag I.Q. zal meestal zwak presteren op school en laaggeschoolden hebben gemiddeld genomen een lager inkomen dan hooggeschoolden. Je hebt daar vast al eens van gehoord. Dat betekent inderdaad niet dat je die redenering boudweg kunt omdraaien: er zijn immers, zoals je aangeeft, ook andere factoren die aan de basis kunnen liggen van lage scholing en lage lonen.

Overigens is een laag I.Q. niet hetzelfde als een lage intelligentie. I.Q.-tests meten hoofdzakelijk schoolse en enkel meetbare intelligentie. De definitie van wat intelligentie is hangt natuurlijk sterk af van het soort kennis dat in een maatschappij gewaardeerd wordt.

Citaat:
1) Dat allochtonen lager geschoold zijn hebben ze vaak niet enkel te danken aan zichzelf of m.a.w. aan hun I.Q. Als socioloog van opleiding zou je dit toch zeker moeten weten? Er spelen bij hen ook socio-economische factoren mee.
Ik heb nergens beweerd dat de lage scholingsgraad van allochtonen terug te voeren is op een laag I.Q. Ik heb alleen gesteld dat allochtonen buitenproportioneel vertegenwoordigd zijn in de groep der laaggeschoolden. Over de oorzaken daarvan heb ik mij niet uitgelaten. Het gevolg is wel dat ze in een milieu terechtkomen waar hun intelligentie zich veel minder kan ontwikkelen dan elders, met alle degeneratie vandien. Een I.Q. ligt niet "vast", hé: op je tiende kan je boven het gemiddelde (100) zitten voor jouw leeftijdscategorie, op je 16de eronder omdat je je al die tijd tussen lieden hebt bevonden die je onvoldoende intellectueel prikkelen.

Citaat:
2) Dat bepaalde mannen in verbaal of fysiek geweld uitvallen als ze met problemen te maken krijgen, betekent heus niet dat ze een lager (dan gemiddeld) I.Q. hebben. Kun jij zo'n verband misschien bewijzen? Sommigen hebben gewoon een iets opvliegender karakter dan anderen; dit heeft ook te maken met het testosteron-gehalte van een man. Persoonlijk zou ik het zeer vreemd vinden moest een echte boze man het zelfs nog maar overwegen om een probleem vreedzaam uit te praten, zonder eerst verbaal (of fysiek) gewelddadig uit de hoek te komen. Veel vrouwen klagen trouwens ook over het feit dat hun mannen te weinig willen praten, enz.
Driftbeheersing en intelligentie hangen m.i. nauw met elkaar samen. Iemand die de slaafse speelbal van zijn driften is, is niet in staat de zelfdiscipline op te brengen die hem/haar in staat stelt een studie te voltooien, het geduld op te brengen een probleem in alle finesses te bekijken, andere perspectieven in te nemen, etc. De meeste intelligente mensen verafschuwen het zelf geweld te gebruiken (al zijn ze natuurlijk wel in staat anderen dat in hun plaats te laten doen).

Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 11 november 2008 om 21:50.
Oud 11 november 2008, 21:54   #35
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
En ik denk dat ieder, laag én hoog I.Q., zich sowieso wel eens schuldig heeft gemaakt aan "botte opmerkingen, kromme redeneringen of simpelweg haat". Dat is nu eenmaal menselijk.
Probeer je jezelf nu goed te praten? Jouw laatste mail spookt nog door mijn hoofd.
Oud 11 november 2008, 22:01   #36
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Excuseer, dat heeft helemaal niets met de I.Q. van die mensen te maken maar vooral met hun frustraties. Is het nu werkelijk zo moeilijk te begrijpen dat sommigen écht ongelukkig worden van cultuurverschillen in hun maatschappij, dat ze liever een homogenere cultuur zien? Ik zie niet in waarom dat per se zou wijzen op een lager I.Q. Een I.Q. is tegenwoordig ook niet alles, men kijkt ook naar het E.Q., enz.
Ik vind de manier waarop je het verwoordt bijzonder mooi hoor daar niet van:"iemand die ongelukkig wordt van cultuurverschil en liever een homogenere cultuur ziet". Een eufemistische manier om te stellen dat ze eigenlijk een beetje bekrompen zijn.

Andere mensen zien in dat veel van die kleine verschillen oppervlakkige gegevens zijn die eigenlijk helemaal geen invloed zouden mogen hebben op de manier waarop men mensen beoordeelt en dat men zo goed als mogelijk moet trachten om op een normale beschaafde manier met elkaar samen te leven. Persoonlijk denk ik dat het IQ van die mensen hoger moet zijn dan dat van Jan met de pet die op café staat te schelden van:"Allei wasdana, da's ier toch geen circus héi!" op het ogenblik dat ie een man in djellaba de straat ziet oversteken. Maar bon, dat is slechts mijn gedacht.

Laatst gewijzigd door moser : 11 november 2008 om 22:01.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2008, 22:11   #37
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Iemand met een laag I.Q. zal meestal zwak presteren op school en laaggeschoolden hebben gemiddeld genomen een lager inkomen dan hooggeschoolden. Je hebt daar vast al eens van gehoord. Dat betekent inderdaad niet dat je die redenering boudweg kunt omdraaien: er zijn immers, zoals je aangeeft, ook andere factoren die aan de basis kunnen liggen van lage scholing en lage lonen.

Overigens is een laag I.Q. niet hetzelfde als een lage intelligentie. I.Q.-tests meten hoofdzakelijk schoolse en enkel meetbare intelligentie. De definitie van wat intelligentie is hangt natuurlijk sterk af van het soort kennis dat in een maatschappij gewaardeerd wordt.
Geen bewijs dus.
Citaat:
Ik heb nergens beweerd dat de lage scholingsgraad van allochtonen terug te voeren is op een laag I.Q. Ik heb alleen gesteld dat allochtonen buitenproportioneel vertegenwoordigd zijn in de groep der laaggeschoolden. Over de oorzaken daarvan heb ik mij niet uitgelaten. Het gevolg is wel dat ze in een milieu terechtkomen waar hun intelligentie zich veel minder kan ontwikkelen dan elders, met alle degeneratie vandien. Een I.Q. ligt niet "vast", hé: op je tiende kan je boven het gemiddelde (100) zitten voor jouw leeftijdscategorie, op je 16de eronder omdat je je al die tijd tussen lieden hebt bevonden die je onvoldoende intellectueel prikkelen.
OK, maar je insinueerde het wel.

Voor de rest wil ik nog zeggen dat het m.i. niet verstandig is om de "slimheid" of geslepenheid van een persoon enkel a.d.h.v. een I.Q. te meten. Daarom heb ik ook een probleem met de titel van deze topic.
Citaat:
Driftbeheersing en intelligentie hangen m.i. nauw met elkaar samen. Iemand die de slaafse speelbal van zijn driften is, is niet in staat de zelfdiscipline op te brengen die hem/haar in staat stelt een studie te voltooien, het geduld op te brengen een probleem in alle finesses te bekijken, andere perspectieven in te nemen, etc. De meeste intelligente mensen verafschuwen het zelf geweld te gebruiken (al zijn ze natuurlijk wel in staat anderen dat in hun plaats te laten doen).
Als hoerenlopende homoseksueel ben jij de laatste persoon om me wat bij te brengen over driftbeheersing. Sommige van jouw posts en opmerkingen, ook op andere fora, doen me vermoeden dat jij daar zelf ook niet zo goed in slaagt.

Bovendien begrijp ik niet waarom je voortdurend zit af te geven op de zogenaamde "gewone man" of "Jan Modaal", terwijl jij er overduidelijk ook één bent. Nee, je bent erger: die andere Jan Modalen wanen zich tenminste niet het einde van de wereld.
Oud 11 november 2008, 22:11   #38
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Excuseer, dat heeft helemaal niets met de I.Q. van die mensen te maken maar vooral met hun frustraties. Is het nu werkelijk zo moeilijk te begrijpen dat sommigen écht ongelukkig worden van cultuurverschillen in hun maatschappij, dat ze liever een homogenere cultuur zien? Ik zie niet in waarom dat per se zou wijzen op een lager I.Q.
Je kunt moeilijk overbrugbare cultuurverschillen problematisch vinden zonder daarom op andere culturen (en de mensen die daartoe gerekend worden) te spuwen. Waarom zijn die mensen overigens zo gefrustreerd? Omdat ze zich onmachtig voelen. Waarom voelen ze zich onmachtig? Omdat ze aanvoelen dat de complexiteit van een multiculturele samenleving ruimschoots het bereik van hun intelligentie overschrijdt. Bijgevolg simplificeren ze de problematiek tot een eenvoudig vriend/vijand-schema: "gooi ze (de allochtonen) allemaal buiten en het probleem is opgelost."
Oud 11 november 2008, 22:14   #39
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Probeer je jezelf nu goed te praten? Jouw laatste mail spookt nog door mijn hoofd.
Ik ben inderdaad een mens. Maar ik probeerde daarmee dus ook jouw gedrag goed te praten. En kom nu niet beweren dat je je nog nooit schuldig hebt gemaakt aan kromme redeneringen, e.d., want ik heb dat met eigen ogen mogen aanschouwen (zie sommige van uw posts op dit forum).
Oud 11 november 2008, 22:19   #40
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Je kunt moeilijk overbrugbare cultuurverschillen problematisch vinden zonder daarom op andere culturen (en de mensen die daartoe gerekend worden) te spuwen. Waarom zijn die mensen overigens zo gefrustreerd? Omdat ze zich onmachtig voelen. Waarom voelen ze zich onmachtig? Omdat ze aanvoelen dat de complexiteit van een multiculturele samenleving ruimschoots het bereik van hun intelligentie overschrijdt. Bijgevolg simplificeren ze de problematiek tot een eenvoudig vriend/vijand-schema: "gooi ze (de allochtonen) allemaal buiten en het probleem is opgelost."
En dat moet wijzen op een lager I.Q.? Waarom denk jij dat men zo'n "botte opmerkingen" werkelijk meent? De meesten willen m.i. in de praktijk een beter integratie- en migratiebeleid. En een terugkeerpolitiek, hoewel niet makkelijk realiseerbaar, is eigenlijk ook gewoon een vorm van beleid.

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 11 november 2008 om 22:19.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be