![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Dus in dezelfde logica: Groen! haalt amper de kiesdrempel = zeer weinig mensen met een hoog IQ in Vlaanderen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Al stem er hier niemand voor Groen!, voor alle duidelijkheid. Maar zonder iemand te willen schofferen vind ik de VB-toogtypes die tegen 'de profiteurs en de makakken' tieren er allerminst intelligent uitzien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En de intelligente mensen die niet op iets groens stemmen, zijn de uitzonderingen die de regel bevestigen? Outliers ofzo?
Of staat Groen voor de spiegel zichzelf wat op te peppen?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Heeft vooral te maken met de studiekansen die de jongere krijgt denk ik...
Meeste linkse en groene gasten die ik ken hebben allemaal hogere studies genoten,terwijl het overgrote deel van rechtse gasten uit de Vakscholen komen. Jongeren die in de Vakscholen zitten komen ook veel vroeger in contact met de multiflauwekul en desbetreffende allahtonen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het klopt wel dat laaggeschoolden meer in contact komen met allochtonen, die qua scholing buitenproportioneel vertegenwoordigd zijn in deze categorie. Evenwel speelt er m.i. nog iets anders mee: hun gebrekkige intelligentie manifesteert zich niet zelden in gebrekkige 'coping strategies' of probleemoplossende vermogens: mensen met een laag I.Q. gaan op een andere manier om met fricties, zoals die uit culturele verschillen kunnen groeien: in plaats van beschaafd de problemen uit te praten, vervalt de alom geprezen gewone man in verbaal en/of fysiek geweld (of het dreigen daarmee). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Volgens het artikel zijn ze eerder geneigd voor de Green Party én de Liberal Democrats te stemmen. Uiteraard moet je dit steeds zien "in vergelijking met minder clevere kindjes".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Volgens mij is dit dikke bullshit.
Dit heeft eerder te maken met het "Groupie gevoel" van "leuk links" Een paar studentjes die nog geen reet hebben gepresteerd op de werkvloer die het eens gaan zeggen. Zeker deze die nog op de kosten van hun ouders leven... |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Even rechtzetten: 1) Een laag loon betekent volgens jou dus dat de persoon een laag I.Q. heeft? Bewijs? 1) Dat allochtonen lager geschoold zijn hebben ze vaak niet enkel te danken aan zichzelf of m.a.w. aan hun I.Q. Als socioloog van opleiding zou je dit toch zeker moeten weten? Er spelen bij hen ook socio-economische factoren mee. Bijv. zowat alle allochtone jongens in mijn hogeschool werken (soms ook in het zwart) tijdens het academiejaar om thuis de eindjes aan elkaar te knopen. Naast hun studiekosten, moeten ze zich vaak ook bekommeren om de energiefacturen, geld voor vrije tijdsbestedingen bijeen sprokkelen, enz. En dan heb ik het nog niet eens over psychologische problemen of de kloof met hun ouders, enz. (Dit alles is ook de reden dat ze geen te zware studie op zich nemen.) Bovendien krijgen allochtonen, vooral de jongens, nog steeds met veel discriminatie in de maatschappij te maken. Of denk jij dat een werkgever staat te springen om een allochtoon een job als manager te geven? Denk je dat die jongens zoiets niet weten? Het is dan toch ook logisch dat hun schoolprestaties daaronder lijden... 2) Dat bepaalde mannen in verbaal of fysiek geweld uitvallen als ze met problemen te maken krijgen, betekent heus niet dat ze een lager (dan gemiddeld) I.Q. hebben. Kun jij zo'n verband misschien bewijzen? Sommigen hebben gewoon een iets opvliegender karakter dan anderen; dit heeft ook te maken met het testosteron-gehalte van een man. Persoonlijk zou ik het zeer vreemd vinden moest een echte boze man het zelfs nog maar overwegen om een probleem vreedzaam uit te praten, zonder eerst verbaal (of fysiek) gewelddadig uit de hoek te komen. Veel vrouwen klagen trouwens ook over het feit dat hun mannen te weinig willen praten, enz. Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 11 november 2008 om 20:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 11 november 2008 om 21:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ik denk dat ieder, laag én hoog I.Q., zich sowieso wel eens schuldig heeft gemaakt aan "botte opmerkingen, kromme redeneringen of simpelweg haat". Dat is nu eenmaal menselijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
![]() Citaat:
Overigens is een laag I.Q. niet hetzelfde als een lage intelligentie. I.Q.-tests meten hoofdzakelijk schoolse en enkel meetbare intelligentie. De definitie van wat intelligentie is hangt natuurlijk sterk af van het soort kennis dat in een maatschappij gewaardeerd wordt. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 11 november 2008 om 21:50. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Andere mensen zien in dat veel van die kleine verschillen oppervlakkige gegevens zijn die eigenlijk helemaal geen invloed zouden mogen hebben op de manier waarop men mensen beoordeelt en dat men zo goed als mogelijk moet trachten om op een normale beschaafde manier met elkaar samen te leven. Persoonlijk denk ik dat het IQ van die mensen hoger moet zijn dan dat van Jan met de pet die op café staat te schelden van:"Allei wasdana, da's ier toch geen circus héi!" op het ogenblik dat ie een man in djellaba de straat ziet oversteken. Maar bon, dat is slechts mijn gedacht. Laatst gewijzigd door moser : 11 november 2008 om 22:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Voor de rest wil ik nog zeggen dat het m.i. niet verstandig is om de "slimheid" of geslepenheid van een persoon enkel a.d.h.v. een I.Q. te meten. Daarom heb ik ook een probleem met de titel van deze topic. Citaat:
Bovendien begrijp ik niet waarom je voortdurend zit af te geven op de zogenaamde "gewone man" of "Jan Modaal", terwijl jij er overduidelijk ook één bent. Nee, je bent erger: die andere Jan Modalen wanen zich tenminste niet het einde van de wereld. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Ik ben inderdaad een mens. Maar ik probeerde daarmee dus ook jouw gedrag goed te praten. En kom nu niet beweren dat je je nog nooit schuldig hebt gemaakt aan kromme redeneringen, e.d., want ik heb dat met eigen ogen mogen aanschouwen (zie sommige van uw posts op dit forum).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 11 november 2008 om 22:19. |
|
![]() |
![]() |